پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Good Will Hunting

«ویل هانتینگ نابغه» فیلمی امریکایی در ژانر درام و محصول سال 1997 است. این فیلم توسط گاس ون سنت کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا مت دیمون و بن افلک نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به رابین ویلیامز، مت دیمون، بن افلک و استلان اسکارسگارد اشاره کرد. «ویل هانتینگ نابغه» در تاریخ 5 دسامبر 1997 در امریکا به نمایش در آمد و مورد استقبال همه جانبه منتقدان قرار گرفت.

نویسندگان:
مت دیمون، بن افلک

عوامل:
فیلمبرداری: یان یوس اسکافیر
تدوین: پیترو اسکالیا
موسیقی: دنی الفمن

بودجه کلی: $10,000,000
فروش جهانی: $225,900,000

جوایز:
برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (رابین ویلیامز)
برنده جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 97% را بر اساس 76 ریویو بدست آورده که معادل نمره 8/05 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 70 از 100 را بر اساس نظر 28 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر فیلم «ویل هانتینگ نابغه»
ویل هانتینگ نابغه جدیدترین ساخته گاس ون سنت فیلمی بسیار خوش ساخت است که یک داستان قابل پیشبینی را به بهترین شکل ممکن روایت می کند. داستان فیلم مسیر تقریبا آشنایی را طی می کند اما در تمام فیلم حسی گرم و دوست داشتنی وجود دارد که تا انتها همراه مخاطب می ماند و بیش از آنکه او را غافلگیر کند باعث می شود بیشتر و بیشتر در ارتباط نزدیک با شخصیت ها قرار بگیرد.
شبیه به «بوی خوش زن» که 5 سال قبل از ویل هانتینگ اکران شد، در اینجا هم شاهد یک رفاقت غیرمنتظره بین یک فرد دنیادیده و یک جوان خام هستیم. هر دو فیلم از روش های یکسانی برای پیشبرد داستانشان استفاده می کنند، کم کم موانع شخصیت ها برداشته می شود و آنها می توانند یکدیگر و مشکلاتشان را بهتر بشناسند. فیلمنامه نوشته شده توسط مت دیمون و بن افلک از نظر داستانی به شکلی معمولی پیش می رود اما شخصیت های خود را بسیار خوب پرداخت می کند، همزمان به دلیل وجود همین شخصیت های خوب دیالوگ های به یاد ماندنی زیادی هم در فیلم وجود دارد. کارگردانی گاس ون سنت مانند آثار قبلی اش به گونه ای انجام شده که نهایت تاثیر احساسی را از بازیگران فیلم دریافت کرده است. ون سنت سکانس های تاثیرگذار بسیاری در فیلم خلق کرده و به خصوص ارتباط شخصیت های مت دیمون و مینی درایور به شکل درخشانی در فیلم به نمایش درآمده است. از طرف دیگر رابطه صمیمانه بن افلک و مت دیمون در دنیای واقعی باعث شده دوستی شخصیت های ویل و چاکی به شدت باورپذیر از کار دربیاید، چون گاس ون سنت به هر دو این بازیگران اجازه داده تا در صحنه های دونفره از بداهه پردازی استفاده کنند. با وجود بازی های بسیار خوب مت دیمون و مینی درایور در فیلم، بدون تردید باید بهترین بازی فیلم را متعلق به رابین ویلیامز دانست. شخصیت شین که توسط ویلیامز بازی می کند همزمان هم غمگین و هم به شدت بامزه است و ویلیامز توانسته این تعادل را به شکلی حفظ کند که در هماهنگی با سایر بازیگران فیلم قرار بگیرد. «ویل هانتینگ نابغه» با این بازی های خوب و داستان جذابش توانسته به یکی از بهترین درام های سال سینمای امریکا تبدیل شود، فیلمی که بار دیگر توانایی کارگردانی بالای گاس ون سنت را به نمایش می گذارد و جایگاه او به عنوان یکی از برترین فیلمسازان نسل جدید هالیوود را تثبیت می کند.
نویسنده: جیمز برادینلی
منبع: www.Reelviews.net


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 94%
نظر مثبت:
یک فیلم بسیار تکان دهنده و احساسی که شما رو تا لحظه آخر پای داستان جذاب و بازی های خوبش میخکوب می کنه و پیام های بسیار عمیقی داره.
نظر منفی:
ویل هانتینگ بازی های فوق العاده ای داره اما داستانش بیش از حد کلیشه ای نوشته شده و از همون دقایق اول میشه ادامه اون رو کاملا حدس زد.

دیالوگ برگزیده:
شین: تو درمورد از دست دادن چیزی نمیدونی چون فقط وقتی اتفاق میوفته که چیزی یا کسی رو بیشتر از خودت دوست داشته باشی.

جزئیات:
• در سال 2014 و پس از مرگ رابین ویلیامز، نیمکتی که در آن ویلیامز و مت دیمون دیالوگ های مشهور فیلم «ویل هانتینگ نابغه» را اجرا کرده اند به عنوان مکانی برای بزرگداشت شخصیت رابین ویلیامز در نظر گرفته شد.
• ایده اصلی ویل هانتینگ نابغه از یک کلاس نویسندگی در دانشگاه هاروارد شروع شده که مت دیمون در آن حضور پیدا کرده بود.
• در هنگام اجرای صحنه مکالمه روی نیمکت پارک بیش از 3000 تماشاگر در صحنه فیلمبرداری حضور داشته اند.
• فیلمنامه «ویل هانتینگ نابغه» به واسطه فرانسیس فورد کاپولا به رابین ویلیامز رسیده و او به سرعت بازی در آن را پذیرفته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

ویل هانتینگ نابغه

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری