پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Whiplash

«شلاق» فیلمی امریکایی در ژانر درام و محصول سال 2014 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط دیمین شزل انجام شده و از بازیگران آن می توان به مایلز تلر، جی. کی. سیمونز و پاول رایزر اشاره کرد. «شلاق» در تاریخ 10 اکتبر 2014 در امریکا به نمایش درآمد و با استقبال همه جانبه منتقدان و تماشاگران روبرو شد، این فیلم توانست در جوایز اسکار این سال سه جایزه را به خود اختصاص دهد.
نویسندگان:
دیمین شزل
عوامل:
فیلمبرداری: شارون مایر
تدوین: تام کراس
موسیقی: جاستین هرویتز

بودجه کلی: $3,000,000
فروش جهانی: $49,000,000

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 93% را بر اساس 290 ریویو بدست آورده که معادل نمره 8/55 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 88 از 100 را بر اساس نظر 49 منتقد به دست آورده که نشانگر «تحسین جهانی» است.

یادداشتی بر فیلم «شلاق»
فیلم جدید دیمین شزل به نام «شلاق» که در جشنواره ساندنس بسیار مورد توجه قرار گرفت، از آن فیلم هایی است که بیننده با شخصیت اصلی اش همراه می شود و در یک مسیر بسیار سخت احساسات و واکنش های او را مطالعه می کند. همه کسانی که روزی تصمیم گرفته اند در یک حرفه یا هنر به مهارت بالا برسند با شخصیت اصلی این فیلم ارتباط برقرار خواهند کرد. این مسیر پر از سختی و ناامیدی است اما برای فردی که واقعا عاشق آن مهارت است هر شکست فقط عطش پیروزی را برای او بیشتر می کند و این دقیقا چیزی است که «شلاق» روی آن تمرکز کرده، اینکه چگونه باید با شکست کنار آمد و آنرا به پله ای برای پیروزی های آینده تبدیل کرد.
فیلم درمورد پسری به نام اندرو است که نقش او را مایلز تلر بازی می کند، ترکیبی از اعتماد به نفس و آسیب پذیری که معمولا در تمام ستاره های آینده رشته های ورزشی و هنری دیده می شود. اندرو به یک مدرسه معتبر موسیقی در نیویورک راه پیدا کرده و در آنجا باید تحت تعلیم یک استاد بسیار مشهور و سخت گیر به نام فلچر قرار بگیرد. استادی که به هیچ چیزی پایین تر از «عالی» راضی نمی شود و سختگیری او برای همیشه مسیر زندگی اندرو را تغییر می دهد. دیمین شزل این مسیر را به گونه ای برای شخصیت اصلی اش طراحی کرده که بیننده با او همراه می شود و پستی و بلندی های آن را به خوبی لمس می کند. در این راه بدون تردید دو عامل بر روی کیفیت بالای فیلم تاثیر بسزایی داشته اند. اول بازی های بسیار با کیفیت فیلم هستند و دوم تدوین پر انرژی و نفسگیر فیلم که اجازه نمی دهد بیننده لحظه ای از اصل داستان و درگیری درونی شخصیت اندرو دور شود. مسیر اندرو در راه تبدیل شدن به یک نوازنده بزرگ پر از موانع کوچک و بزرگی است که شخصیت او را شکل می دهند و مایلز تلر توانسته این تغییرات را به شکل درخشانی در بازی اش منعکس کند. اما بازی تلر به شدت وابسته به ایفای نقش به یاد ماندنی جی. کی. سیمونز در نقش فلچر است؛ سیمونز شخصیت به شدت پیچیده و سادیست فلچر را به بهترین شکل ممکن بازی کرده و جایزه اسکار را با شایستگی تمام برای این نقش به دست آورده است. حرکات دست ها و میمیک های بی رحمانه صورت فلچر به تدریج احساسات بیننده را در دست می گیرند و باعث همراهی هرچه بیشتر او با ترس های درونی اندرو می شوند. «شلاق» با بازی های تماشایی و کارگردانی ماهرانه اش جایگاه دیمین شزل به عنوان یکی از بهترین استعدادهای سینمای امریکا را تثبیت می کند و طرفداران او را برای دیدن آثار بعدی‎اش مشتاق نگه می دارد.
نویسنده: شین اوکانل
منبع: www.cinemablend.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
یک فیلم بسیار قدرتمند با داستان تاثیرگذار و کارگردانی فوق العاده که تا مدت ها ذهنتون رو به خودش مشغول می کنه.
نظر منفی:
شلاق بازی های بسیار خوبی داره و تدوین اون با مهارت بسیار زیادی انجام شده اما این تدوین خوب همچنان نتونسته ضعف های داستانی اون رو بپوشونه و نیمه دوم فیلم بسیار خسته کننده از کار دراومده.

جزئیات:
• فیلمبرداری این فیلم در عرض 19 روز انجام شده است.
• در صحنه ای که فلچر به صورت اندرو سیلی می زند، بازیگران توافق کرده اند که این سیلی واقعا به صورت مایلز تلر نواخته شود.
• جی. کی سیمونز برای بازی در نقش فلچر برنده 47 جایزه بازیگری شده است.
• دیمین شزل (کارگردان) قبلا فیلم «اولین انسان» (2018) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

شلاق

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری