پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Outlaw King

پادشاه یاغی فیلمی بریتانیایی در ژانر تاریخی و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط دیوید مکنزی کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا مکنزی به همراه بش دوران و جیمز مک اینز نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به کریس پاین، آرون تیلور جانسون و فلورنس پیو اشاره کرد. «پادشاه یاغی» در فستیوال تورنتو به نمایش درآمد و سپس در تاریخ 9 نوامبر 2018 از طریق سرویس نت فلیکس پخش شد.

نویسندگان:
بش دوران، جیمز مک اینز، دیوید مکنزی

عوامل:
فیلمبرداری: بری اکروید
تدوین: جیک رابرتز
موسیقی: گروه گری داگز

بودجه کلی: $120,000,000



واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 62% را بر اساس 146 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/18 از 10 است: «پادشاه یاغی خشونت قرون وسطایی را به شکلی موثر به تصویر می کشد و داستان تاریخی اش را به شکل درستی روایت می کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 59 از 100 را بر اساس نظر 38 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.


یادداشتی بر فیلم «پادشاه یاغی»
تازه ترین فیلم دیوید مکنزی فیلمی حماسی است که تلاش های رابرت بروس برای اتحاد اسکاتلندی ها و رها کردن این کشور از زیر اشغال انگلیس را به تصویر می کشد. «شجاع دل» مشهورترین فیلمی است که راجع به قیام اسکاتلندی ها در قرن 14 میلادی ساخته شده است و این فیلم مضامین مشابهی با آن دارد، به خصوص که مرگ ویلیام والاس الهام بخش قیام رابرت بروس می شود.
در حالیکه والاس درحال نبرد در فالکرک است، بروس از دستور پدرش برای پذیرفتن حکومت شاه ادوارد (پادشاه انگلستان) تبعیت می کند. پادشاه انگلستان این اتحاد را با ازدواج بانو الیزابت و لرد بروس رسمی می کند. حالا زمینه برای صلحی پایدار و طولانی مدت فراهم است اما وقتی انگلیسی ها ویلیام والاس را به طرز فجیعی به قتل می رسانند و بدن او را تکه تکه می کنند تمام کارهای پادشاه بی اثر می شود. دیدن تکه های بدن والاس رابرت را مجبور می کند تا عهدش با پادشاه انگلیس را بشکند و مردم اسکاتلند را در مبارزه برای عدالت و آزادی رهبری کند.
دیوید مکنزی (کارگردان) به شیوه ای هنرمندانه فیلم را کارگردانی کرده است. نماهای عریض فیلم چشم اندازهای تاریخی زیبای اسکاتلند را با تمام جزئیات ضبط کرده اند و وقتی بروس مکالمه ای خصوصی دارد و دوربین در اطراف او گردش می کند، بینندگان کاملا به درون فضای تاریخی فیلم کشیده می شوند. خشونت مبارزه های نفر به نفر به شکلی موثر به تصویر کشیده شده است اما فیلم خشونت افراطی (و گاه بدون دلیل) فیلم «شجاع دل» را ندارد. مبارزه های فیلم به صورتی تصاعدی حساس تر می شوند و آخرین مبارزه فیلم نفستان را در سینه حبس می کند.
پادشاه یاغی فیلمی تکان دهنده و جذاب با تعداد زیادی بازی خوب است. کریس پاین در نقش بروس، مصمم بودن و شجاعت او را به شکلی باور پذیر به نمایش درآورده و آرون تیلور جانسون یکی از بهترین بازی های مکمل فیلم را ارائه می دهد. اما پدیده بازیگری این فیلم بدون شک فلورنس پیو است که در نقش الیزابت به خوبی موفق شده این شخصیت را با ترکیبی از قدرت و هوش بالای زنانه بازی کند. او تلاش های صادقانه همسرش را می بیند و حاضر می شود به خاطر آنها دست به فداکاری بزند. اگر به فیلم های تاریخی علاقه دارید و یا می خواهید ادامه ای بر «شجاع دل» را ببینید این فیلم تماشایی و زیبا را از دست ندهید.
نویسنده: سیمون ویوینگ
منبع: www.canberratimes.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 67%
نظر مثبت:
این فیلم یکی از بهترین تصویربرداری های سال رو داره و به خصوص صحنه های نبرد اون فوق العاده هستن. علاوه بر اون بازی های کریس پاین و فلورنس پیو توی این فیلم واقعا حرف ندارن.
نظر منفی:
این فیلم با اینکه بازی ها و فیلمبرداری خوبی داره اما از نظر تاریخی درست نوشته نشده در حالیکه اگه درست نوشته می شد آسیبی به جذابیت داستانی فیلم وارد نمی شد.

دیالوگ برگزیده:
جیمز داگلاس: فکر انتقام هم می تونه روح رو نابود کنه و هم یک سلاح باشه.

جزئیات:
• نه دقیقه ابتدایی فیلم در یک نمای طولانی و بدون قطع ضبط شده اند.
• پس از نمایش در جشنواره تورنتو دیوید مکنزی تصمیم گرفت فیلم را بیست دقیقه کوتاه تر کند.
• با وجود اینکه بیشتر بازیگران فیلم بریتانیایی هستند اما بازیگر نقش اصلی آن (کریس پاین) امریکایی است.
• دیوید مکنزی (کارگردان) قبلا فیلم «حتی اگر از آسمان سنگ ببارد» (2016) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

پادشاه یاغی

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری