پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره انیمیشن Mary and the Witch’s Flower

ماری دختری معمولی است که با خاله اش در روستا زندگی می کند و هیچ دوستی ندارد. تا اینکه یک روز گربه ای را دنبال می کند و به یک گل جادویی می رسد که هر هفت سال یکبار شکوفه می دهد. این گل ماری را به سوی آسمان و ابرها می فرستد تا به مدرسه ای به نام اندور برود و از مادام مامبلچوک فنون جادو را یاد بگیرد...
ماری و گل جادوگر انیمیشنی ژاپنی در ژانر فانتزی و محصول سال 2017 است. این انیمیشن توسط هیروماسا یونبایاشی کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا ریکو ساکاگوچی و هیروماسا یونبایاشی نوشته اند. پس از اکران اولیه در ژاپن این فیلم با زیرنویس انگلیسی و در تاریخ 19 ژانویه 2018 در امریکا اکران شد. از صداپیشگان این فیلم می توان به روبی بارنهیل، کیت وینسلت و جیم برودبنت اشاره کرد.
نویسندگان:
ریکو ساکاگوچی، هیروماسا یونبایاشی
عوامل:
فیلمبرداری: تورو فوکوشی
تدوین: توشیهیکو کوجیما
موسیقی: تاکاتسوگو موراماتسو

فروش جهانی: $41,000,000

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 89% را بر اساس 87 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/83 از 10 است: «ماری و گل جادوگر مانند آثار قدیمی کمپانی گیبلی سادگی داستانش را با تصاویر خیره کننده جبران می کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 75 از 100 را بر اساس نظر 23 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
«ماری و گل جادوگر تنها به یک اصلاح نهایی روی فیلمنامه اش نیاز داشته تا به یک شاهکار سینمایی تبدیل شود.»
- مویرا مک دونالد (سیاتل تایمز)


یادداشتی بر فیلم «ماری و گل جادو»
هیروماسا یونبایاشی خالق آثاری چون «جهان اسرارآمیز آریتی» و «وقتی مارنی آنجا بود» چند سال پیش استودیوی مشهور گیبلی را ترک کرد تا استودیو انیمیشن خود به نام استودیو پونوک را تاسیس کند. ماری و گل جادو اولین اثر این استودیو است که بر اساس رمانی اثر ماری استوارت ساخته شده است. داستان فیلم درمورد دختری به نام ماری است که با خاله اش در روستا زندگی می کند و سعی می کند کمک حال او باشد اما همیشه باعث خرابکاری می شود. تا اینکه با یک گل عجیب به نام گل جادوگر آشنا می شود و زندگی اش ناگهان تغییر کرده و به یک مدرسه آموزش جادو فرستاده می شود.
این یک شروع قدرتمند برای کمپانی تازه تاسیس پونوک است. این فیلم شما را یاد فیلم های قدیمی بسیاری می اندازد که از استودیو گیبلی دیده اید و علاوه بر آن از منابعی در خارج از دنیای انیمه هم تاثیرات زیادی گرفته است. از لحاظ خیال پردازی افراطی این فیلم شما را یاد فیلم هایی مثل آلیس در سرزمین عجایب یا شهر اشباح می اندازد در حالیکه همزمان مدرسه جادویی اندور در فیلم به هاگوارت کتاب های هری پاتر شباهت دارد. اما با وجود این شباهت ها، یونبایاشی موفق شده است فیلمی بسازد که به تجربه ای منحصر به فرد برای بیننده تبدیل می شود. انیمیشن فیلم بی نهایت زیبا طراحی شده و مرز بین قلمرو خیال و واقعیت را کاملا در هم می شکند. اما علاوه بر این شخصیت های این انیمیشن هم بسیار دوست داشتنی هستند. تلاش ماری برای اینکه جایگاهش را در دنیا پیدا کند همه بینندگان بزرگسال را به یاد دوران نوجوانی خودشان خواهد انداخت. اما او تنها شخصیت جذاب فیلم نیست دو گربه فیلم به نام های تیب و جیب با اینکه هیچ دیالوگی ندارند اما از بقیه شخصیت های فرعی متمایزتر و پرداخت شده تر هستند.
یکی از جذابیت های ماری و گل جادو این است که نه تنها وجود همزمان علم و جادو را ممکن می داند بلکه از ترکیب آنان برای ساختن تکنولوژی هایی استفاده می کند که تنها با همکاری این دو می توانند ساخته شوند. اختراعات شخصیت داکتر دی در فیلم بسیار خلاقانه طراحی شده اند و بیننده را غافلگیر می کنند. جستجوی آنان برای گل جادو تا حد زیادی تحت تاثیر سنگ فیلسوف در هری پاتر قرار دارد اما این اختراعات خلاقانه باعث می شود فیلم رنگ و بوی متفاوتی به این داستان آشنا بدهد.
با وجود انیمیشن زیبا و موسیقی خیال انگیز فیلم، «ماری و گل جادوگر» به همان سطحی از تخیل و فانتزی می رسد که قبلا در محصولات کمپانی گیبلی شاهد آن بوده ایم؛ شخصیت های دوست داشتنی، رنگ آمیزی زیبا و صداپیشگان درجه یک باعث می شوند تا این فیلم برای مخاطبان با هر سن و سالی سرگرم کننده باشد.
واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 70%
نظر مثبت:
با این فیلم میتونید احساس خوب فیلم های فانتزی قدیمی رو دوباره تجربه کنید. شخصیت های دوست داشتنی ای که باعث میشن تا آخر سرنوشتشون رو دنبال کنید و جلوه های تصویری ای که از اول تا آخر خیره کننده هستند.
نظر منفی:
انیمیشن و داستان فیلم تا حد خیلی زیادی تقلید از فیلمهای موفق استودیو گیبلی هستند، هرچند فیلم از نظر انیمیشن کیفیت خوبی داره اما داستان و خیال پردازی اون حتی به پای ضعیف ترین فیلمهای هایائو میازاکی هم نمیرسه.

جزئیات:
هیروماسا یونبایاشی فیلم را قبل از اکران به همکاران سابقش در استودیو گیبلی نشان داد. هایائو میازاکی کارگردان مشهور این استودیو به یونبایاشی تبریک گفت اما گفت که فیلم را نمی بیند.
اکران امریکایی فیلم در قالب مجموعه ای از اکران ها انجام شد که آثار قدیمی استودیو گیبلی را مرور می کرد.
این اولین محصول کمپانی انیمیشن سازی پونوک است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به انیمیشن

ماری و گل جادوگر

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این انیمیشن را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری