پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Storm Boy

پسر طوفان فیلمی استرالیایی در ژانر درام و خانوادگی و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط شان سیت کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا جاستین مونجو از رمانی مشهور به همین نام اقتباس کرده است. از بازیگران فیلم می توان به گوفری راش، جای کورتنی و فین لیتل اشاره کرد. «پسر طوفان» در تاریخ 17 ژانویه 2019 در استرالیا اکران شده است.
نویسندگان:
جاستین مونجو
عوامل:
فیلمبرداری: بروس یانگ
تدوین: دنیس هاراتزیس
موسیقی: آلان جان

بودجه کلی: $15,000,000

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 67% را بر اساس 33 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/09 از 10 است: «پسر طوفان به خوبی نکات مثبت رمان را حفظ کرده و به آن ظرافت سینمایی بخشیده است». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 67 از 100 را بر اساس نظر 7 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.


یادداشتی بر فیلم «پسر طوفان»
داستان فیلم جدید شان سیت درمورد دوستی یک پسربچه و یک پلیکان است، داستانی که از رمان مشهور و پرطرفدار پسر طوفان اثر کالین تیل اقتباس شده است. در اینجا یک تغییر نسبت به نسخه های دیگر داستان این است که گوفری راش در نقش پیری شخصیت مرکزی رمان بازی می کند. کسانی که اقتباس سال 1976 از این رمان را دیده باشند قطعا بلافاصله با فیلم ارتباط برقرار خواهند کرد اما حتی اگر هیچ آشنایی ای هم با رمان «پسر طوفان» نداشته باشید بازهم تحت تاثیر داستان دلنشین فیلم قرار خواهید گرفت. فیلمی که مثل آثار دیگر سینمای استرالیا مناظر طبیعی ای دارد که در هیچ فیلم امریکایی ای نمی توانید پیدا کنید.
بخشی از داستان فیلم که در زمان حال می گذرد گوفری راش را در نقش مایکل کینگلی نشان می دهد که حالا مدیرعامل بازنشسته ای است که از طرف شرکت‎اش فراخوانده می شود تا درمورد سرمایه گذاری آینده شرکت رای بدهد. این سرمایه گذاری شرکت قرار است در یک پروژه حفاری عظیم انجام شود. از یک طرف داماد کینگلی کاملا با این سرمایه گذاری موافق است و از سوی دیگر نوه 17 ساله کینگلی از تاثیرات بد این حفاری بر محیط زیست می ترسد و مخالف این پروژه است. پس از اینکه رای گیری به تعویق می افتد کینگلی با دخترش درمورد یک خاطره کودکی اش صحبت می کند و فیلم وارد فلش بک می شود.
داستان کینگلی از جایی شروع می شود که او سه پلیکان زخمی را پیدا کرده و از آنها مراقبت می کند و برایشان نام می گذارد. وقتی حال آنها بهتر می شود کینگلی به توصیه پدرش آنها را آزاد می کند اما یکی از آنها که پرسیوال نام دارد پس از مدتی دوباره نزد کینگلی برمی گردد و آنها در کنار هم مانند دو دوست بزرگ می شوند و دست به ماجراجویی می زنند. داستان این رفاقت شیرین و تاثیرگذار است و شخصیت پردازی در آن به همان خوبی رمان انجام شده است. در حالیکه نشان دادن پیری کینگلی برای فیلم ضروری نیست اما به گوفری راش اجازه می دهد تا یکی از بهترین بازی های سال های اخیرش را ارائه دهد. علاوه بر این بازی هنرمند کودک فیلم فین لیتل واقعا به باورپذیر بودن آن کمک زیادی کرده است. او نقش کودکی کینگلی را با حسی از تنهایی و همزمان کنجکاوی بازی می کند که لحن بسیار مناسبی برای داستان ایجاد می کند. پلیکان ها معمولا موجوداتی نیستند که احساسات زیادی از خودشان بروز بدهند اما در اینجا این اتفاق می افتد و حتی بداخلاق ترین بیننده ها هم نمی توانند تحت تاثیر صحنه های محبت آمیز آقای پرسیوال قرار نگیرند. همه پدر و مادر ها بعد از دیدن فیلم باید منتظر ارائه این توضیح به کودکان‎شان باشند که پلیکان ها را نمی شود به عنوان حیوانات خانگی نگهداری کرد!
نویسنده: فرانک شک
منبع: www.hollywoodreporter.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 71%
نظر مثبت:
پسر طوفان از اون فیلمهاییه که همه با هر سلیقه ای از دیدنش لذت میبرن. شخصیت های فیلم عمیق هستن و داستان فیلم دلنشین و تاثیرگذاره.
نظر منفی:
خیلی از بخش های خوب رمان توی فیلم حذف شده و به جاش نگرانی های زیست محیطی ای اضافه شده که هیچ ربطی به داستان اصلی ندارن.

دیالوگ برگزیده:
مایکل کینگلی: من یه زمانی به خیلی چیزها اعتقاد داشتم، چیزهایی که برام عزیز بودن.

جزئیات:
• پلیکانی که در فیلم بازی کرده سالتی نام داشته و آنقدر باهوش بوده که موقع شروع فیلمبرداری تک تک نزد عوامل میرفته و عملی شبیه سلام کردن انجام می داده است.
• برای اینکه پلیکان های فیلم در کنار بازیگر اصلی احساس راحتی کنند از زمانی که آنها شش هفته داشته اند او مدام به دیدنشان میرفته است.
• با توجه به هوش بالای پلیکان ها تربیت آنان برای فیلم زمان کمی طول کشیده است.
• شان سیت (کارگردان) قبلا فیلم «دو مشت، یک قلب» (2008) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

پسر طوفان

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری