پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره مستند One Life

«یک زندگی» فیلمی مستند و محصول سال 2011 است. این فیلم توسط مایکل گانتون و مارتا هولمز کارگردانی شده و تمرکز اصلی آن روی چرخه حیات و مرگ جانوران بر روی زمین است. نسخه انگلیسی فیلم توسط دنیل کریگ روایت شده و در تاریخ 22 جولای 2011 در سینماهای انگلستان به نمایش درآمده است.
عوامل:
تدوین: دیوید فریمن
موسیقی: جورج فنتون

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 90% را بر اساس 21 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/85 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 68 از 100 را بر اساس نظر 9 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر فیلم «یک زندگی»
کسانی که با مستند های حیات وحش شبکه بی بی سی آشنایی دارند به کیفیت بالای این فیلم ها عادت کرده اند. فیلم جدید این شبکه به نام «یک زندگی» از حدود 10 هزار ساعت فیلم خام تدوین شده و مجموعه ای گلچین شده از زیباترین تصاویر حیات وحش این شبکه در آن گرد هم آورده شده اند. راوی فیلم دنیل کریگ است و او توانسته به خوبی تنوع لحن اش را برای روایت حفظ کند. صدای کریگ در نسخه انگلیسی فیلم به گونه ای است که فضای اثر را بیشتر به فیلم های خانوادگی نزدیک می کند و روی لحظات شاد زندگی این حیوانات مانور می دهد. سازندگان اثر توجه داشته اند که تنها زیبایی بصری نمی تواند به تنهایی موفقیت اثر را توجیه کند و به همین دلیل سعی کرده اند بخش هایی متنوعی از زندگی سوژه ها را برای نشان دادن انتخاب کنند؛ از تولد گرفته تا تولید مثل و مراقبت از فرزندان همگی با جزئیات و تصاویری بسیار زیبا به تصویر کشیده می شوند. صحنه های خشنی مانند شکار اژدهای کومودو با صحنه های دیگری همراه شده اند که طبیعت لطیف و مهربان این جانوران را نشان می دهند. 
یکی از مهم ترین نکات مثبت فیلم تدوین دقیق و هیجان انگیز آن است. تصاویر فیلم در یک فصل بندی ساده و قابل فهم طبقه بندی شده اند تا بیننده بتواند روش های مختلف حیوانات برای بقای نسل‎شان را مشاهده کند. در این فصل ها رفتارهای مختلف حیوانات از شکار گرفته تا مراقبت از بچه ها و رفتارهای جمعی آنان نشان داده می شود. فیلم از نظر تصویری استانداردهای مورد انتظار از شبکه بی بی سی را کاملا برآورده می کند و تصاویری بسیار خیره کننده دارد اما نکته ای که لذت تماشای آنرا دو چندان می کند طراحی صوتی پر جزئیات و دقیق آن است. صداهای محیط به شیوه ای بسیار با کیفیت ضبط و تدوین شده اند و بیننده را کاملا در فضای زندگی این حیوانات قرار می دهند. این طراحی صوتی و تصویری غنی «یک زندگی» را به مستندی تماشایی و هیجان انگیز تبدیل کرده که تماشای آن می تواند شما را از نزدیک با چرخه زندگی در حیات وحش آشنا کند.
نویسنده: رانجی کوترونه
منبع: www.timeout.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 88%
نظر مثبت:
یک مستند حیات وحش خیره کننده با تصاویر زیبا و صدای دلنشین دنیل کریگ.
نظر منفی:
این مستند تصاویر بسیار قشنگی داره اما تدوین اون ضعیف انجام شده و همه چیز خیلی سریع سرهم بندی شده. کاش از تصاویر بیشتری برای ساخت فیلم استفاده میشد و به جای فیلم یک سریال ساخته میشد.


جزئیات:
• مایکل گانتون (کارگردان) قبلا سریال مستند «سیاره زمین 2» (2016) را ساخته است.
مدیر دوبلاژ : محمد مهدی رستمی 

 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به مستند

یک زندگی

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این مستند را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری