پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره انیمیشن The Breadwinner

نان آور فیلمی انیمیشن در ژانر درام و محصول سال 2017 است. این انیمیشن توسط کمپانی کارتون سالن تهیه شده و کارگردانی آنرا نورا توومی برعهده داشته است. فیلمنامه «نان آور» توسط آنیتا دورون و دیورا ایلیس از رمانی به همین نام اثر دبورا ایلیس اقتباس شده است. از صداپیشگان مطرح فیلم می توان به سارا چادری و سوما باتیا اشاره کرد. «نان آور» اولین بار در جشنواره تورنتو به نمایش درآمد و مورد توجه منتقدان قرار گرفت و سپس موفق شد نامزدی اسکار را نیز به دست آورد.
نویسندگان:
آنیتا دورون، دیورا ایلیس
عوامل:
تدوین: دارا بایرن
موسیقی: جف دانا، مایکل دانا

بودجه کلی: $10,000,000
فروش جهانی: $4,442,537

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 95% را بر اساس 102 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/9 از 10 است: «انیمیشن با کیفیت و جلوه های تصویری زیبای «نان آور» با داستانی همراه شده که مشکلات دنیای واقعی را با صداقتی مثال زدنی بیان می کند.». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 78 از 100 را بر اساس نظر 20 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
«این فیلم رمان «نان آور» را به سطح بالاتری از کیفیت داستانگویی می رساند»
- کیتی اسمیت وانگ (فلیک فیست)

یادداشتی بر فیلم «نان آور»
اولین چیزی که بعد از دیدن نان آور به ذهنم رسید این بود: هرچه اسکار دارید به این فیلم بدهید. این فیلم بهترین انیمیشنی بود که امسال دیدم. نان آور یک انیمیشن از شرکت پیکسار یا دیزنی نیست و هیچ شباهتی با محصولات سونی و دریم ورکس و بقیه غول های انیمیشن سازی ندارد. این فیلم روی پای خودش می ایستد و داستانی بسیار متفاوت از انیمیشن های امریکایی را تعریف می کند.
نمی خواهم از انیمیشن های امریکایی بدگویی کنم اما در چند سال اخیر سینمای انیمیشن امریکا در سرگرمی خلاصه شده است و حتی بهترین فیلم های انیمیشن سال هم موفق نمی شوند چیزی بیش از آن به مخاطبشان بدهند. البته که این رویکرد مشکلی ندارد و برخی از فیلم های مورد علاقه من هم در میان همین فیلم ها هستند (مثل زندگی اسرار آمیز حیوانات خانگی) اما مسلما این فیلم ها در سطح پایین تری نسبت به فیلم هایی قرار می گیرند که به مضامین و احساسات عمیق تری می پردازند. چرا که در این انیمیشن های معمولی مضامین مطرح شده به شدت کلیشه ای و تکراری هستند.
نان آور فاصله زیادی از انیمیشن های خانوادگی کلیشه ای دارد. فیلم داستان دختر کوچکی در افغانستان را روایت می کند که مجبور می شود هویتش را پنهان کند تا بتواند پس از زندانی شدن پدرش نان آور خانواده باشد. فیلم تصویری واقع گرایانه از زندگی در خاورمیانه جنگ زده در زمان حکومت طالبان را نشان می دهد. جایی که رفتار تبعیض آمیز با زنان باعث شده تفاوت بین این دو جنسیت تفاوت مرگ و زندگی باشد چرا که تبعیت نکردن از قوانین افراطی طالبان برای زنان احکام سنگینی همچون شلاق در ملا عام و حتی مرگ را به همراه داشته است.
جدا از تصویر تکان دهنده ای که از زندگی در افغانستان ترسیم می شود، فیلم نگاهی دقیق و دلسوزانه به زندگی خصوصی یک خانواده نیز دارد. با وجود تمام ناعدالتی هایی که در پیرامون این خانواده اتفاق می افتد، آنها هوای یکدیگر را دارند و در عین مخالفت با هم هرگز از اتحادشان دست نمی کشند. علاوه بر داستان هیجان انگیز، نان آور انیمیشن بسیار با کیفیتی نیز دارد. کسانی که اعتقاد دارند انیمیشن های دوبعدی به پایان راهشان رسیده اند باید نگاهی به تولیدات خارج از هالیوود بیاندازند تا ببینند این شیوه انیمیشن سازی هنوز هم می تواند چشم نواز و درگیرکننده باشد. اینکه فیلم به شیوه دو بعدی ساخته شده به خصوص از این نظر به نفع فیلم تمام شده که بلافاصله تفاوت آن با تولیدات معمولی هالیوود را به مخاطب گوشزد می کند. «نان آور» فیلمی متفاوت و واقع گرایانه است که پیام مهمش را به خوبی به بینندگانش منتقل کرده و آنها را در تجربه ای غریب همراهی می کند.
واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 86%
نظر مثبت:
یک فیلم خیلی قدرتمند با داستانی عالی که زندگی توی شرایط سخت دیکتاتوری را نشون میده و من رو یاد فیلم «مدفن کرم های شب تاب» انداخت. اما فیلم به این داستان عالی و پیام های سیاسی محدود نمیشه و انیمیشن دو بعدی بسیار بسیار زیبایی هم داره.
نظر منفی:
این فیلم جلوه های انیمیشنی بسیار زیبایی داره و استفاده شجاعانه ای از انیمیشن دو بعدی انجام داده. اما داستانش درگیر کننده نیست و خیلی سطحی پیش برده میشه. نان آور سعی می کنه به مطالعه دقیق شخصیتش مشغول بشه اما هیچوقت به پای فیلم های بزرگ این سبک انیمیشن نمیرسه.

دیالوگ برگزیده:
پروانه: بارون باعث رشد گلها میشه نه صاعقه، پس کلماتت رو بالا ببر نه صدات رو.

جزئیات:
این تنها فیلمی است که در بخش انیمیشن اسکار 2018 حضور دارد اما در خارج از امریکا تولید شده است.
بسیاری از صداپیشگان فیلم از جمله صداپیشه نقش اصلی، افغان هستند.
اولین انیمیشن تولید شده در کمپانی گورو.
کارگردان این فیلم در سال 2009 انیمیشن تحسین شده «راز کل ها» را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به انیمیشن

نان آور

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این انیمیشن را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری