پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Mara

مارا فیلمی امریکایی در ژانر جنایی و وحشت و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط کلایو تانگ کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا جاناتان فرانک نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به الگا کوریلنکو، کریگ کانوی و خاویر بوتت اشاره کرد. «مارا» در تاریخ 7 سپتامبر 2018 در امریکا به نمایش درآمد.

نویسندگان: 
جاناتان فرانک

عوامل:
فیلمبرداری: امیل تاپوزوف
تدوین: اد مارکس، جسیکا کرهان، اسکات مان
موسیقی: جیمز ادوارد بارکر


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 29% را بر اساس 14 ریویو بدست آورده که معادل نمره 4/08 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 32 از 100 را بر اساس نظر 4 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی منفی» است.

یادداشتی بر فیلم «مارا»
فیلمنامه مارا بر اساس داستانی از فرانک شک و کلایو تانگ نوشته شده است، داستانی که عناصر اصلی آن آشنا هستند اما غافلگیری های زیادی به این عناصر اضافه شده اند که خلاقیت نویسندگان و همچنین کلایو تانگ را در ساخت فضای داستان نشان می دهند. عنصر «امر ناشناخته» در سینما و ادبیات ژانر ترسناک همواره جایگاهی اساسی داشته است و در اینجا از این عنصر به خوبی استفاده شده است. داستان شخصیت اصلی جالبی دارد و هرچه فیلم جلوتر می رود با پس زمینه شخصیتی او بیشتر آشنا می شویم. با وجود اینکه فیلم می تواند به مذاق طرفداران ژانر وحشت خوش بیاید اما برخی از نقاط داستانی آن به گونه ای هستند که مخاطب می تواند به راحتی آنها را حدس بزند.
یکی از نکاتی که فیلم را نجات داده بازی بسیار خوب و حساب شده گروه بازیگران آن است. الگا کوریلو شخصیتش را به گونه ای بازی می کند که مخاطب می تواند تلاش های او برای کشف حقیقت را باور کند و با او همراه شود. همچنین او موفق شده همدلی عاطفی بیننده را نیز جلب کند و این موضوع برای ایجاد اضطراب در بیننده بسیار ضروری است. با این وجود بهترین بازی فیلم متعلق به کریگ کانوی است که در نقش داگی بازی می کند. او شخصیت آسیب دیده و بدبینش را با چنان ظرافتی بازی می کند که بیننده تحریک می شود تمام انگیزه ها و رفتار او را مورد بررسی دقیق قرار دهد. یکی از نکات مثبت فیلم کیفیت مناسب جلوه های ویژه آن است که به سرپرستی کوین او نیل انجام شده است. اونیل سابقه بسیاری در کار بر روی فیلم های ترسناک داشته و این تجربه در اینجا منجر به ساخت جلوه های بسیار ترسناکی شده است. با اینکه جلوه های فیلم آنچنان نوآورانه نیستند اما کارشان را به درستی انجام می دهند و با توجه به پایین بودن بودجه فیلم کمک بزرگی به آن کرده اند. البته در این زمینه نباید از کار خوب امیل تاپوزوف هم غافل شد که فیلمبرداری حساب شده اش باعث به وجود آمدن یک فضای شوم و ترسناک در سراسر فیلم شده است. ترکیب حرکات دوربین ماهرانه تاپوزوف و موسیقی دلهره آور جیمز ادوراد بارکر باعث می شوند مقدمه چینی های بسیار خوبی را برای لحظات وحشت آور فیلم شاهد باشیم. «مارا» فیلم ترسناکی است که لحظات دلهره آور بسیاری دارد و توانسته داستان ساده اش را به شکلی مناسب و جذاب تعریف کند. فیلمی که هرچند برخی لحظات آن قابل پیشبینی هستند اما همچنان می تواند به لطف بازی های مناسب و فضاسازی ترسناکش سرگرم کننده باشد.

نویسنده: امیلی بلک
منبع: www.cinema-crazed.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 21%
نظر مثبت:
بیست دقیقه اول فیلم یک مقدار کند جلو میره اما بعدش فیلم سرعت بیشتری میگیره و بیننده رو میخکوب می کنه، همچنین لحظات ترسناک زیادی توی فیلم وجود دارن که اگه طرفدار ژانر وحشت باشید قطعا از دیدنشون لذت می برید.
نظر منفی:
این فیلم سرعت پایینی داره و با اینکه ایده داستانش جذابه اما نمیتونه این ایده رو درست پیاده کنه و خیلی زود خسته کننده میشه.


جزئیات:
• نام مارا از یک هیولا در فرهنگ وایکینگ ها گرفته شده است.
• کلایو تانگ قبلا فیلم «بهترین یکشنبه» (2011) را کارگردانی کرده است.
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

مارا

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری