پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره مستند Born in China

«متولد چین» فیلمی مستند و محصول سال 2016 است. این فیلم که توسط لو چوان کارگردانی شده حاصل همکاری دو کمپانی دیزنی نیچر و شانگهای مدیا گروپ است. راوی نسخه امریکایی فیلم جان کرازینسکی است و نسخه فرانسوی آن توسط کلیر کیم روایت می شود. «متولد چین» در تاریخ 21 آوریل 2017 در امریکا به نمایش درآمد و مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.

راوی: 
جان کرازینسکی، کلیر کیم (فرانسوی)
عوامل:
تدوین: متیو میچ
موسیقی: بارنابی تیلور

بودجه کلی: $5,000,000
فروش جهانی: $25,000,000

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 83% را بر اساس 41 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7 از 10 است: «متولد چین پر از تصاویر نفس گیر و ماجراهایی است که به شیوه ای انسانی و سرگرم کننده روایت شده اند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 57 از 100 را بر اساس نظر 14 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.


یادداشتی بر فیلم «متولد چین»
حیات وحش همیشه یکی از موضوعات مورد علاقه کمپانی دیزنی بوده است. این کمپانی تعداد زیادی مستند با کیفیت تولید کرده که حالا آخرین نمونه از آنها به نام «متولد چین» موفق شده همان کیفیت مورد انتظار از این کمپانی را برآورده کند. داستان فیلم درمورد سه خانواده از حیوانات است که در کوهستان های چین زندگی می کنند: پانداها، پلنگ های برفی و میمون ها. سبک فیلم و روایت آن شبیه به باقی آثار دیزنی نیچر است و به خصوص بیننده را به یاد آثار قدیمی تر این کمپانی در دهه 50 مانند «در دره بیور» خواهد انداخت. روایت جذاب و تصویر برداری درخشان با هم ترکیب شده اند تا یک حکایت به شدت انسانی را در مورد حیوانات تعریف کنند.
اما اگر درمورد «متولد چین» بگوییم با طبیعت احساساتی برخورد کرده اشتباه کرده ایم. دیزنی قبلا و در فیلم های «شیرشاه» و «بامبی» نشان داده که مرگ را در محصولاتش به شیوه تکان دهنده ای به تصویر می کشد. مستند های دیزنی هم از این قاعده مستثنی نیستند و با وجود اینکه هیچ صحنه دلخراشی ندارند اما مرگ را نیز به عنوان یک مرحله طبیعی در چرخه حیات در نظر می گیرند. شاید این بزرگترین نکته آموزشی مستند های دیزنی برای کودکان باشد. بچه هایی که هنوز با مفهوم مرگ آشنایی ندارند می توانند از طریق تماشای «متولد چین» متوجه کارکرد مرگ در طبیعت شوند. این ویژگی به خصوص در داستان داوا که یک پلنگ برفی است به بهترین شکل خود را نشان می دهد. شجاعت داوا در حفاظت از کودکانش و قرار گرفتن خانواده او در آستانه فروپاشی ممکن است حتی باعث شود چند قطره اشک بریزید اما پیام های بسیار مهمی در خود دارد. 
تکنیک مستندسازی دیزنی بسیار ساده و در عین حال بسیار کارآمد است. دوربین برای مدتی بسیار طولانی این حیوانات را تماشا می کند و رفتار طبیعی آنها را به ما نشان می دهد. طولانی بودن زمان فیلمبرداری در این مستند ها باعث می شود فیلم بتواند آیین ها و عادت های زندگی این حیوانات را به تصویر بکشد و تصویری به شدت قابل لمس از زندگی آنان ترسیم کند. فیلم نمایشگر طبیعت باشکوه چین است که در مقابل تاریخ آن کمتر مورد توجه صنعت توریسم قرار گرفته است. بخش های غربی و مرکزی چین شباهت بسیاری به کوه های راکی دارند و تصویربرداری زیبای فیلم از این مناطق بسیار چشم نواز است. «متولد چین» دریچه ای به طبیعت زیبای چین و گونه های جانوری متنوع آن است، مستندی که همزمان با حفظ استاندارد های کمپانی دیزنی قدرت آنها در پرداخت به موضوعات و سوژه های جدید را نشان می دهد.
نویسنده: اوون گلیبرمن
منبع: www.variety.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 73%
نظر مثبت:
یک مستند عالی با روایت زیبا و تصاویر خیره کننده از طبیعت چین. تصاویر فیلم به شکل فوق العاده ای تونستن زندگی خصوصی این حیوانات رو نشون بدن و لحظاتی رو ضبط کنن که توی هیچ مستند دیگه ای نمیتونید ببینید.
نظر منفی:
این فیلم تصویر برداری فوق العاده ای داره اما روایتی که دیزنی روی این تصاویر گذاشته اونا رو خراب کرده چون روایت فیلم بیشتر از اینکه دنبال ارائه اطلاعات باشه می خواد داستان تعریف کنه و برای یک فیلم مستند خیلی احساساتی نوشته شده.

دیالوگ برگزیده:
راوی: عمل قهرمانانه یک مادر برای نجات بچه اش شکست ناراحت کننده یک مادر دیگر برای غذا دادن به بچه اش است.

جزئیات:
• چوان لو (کارگردان) قبلا فیلم «شام آخر» (2012) را ساخته است.
مدیر دوبلاژ : محمد مهدی رستمی 
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به مستند

متولد چین

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این مستند را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری