پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Damsel

دوشیزه فیلمی امریکایی در ژانر وسترن و کمدی و محصول سال 2018 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط دیوید زلنر و ناتان زلنر انجام شده و از بازیگران آن میتوان به رابرت پتینسون، میا واسیکفسکا و دیوید زلنر اشاره کرد. «دوشیزه» در جشنواره ساندنس اکران شد و سپس در تاریخ 22 ژوئن 2018 در امریکا به نمایش درآمد.

نویسندگان:
دیوید زلنر، ناتان زلنر
عوامل:
فیلمبرداری: آدام استون
تدوین: ملبا رابیچو
موسیقی: گروه اکتاپوس پراجکت

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 69% را بر اساس 106 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/44 از 10 است: «دوشیزه ژانر وسترن را با کمدی و غافلگیری های داستانی جذاب ترکیب می کند و با وجود سرعت داستانی پایین‎اش موفق می شود بینندگان را تا انتها همراه داستانش نگه دارد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 63 از 100 را بر اساس نظر 33 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.


یادداشتی بر فیلم «دوشیزه»
دوشیزه جدیدترین ساخته برادران زلنر یک وسترن مینیمال و به شدت خلاقانه است، فیلمی که یکی از جنبه های جالب کمدی اش پرداختن به تمام جنبه های کلیشه ای فیلم های وسترن است. نماهای باز از دره مانومنت که بارها در فیلم های وسترن دیده ایم، ورود یک غریبه خوشتیپ به قهوه خانه شهر و راه پیمایی هایی طولانی در بیابان همگی این فیلم را به اثری تبدیل کرده اند که در عین وفاداری به کلیشه های این ژانر سعی می کند افق های جدیدی را برای آن ترسیم کند. شاید با این مقدمه احساس کنید که با یک فیلم پارودی (هجویه) روبرو هستید، در اینصورت باید بگویم که کاملا اشتباه می کنید و این دقیقا نکته ای است که «دوشیزه» را از بی شمار کمدی های مشابهش جدا می کند. در «دوشیزه» کلیشه ها به کار گرفته می شوند اما فیلمبرداری زیبا و دیالوگ های با شکوه فیلم به جای هجو این تکنیک ها سعی می کنند آنها را به درجه بالاتری از کیفیت برسانند. شخصیت های فیلم ممکن است در نگاه اول کلیشه ای به نظر برسند اما با گذشت زمان مشخص می شوند که درواقع انسان های عجیب و غریبی هستند که در هیچ طبقه بندی ای نمی توان آنها را جای داد. بزرگترین دلیل جذابیت فیلم همین غیرقابل پیشبینی بودن شخصیت های آن است که باعث می شود تا پایان داستان سرنوشت آنها را دنبال کنید.
برادران زلنر موفق شده اند با انتخاب هوشمندانه بازیگران هماهنگی لازم برای صحنه های کمدی فیلم را ایجاد کنند. شوخی های فیلم ناگهانی و شدید نیستند و بیشتر به صورت فضایی خنده دار خود را نشان می دهند که سفر دو شخصیت اصلی را در بر گرفته است. رابرت پتینسون در سالهای اخیر نشان داده در ایفای چنین نقش های استعداد بسیار بالایی دارد و در اینجا هم یک تجربه موفق دیگر را به کارنامه اش اضافه کرده است. اما غافلگیرکننده ترین ایفای نقش فیلم بدون شک مربوط به میا واسیکفسکا است که در نقش پنه لوپه بازی بسیار درخشانی را ارائه داده و توانسته شخصیت زن سرسختی را به تصویر بکشد که خیلی زود مشخص می شود هیچ نیازی به نجات دادن ندارد. گاهی شوخی های گفتاری پتینسون و واسیکفسکایا به چنان کیفیتی می رسد که بیننده می تواند کل فیلم را به صورت یک نمایش صحنه ای نیز تصور کند.
بزرگترین موفقیت «دوشیزه» در ایجاد هماهنگی بین عناصر متفاوت و عجیب و غریب‎اش است. بازی ها، تصویربرداری و داستان فیلم همگی از فیلتر ذهنی کارگردان های فیلم عبور کرده اند و در چارچوب فیلم به انسجام رسیده اند. تا به حال وسترن های زیادی ساخته نشده اند که موسیقی متن آنها با ساز های الکترونیک طراحی شده باشد اما یکی از درخشان ترین جنبه های «دوشیزه» موسیقی الکترونیک گروه اکتاپوس پراجکت است. این موسیقی انگار کل سبک فیلم را در خود خلاصه کرده : «عجیب و غریب، نامتوازن و در عین حال به شدت زیبا و سرگرم کننده».
نویسنده: دانا شوارتز
منبع: www.ew.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 56%
نظر مثبت:
یک وسترن به شدت خلاقانه و خنده دار که با کلیشه های ژانر وسترن شوخی می کنه و بازی رابرت پتینسون توی اون حرف نداره.
نظر منفی:
کمدی فیلم جذابه و بازی های اون کیفیت بالایی دارن با اینحال فیلمنامه بیش از حد کند و خسته کننده نوشته شده و اونقدر انرژی نداره که بیننده رو تا انتها با خودش همراه کنه.


جزئیات:
• رابرت پتینسون و میا واسیکفسکا قبلا در فیلم «نقشه ستاره ها» (2014) بازی کرده اند.
• برادران زلنر (کارگردان) قبلا فیلم «کومیکو: یابندگان گنج» (2014) را ساخته اند.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

دوشیزه

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری