پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره انیمیشن Coco

کوکو انیمیشنی در ژانر فانتزی و موزیکال و محصول سال 2017 است. این فیلم توسط لی اونکرش کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا آدریان مولینا و متیو آلدریچ نوشته اند. از صداپیشگان مطرح فیلم می توان به آنتونی گونزالس، گائل گارسیا برنال و بنجامین برت اشاره کرد. کوکو در تاریخ 22 نوامبر 2017 در امریکا اکران شد و از نظر کیفیت انیمیشن، صداپیشگی و نیز ادای احترام به فرهنگ مکزیکی مورد تحسین قرار گرفت. همچنین با فروش 807 میلیون دلاری، کوکو تبدیل به یازدهمین فیلم پر فروش سال شد.
نویسندگان: 
آدریان مولینا، متیو آلدریچ
عوامل:
فیلمبرداری: مت اسپبوری
تدوین: استیو بلوم
موسیقی: مایکل گیاچینو

بودجه کلی: $175,000,000
فروش جهانی: $807,100,000
واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 97% را بر اساس 337 ریویو بدست آورده که معادل نمره 8/3 از 10 است: «در کوکو کیفیت خیره کننده انیمیشن با داستانی دلنشین و خانوادگی در مورد زندگی، فرهنگ و خانواده ترکیب می شود.». این انیمیشن بیشترین امتیاز را بین کل فیلم های انیمیشن سال 2017 به دست آورده است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 81 از 100 را بر اساس نظر 48 منتقد به دست آورده که نشانگر «تحسین جهانی» است.
«یک نامه عاشقانه به فرهنگ مکزیکی»
- پیتر تراورس (رولینگ استونز)

یادداشتی بر فیلم «کوکو»
کمپانی پیکسار بارها با ساختن انیمیشن هایی که مخاطبان بزرگسال را هم مثل بچه ها سرگرم می کند، کیفیت این مدیوم سینمایی را بالاتر برده است. هرچند تعدادی از فیلم های سال 2016 این کمپانی این ویژگی اساسی را نداشته و باعث ورود چند عنوان متوسط به کارنامه درخشان این کمپانی شدند. کوکو اما داستانی به شدت بکر و تازه دارد. ماجرای خانواده ریورا در مکزیک که شغلشان تولید کفش است و از هر چیزی که به موسیقی ربط داشته باشد متنفرند. اما در این خانواده پسر کوچکی به نام میگل هست که کفاشی می کند اما آرزو دارد روزی نوازنده و خواننده شود. در طول فیلم او در سرزمین مردگان ماجراجویی می کند تا خانواده اش را بهتر بشناسد.
کوکو به شدت رنگارنگ است و شخصیت های متنوعش را در چشم اندازهایی زیبا به تصویر می کشد. لی اونکریش (کارگردان) روایت فیلم را سرزنده و هیجان انگیز نگه می دارد و این باعث می شود در لحظات عاطفی قدرتمند فیلم مخاطب واقعا شخصیت ها را درک کرده و با آنان احساس همدردی کند. گروه صداپیشگان فیلم که همگی لاتین زبان هستند در تصویرکردن نقش هایشان واقعا موفق عمل کرده اند و این به خصوص درمورد بازی آنتونی گونزالس در نقش میگل صحت دارد. شخصیت های فیلم هم مانند انیمیشن آن رنگارنگ و متنوع هستند اما هیچ یک بدون دلیل به داستان اضافه نشده اند حتی دانته که سگ میگل است با وجود اینکه هیچ دیالوگی ندارد اما دوست داشتنی است و نقش مهمی در داستان بازی می کند. 
«کوکو» به پیام نخ نمای «برو به دنبال رویاهات» قناعت نمی کند و با استفاده از روایت جذاب خود مضامین مختلفی را مطرح می کند. برای مثال فیلم مشکلات سلبریتی ها را نشان می دهد و همچنین ادای احترامی است به خانواده، به خصوص اجدادی که در زندگی کنونی ما حضور ندارند اما هستی ما را تحت تاثیر قرار می دهند. با وجود اینکه فیلم در مکزیک می گذرد و از نظر فرهنگی وابسته به این کشور است اما هرکسی که برای خانواده ارزش قائل است و به موسیقی علاقه دارد می تواند با آن ارتباط برقرار کند. این که بسیاری از کودکان و حتی بزرگتر ها بعد از دیدن فیلم تحریک می شوند گیتار زدن یاد بگیرند نشان می دهد که این فیلم چقدر تاثیرگذار است. این فیلم یادآوری می کند که پیکسار در ساخت چه نوع انیمیشن هایی موفق است، حتی اگر بچه ندارید حتما به تنهایی به تماشای این فیلم بروید!



واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 94%
نظر مثبت:
کوکو بدون تردید یکی از بهترین فیلمای سال و یکی از بهترین انیمیشن هاییه که کمپانی پیکسار تولید کرده. تماشایی، جذاب و عاطفی با موسیقی شنیدنی.
نظر منفی:
از نظر جلوه های تصویری نمیشه هیچ ایرادی از فیلم گرفت اما از نظر فیلمنامه خیلی قابل پیش بینی و کلیشه ای بود و داستانش هیچ غافلگیری ای نداشت.

جزئیات:
گل نارنجی ای که در طول فیلم بارها دیده می شود آزتک ماریگلد نام دارد که در آیین های مکزیکی برای فراخواندن روح مردگان به جهان از آن استفاده می شود.
این فیلم مضامینی دارد که معمولا توسط سیستم فرهنگی چین سانسور می شود با این حال مقامات چینی آنقدر تحت تاثیر این انیمیشن قرار گرفتند که اجازه دادند فیلم بدون سانسور پخش شود.
این فیلم بیش از هر فیلم انیمیشن دیگری در رتبه اول باکس آفیس حضور داشته است.
ابتدا قرار بوده که میگل تنها نوازندگی کند اما وقتی کارگردان متوجه شده که صداپیشه این نقش (آنتونی گونزالس) توانایی خوانندگی دارد از او خواسته تا این استعداد را در فیلم به کار بگیرد.

 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به انیمیشن

کوکو

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این انیمیشن را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری