پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره مستند Antarctica: A Year on Ice

«قطب جنوب: یک سال روی یخ» فیلمی مستند و محصول سال 2013 است. این فیلم توسط آنتونی پاول کارگردانی شده و یک سال از زندگی گروهی از دانشمندان در قطب جنوب را نشان می دهد. «یک سال روی یخ» در تاریخ 21 جولای 2013 در نیوزیلند به نمایش درآمد و استفاده خلاقانه آن از تکنیک تایم لپس برای نمایش گذر فصل ها بلافاصله موجب شهرت آن شد.
عوامل:
فیلمبرداری: آنتونی پاول
تدوین: سیمون پرایس
موسیقی: دیوید دونالدسون

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 87% را بر اساس 30 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/56 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 69 از 100 را بر اساس نظر 12 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر فیلم «قطب جنوب: یک سال روی یخ»
زندگی در قطب جنوب به مدت یک سال کاری نیست که زیاد انجام شده باشد. معمولا دوره های تحقیقاتی در این مناطق بیش از 6 ماه نیستند چرا که شرایط سخت آب و هوایی ممکن است از نظر روحی نیز افراد تیم را تحلیل ببرد. با این وجود آنتونی پاول فیلمساز نیوزیلندی تصمیم گرفته دست به این ماجراجویی بزند و همزمان بینندگان فیلم‎اش را نیز در جریان این سفر عجیب با خودش همراه کند. «قطب جنوب: یک سال روی یخ» فیلمی بسیار تماشایی است که نه تنها روی زیبایی های قطب تمرکز می کند بلکه سعی دارد به افرادی نیز بپردازد که در آنجا مشغول به کار هستند.
فیلم سعی می کند زندگی این افراد را به شیوه ای ساده و در اوج احترام زیر نظر بگیرد و برای این کار علاوه بر دانشمندان به افراد عادی ای می پردازد که ریزه کاری های مقر امریکا در قطب را انجام می دهند. انگیزه آنها برای کار کردن در چنین محیط عجیبی چه چیزی است؟ پاول سعی کرده اراده بالا و نظم موجود در این کمپ را نشان دهد و در این راه از انتخاب زوایای درست برای دوربینش غافل نشده است. دوربین با همان دقتی که چشم اندازهای قطبی را زیر نظر دارد، سوژه های انسانی را نیز تماشا می کند و به همین خاطر است که در نهایت بیننده می تواند خود را تا حدودی در این محیط خشن تصور کند. کیفیت بالای تصویر برداری باعث شده شاهد تصاویری خیره کننده از طبیعت قطب و یخ های غول پیکر آن باشیم. همچنین جانوران و آسمان شب نیز به زیبایی هرچه تمام تر نشان داده می شوند تا بیننده بتواند به یک تصویر جامع از زندگی در این مناطق برسد. ایده پاول برای پرداخت شخصیت های انسانی در فیلم بسیار هوشمندانه است چرا که اگر این شخصیت ها وجود نداشته باشند بیننده به شکلی کاملا منفعل با تصاویر روبرو می شود و نمی تواند آنها را دست یافتنی بداند. این موضوع در بسیاری از مستند های حیات وحش وجود دارد و حضور راوی تا حدی می تواند آنرا جبران کند اما در اینجا کارگردان به راحتی از طریق نمایش افراد کمپ این مشکل را حل کرده است. علاوه بر زیبایی های قطب جنبه های زشت آن نیز در فیلم نمایش داده شده است. برای مثال سندروم زمستانی یا همان T3 سالانه موجب مرگ هزاران پنگوئن می شود و کارگران کمپ به هیچ وجه حق ندارند کوچکترین ارتباطی با حیوانات برقرار کنند حتی اگر بخواهند آنها را از مرگ حتمی نجات بدهند. «قطب جنوب: یک سال روی یخ» تجربه ای منحصر به فرد از زندگی در شرایط سخت را ارائه می دهد و با فیلمبرداری تماشایی اش موفق می شود بیننده را کاملا وارد دنیای خشن قطب جنوب کند.

نویسنده: پاول چمبرز
منبع: www.moviechambers.com

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 81%
نظر مثبت:
یک مستند بسیار زیبا درمورد قطب جنوب که طبیعت خیره کننده این منطقه رو نشون میده و مشخصه که سازنده اون چقدر به این منطقه علاقه داشته.
نظر منفی:
فیلمبرداری فیلم فوق العاده است اما ماجرای کلی فیلم انسجام زیادی نداره و بیشتر شبیه بخش های جدا از هم به نظر میرسه که به زور به همدیگه چسبونده شدن.

جزئیات:
• صحنه ای که تغییر حالت کوه های یخ را نشان می دهد در طول 5 ماه فیلمبرداری شده است و پخش سریع آن در فیلم تنها 8 ثانیه طول می کشد.
• در طول فیلمبرداری به دلیل سردی بیش از حد هوا از باتری های ماشین برای روشن نگه داشتن دوربین ها استفاده شده است.
• اگر به این فیلم علاقه دارید مستند «برخوردهایی در انتهای دنیا» (2007) را تماشا کنید.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به مستند

قطب جنوب: یک سال در یخ

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این مستند را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری