پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Forrest Gump

فارست گامپ فیلمی امریکایی در ژانر کمدی و درام و محصول سال 1994 است. این فیلم توسط رابرت زمکیس کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا اریک راث بر اساس رمانی از وینستون گروم نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به تام هنکس، رابین رایت، گری سینسی و سالی فیلد اشاره کرد. «فارست گامپ» در تاریخ 6 جولای 1994 در امریکا به نمایش درآمد و به یک موفقیت تجاری عظیم تبدیل شد. علاوه بر این فیلم به سرعت در میان منتقدان به محبوبیت رسید و در مراسم اسکار آن سال موفق شد 6 جایزه اصلی را از آن خود کند.

نویسندگان:
اریک راث

عوامل:
فیلمبرداری: دان بورگس
تدوین: آرتور اشمیت
موسیقی: آلان سیلوستری

بودجه کلی: $55,000,000
فروش جهانی: $678,000,000


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 70% را بر اساس 101 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/36 از 10 است: «فارست گامپ فیلمی بسیار احساسی و دلنشین است که با بازی های درخشان بازیگرانش به جذابیت و تاثیرگذاری زیادی رسیده و می تواند هر بیننده ای را درگیر داستان زندگی شخصیت اصلی‎اش کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 82 از 100 را بر اساس نظر 20 منتقد به دست آورده که نشانگر «تحسین جهانی» است.


یادداشتی بر فیلم «فارست گامپ»
از زمان اکران فارست گامپ در سال 1994 تا به امروز این فیلم به یکی از آثاری تبدیل شده که همه تا حدودی با آن آشنایی دارند. فیلمی که در طول این سالها به یک پدیده فرهنگی مهم تبدیل شده و دیالوگ های آنرا می توانید روی تی شرت ها و در فیلم ها و سریال های تلویزیونی ببینید. در سال 2014 و در بیستمین سالگرد اکران فیلم هالیوود تصمیم گرفت طی یک حرکت عجیب فیلم را یک بار دیگر در سینماها به صورت محدود اکران کند و تعجبی ندارد که این اکران هم با استقبال بینندگان روبرو شد. بر خلاف بسیاری از فیلم های دهه 90، فارست گامپ هنوز هم به اندازه همان دوران تازه و سرحال است و چیزی از تاثیرگذاری اش کم نشده است.
در دوره ای که تام هنکس تازه بازیگری را شروع کرده بود در فیلم کوچکی به نام «بزرگ» (1988) بازی کرد که تا حدود زیادی از نظر مضمونی به فارست گامپ نزدیک است. در آن فیلم شخصیت اصلی به صورت تصادفی و بر اثر یک آرزوی اشتباه ناگهان بزرگ می شد در حالیکه از نظر ذهنی همچنان کودک بود؛ در فارست گامپ هم با یک شخصیت اصلی روبرو هستیم که با وجود بزرگسال بودن مانند بچه ها معصوم و ساده است. سه ویژگی برجسته باعث تاثیرگذاری فیلم فارست گامپ شده اند: روحیه مثبت اندیشی، سرزندگی و صداقت احساسی. با اینکه ممکن است این فیلم همه بینندگان را به گریه نندازد اما این قدرت را دارد که بینندگان را با ساده ترین موقعیت ها به خنده بیاندازد و احساسات آنها را در دست بگیرد. رابرت زمکیس که قبلا فیلم ماندگار «بازگشت به آینده» (1985) را ساخته از تسلط فنی خود برای خلق مجموعه ای از جلوه های ویژه کامپیوتری خیره کننده استفاده کرده است. با وجود اینکه بردن اسکار جلوه های ویژه برای یک فیلم کمدی ممکن است عجیب به نظر برسد اما ترکیب فوق العاده طبیعی تصاویر هنکس با فیلم های قدیمی آنچنان خوب انجام شده که تاثیر بسیار مثبتی بر کیفیت داستانی فیلم گذاشته اند.
بازی تام هنکس در فیلم بدون تردید یکی از عوامل اصلی موفقیت آن بوده است. لهجه امریکایی غلیظ او در اینجا به طرز استادانه ای بازی شده و مهارت بالای او در تصویر کردن یک انسان ساده و معصوم نشان می دهد از نظر توانایی بازیگری در چه قله بلندی ایستاده است. فارست گامپ فیلمی است که می توان زمان زیادی را به برشمردن نکات مثبت اش گذراند، از آلبوم موسیقی محبوب فیلم تا بازی های بازیگران مکمل و همچنین کارگردانی درخشان رابرت زمکیس همگی عواملی هستند که باعث شده اند «فارست گامپ» پس از گذشت این همه سال همچنان تکان دهنده، تاثیرگذار و دوست داشتنی باشد.
نویسنده: جیمز برادینلی
منبع: www.reelviews.net


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 95%
نظر مثبت:
یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما با کمدی بسیار خنده دار و لحظات عاطفی تاثیرگذار که بهترین بازی عمر تام هنکس رو توی خودش داره.
نظر منفی:
بازی تام هنکس توی فارست گامپ واقعا فوق العاده ست اما فیلم اصلا شایستگی این همه تحسین رو نداره و در مقابل آثار دیگه سال 94 (رستگاری در شاوشنک، پالپ فیکشن و ...) یک فیلم کاملا معمولی محسوب میشه.

دیالوگ برگزیده:
فارست گامپ: مادرم همیشه می گفت زندگی مثل یه جعبه شکلات میمونه، هیچوقت نمیدونی چی گیرت میاد.

جزئیات:
• تام هنکس برای بازی در فیلم دستمزد ثابتی دریافت نکرده و به جای آن درصدی از فروش فیلم را دریافت کرده است که مبلغ نهایی آن با توجه به موفقیت تجاری فیلم حدود 40 میلیون دلار بوده است.
• در صحنه پینگ پونگ بازی کردن فارست گامپ دوست او به عنوان راهنمایی می گوید که او باید همیشه چشمش به توپ باشد. از این صحنه به بعد در تمام صحنه هایی که فارست پینگ پونگ بازی می کند تام هنکس پلک نزده است.
• تام هنکس تنها به شرطی بازی در فیلم را قبول کرده که اشارات تاریخی آن کاملا برپایه حقیقت باشند.
• صحنه های پینگ پونگ فیلم کاملا به وسیله CGI ساخته شده اند و از هیچ توپی در فیلمبرداری این صحنه ها استفاده نشده است.
• صدای الویس پریسلی در فیلم توسط کرت راسل صداگذاری شده است.
• از سایر آثار تحسین شده رابرت زمکیس (کارگردان) می توان به «بازگشت به آینده» (1985) و «دور افتاده» (2000) اشاره کرد.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

فارست گامپ

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری