پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره انیمیشن Ferdinand

یادداشتی بر فیلم «فردیناند»
نیل سوانس
کمپانی بلواسکای به اندازه غول های انیمیشن مثل پیکسار و دریم ورکس تولیدات بزرگ ندارد اما در این مسئله شکی نیست که آنها هم سهمشان از موفقیت را در بازار داغ انیمیشن به دست آورده اند. این کمپانی که بیشتر برای ساخت مجموعه فیلم های«عصر یخبندان» شناخته می شود در آخرین ساخته خود به اقتباس از کتاب محبوب «داستان فردیناند» دست زده است. بلو اسکای کمپانی ای نیست که مثل پیکسار به خلاقیت های عجیب و غریب در داستانگویی دست بزند. تعریف کردن داستانی مانند فردیناند نیازی هم به چنین خلاقیت هایی ندارد، فقط کافیست سازندگان فیلم اجازه دهند، داستان سر راست آن بار اصلی جذابیت را به دوش بکشد. فردیناند داستان بسیار زیبایی دارد و نکته ای که آن را به بهترین گزینه برای اقتباس سینمایی تبدیل می کند، پیام مدرن آن است. وقتی به زمان نوشته شدن اثر اصلی (1936) فکر می کنید این مسئله بیشتر هم خود نمایی می کند. داستان درمورد این ایده است که اگر کسی با خودش و چیزی که می خواهد واقعا روراست باشد، بالاخره به موفقیت می رسد.
البته که این پیام قدرتمند در مرکز فیلم به جذابیت آن لطمه ای وارد نمی کند. قطعات زیادی از کمدی فیزیکی در جاهای مختلف فیلم وجود دارد که واقعا بامزه هستند به خصوص که با طراحی زیبای ظاهر شخصیت ها و رنگ پردازی درست همراه شده اند. با دیدن این فیلم اینطور به نظر می رسد که استودیو بلواسکای پس از ساخت مجموعه «عصر یخبندان» بار دیگر کیفیت طراحی انیمیشن هایش را بالاتر برده و این قضیه به خصوص در صحنه های بسیار زیبایی که طبیعت را نشان می دهند بیشتر دیده می شود. مجموعه کار صداپیشه های فیلم را نباید از یاد برد. جان سینا در این فیلم درخشان ظاهر شده است. او گوینده ای با طیف متنوعی از صداها نیست اما همان صدای معمولی ای که به کار می گیرد چنان کاریزمایی دارد که در تمام نقش هایش خودنمایی می کند. 
در میان شخصیت های فرعی فیلم لوپ شخصیت به یادماندنی ای دارد. او کسی است که همیشه به فردیناند می گوید که باید بجنگد و دیالوگ های عالی ای برایش نوشته شده است. به طور کلی فیلم از لحن مسخره و افراطی ای که دارد بسیار سود می برد و موفق می شود خنده های زیادی بگیرد. گاوها همگی چه مبارزه کنند و چه نه به کشتارگاه فرستاده می شوند، وقتی آنها متوجه این موضوع می شوند و می فهمند برای تغییر سرنوشتشان باید فوراً دست به کاری بزنند فیلم موفق می شود به خوبی روی تم های اراده شخصی و تلاش برای تغییر مانور دهد. به طور کلی فردیناند انیمیشنی با داستانی پیچیده نیست اما این قضیه اهمیتی ندارد. فیلمنامه فیلم به بهترین شکل از داستان اصلی اقتباس شده و درحالیکه به روح آن وفادار می ماند روایت آنرا گسترش می دهد و این باعث شده تا فیلم همزمان با آموزنده بودن به شدت سرگرم کننده هم باشد.

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 71% را بر اساس 119 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/24 از 10 است: «فردیناند یک داستان قدیمی را به گونه ای به روز کرده که در عین قابل پیشبینی بودن به تجربه بسیار مفرحی برای تماشای خانوادگی تبدیل می شود». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 58 از 100 را بر اساس نظر 20 منتقد به دست آورده که نشانگر «متضاد با هم و متوسط» است.
«فردیناند یک تفریح خانوادگی خیلی خوب است اما بعید می دانم به فیلمی تبدیل شود که ده سال دیگر هم باز دلمان بخواهد به سراغش برویم»
جیمز دایر (امپایر)
«صداپیشگی درخشان جان سینا در نقش فردیناند باعث همدلی کامل مخاطب با این شخصیت دوست داشتنی می شود»
کیتی ولش (شیکاگو تریبون)

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 50%

نظر مثبت:
یکی از بهترین انیمیشن هاییه که دیدم. فیلم خنده دار و در عین حال چندلایه و عمیقه. سطحی ترین لایه فیلم ترجیح دادن صلح به جنگ و خونریزیه اما زیر این لایه معانی دیگه ای وجود داره که به تعریف «مردانگی» توی جامعه برمی گرده، اینکه این مفهوم یه چیز درونی نیست و جامعه ست که میگه چه چیزی مردونه ست و چی زنونه. فیلم میگه نوع مبارزه مهم نیست، اینکه آدم دست از مبارزه برنداره مهم تره.

نظر منفی:
انیمیشن فیلم و طراحی منظره ها و شخصیت ها توی اون عالی انجام شده اما این شخصیت ها جذابیتی ندارن و صداپیشه هاشون هم خوب انتخاب نشدن. به خصوص اون بزی که صداش رو کیت مک کینون درآورده واقعا صدای ناجوری داشت و به سختی تونستم تحملش کنم. به علاوه داستانای فرعی زیادی هم توی فیلم وجود دارن که هیچ کمکی به داستان اصلی نمیکنن و اضافی هستن.

نویسندگان: 
رابرت ال.بیرد، تیم فدرل
صداپیشگان:
جان سینا، کیت مک کینون، بابی کاناویل
عوامل:
فیلمبرداری: رناتو فالکائو
تدوین: هری هیتنر
موسیقی: جان پاول

بودجه کلی: $111,000,000
فروش جهانی: $269,069,199

دیالوگ برگزیده:
سالی کاررا: از شکست نترس. از این بترس که شانسی برای برنده شدن نداشته باشی. تو شانس داری.

جزئیات:
کمپانی دیزنی بر اساس همین داستان یک انیمیشن کوتاه هشت دقیقه ای (محصول 1938) ساخته است که جایزه اسکار بهترین فیلم انیمیشن را نیز برده است.
روستایی که نینا و فردیناند در آن زندگی می کنند در جنوب اسپانیا و در منطقه ای به اسم روندا قرار دارد. گفته می شود قدیمی ترین زمین گاوبازی جهان در این منطقه بوده است.
جان سینا، صداپیشه شخصیت اصلی فیلم برخلاف این شخصیت که علاقه ای به مبارزه ندارد در مسابقات کشتی کج فعالیت می کرده است.
کارگردان این فیلم، انیمیشن های «انگری بردر» و «یافتن دوری» را هم ساخته است.
این دومین فیلم کمپانی بلواسکای است که نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب می شود. قبلتر انیمیشن «بادام زمینی ها» نامزد این جایزه شده بود.
مدیر دوبلاژ : امیرحسین صفائی

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به انیمیشن

فردیناند

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این انیمیشن را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری