پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Kursk

کورسک فیلمی فرانسوی- بلژیکی در ژانر درام و اکشن و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط توماس وینتربرگ کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا رابرت رودات بر اساس کتابی از رابرت موور نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به ماتیاس اسخونارتس، لیا سیدو، کالین فرث و مکس فون سیدو اشاره کرد. «کورسک» در جشنواره تورنتو به نمایش در آمد و سپس در تاریخ 7 نوامبر 2018 در فرانسه اکران شد.

نویسندگان:
رابرت رودات

عوامل:
فیلمبرداری: آنتونی داد منتل
تدوین: والدیس اوسکارسدوتیر
موسیقی: الکساندر دسپلت


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 69% را بر اساس 49 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/33 از 10 است: «کورسک از یک ماجرای واقعی استفاده می کند تا گیر افتادن آدم ها بین مرگ و بوروکراسی اداری را به شکلی تاثیرگذار به نمایش بگذارد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 55 از 100 را بر اساس نظر 12 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.


یادداشتی بر فیلم «کورسک»
فاجعه زیردریایی کورسک در سال 2000 یکی از برجسته ترین مثال های ناکارآمد بودن یک دولت در مدیریت بحران است. در روز 12 آگوست 2000 و در زمان انجام یک رزمایش دریایی در ارتش روسیه، انفجاری در یک زیردریایی روسی رخ داد و موجب کشته شدن اکثر خدمه و ملوانان این زیردریایی شد. 23 نفر از خدمه که زنده ماندند مجبور شدند به قسمت های عقبی زیردریایی که سالم بود و هنوز اکسیژن داشت فرار کنند. آنها در این بخش ها منتظر ماندند تا کمک های دولتی از راه برسند اما ناتوانی فنی و همچنین عملکرد ضعیف رهبران سیاسی روسیه باعث شد فرستادن این کمک ها بیشتر و بیشتر به تاخیر بیافتد.
توماس وینتربرگ که به خاطر فیلم «کمون» (2016) شناخته می شود، در آخرین ساخته اش به نام «کورسک» به سراغ این ماجرای دردناک رفته است. فیلم تولید مشترک چند کشور است و بازیگرانی با ملیت های مختلف در فیلم نقش روسی ها را بازی می کنند. در اینجا این مسئله که بازیگران خارجی نقش افراد روسی را بازی می کنند اما به انگلیسی حرف می زنند اندکی باعث کم تر شدن تاثیرگذاری فیلم شده است چرا که باعث شده داستان تا حدی باورپذیری‎اش را از دست بدهد. اما صحنه هایی از فیلم که در زیردریایی میگذرند بسیار ماهرانه کارگردانی شده اند. فضای خفه کننده و ترسناک زیردریایی به شکلی درخشان در فیلم به تصویر کشیده شده و بیننده موقعیت هولناک و عذاب آور شخصیت ها را به خوبی درک می کند. صحنه ای که کلاکوف و همکارانش برای پیدا کردن کپسول های اکسیژن به واگن های غرق شده می روند بیننده را به یاد فیلم K-19 خواهد انداخت. جذابیت بخش های پرتعلیق فیلم مدیون فیلمبرداری درخشان آنتونی داد منتل است جوان با استعدادی که موفق شده فضای خفقان آور زیردریایی را با قاب های بسته به شکلی موثر فیلمبرداری کند. او همچنین بخش هایی از فیلم که روی زمین می گذرد را به گونه ای فیلمبرداری کرده که شبیه به آثار آخرالزمانی است و این هوشمندی به خصوص در شیوه استفاده او از سایه ها و رنگ ها خود را نشان می دهد.
تصاویر فیلم تاثیرگذاری شان را از ترکیب دو عنصر متفاوت می گیرند. از یک طرف فساد سیاسی حاکم بر روسیه به شکلی موثر نشان داده می شود و از سوی دیگر افرادی را می بینیم که قربانی تصمیمات این سیستم هستند و مجبورند برای حفظ جانشان مبارزه کنند. تجربه وینتربرگ (کارگردان) در خلق لحظات احساسی سنگین باعث شده «کورسک» به فیلمی بسیار تاثیرگذار و عمیق درمورد سیاست و مبارزه برای حیات تبدیل شود.
نویسنده: کیت اولیش
منبع: www.hollywoodreporter.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 58%
نظر مثبت:
این فیلم تراژدی زیردریایی کورسک رو به شکل موثری نشون میده و لحظات خیلی جذابی از مبارزه سربازها برای زنده موندن توش وجود داره.
نظر منفی:
بخش بزرگی از ماجرای فیلم ساختگیه و حقیقت نداره علاوه بر این هیچکدوم از بازیگرها شبیه به افراد روسیه ای نیستن و این باعث میشه ارتباط برقرار کردن با فیلم سخت بشه.

دیالوگ برگزیده:
تانیا آورینا: کسی که میره دریا دیگه اون آدم سابق نمیشه.

جزئیات:
• این آخرین فیلمی است که مکس فون سیدو در آن بازی کرده است، او در سال 2020 از دنیا رفت.
• بیشتر بخش های فیلم در یک زیردریایی واقعی فیلمبرداری شده است.
• اولین کسی که ساخت این فیلم را به توماس وینتربرگ پیشنهاد داد، ماتیاس اسخونارتس (بازیگر) بود.
• این چهارمین فیلم انگلیسی‎زبان توماس وینتربرگ است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

کورسک

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری