پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره انیمیشن Cars 3

یادداشتی بر فیلم «ماشین ها 3»
نیل سوانس
فیلم های کمپانی پیکسار با داستان های خلاقانه شان همواره مقیاس داستانگویی در قالب فیلم انیمیشن را گسترش داده اند. با موفقیت فیلم اول ماشین ها، دنباله ای بر آن ساخته شد که هرگز نتوانست نوآوری های فیلم اول را تکرار کند و انگار تنها برای درآمدزایی بیشتر ساخته شده بود. فیلم بدون داشتن دلیل قانع کننده ای روی یک شخصیت فرعی (میتر) تمرکز می کرد تا آمار فروش عروسک های این شخصیت را بالا ببرد.
با این اوصاف کسی انتظاری از قسمت سوم این انیمیشن نداشت. اما حالا و پس از دیدن ماشین ها 3 می توان گفت کمپانی پیکسار بالاخره فهمیده است که داشتن انیمیشن زیبا در یک فیلم باعث خوب بودن آن نمی شود و فیلم خوب به شخصیت های جذاب و موقعیت های درگیرکننده نیاز دارد. با توجه به اینکه میتر شخصیت آنچنان جذابی نبود، داستان دوباره روی لایتینگ مک کوین متمرکز شده است. حالا ده سال از بیرون آمدن ماشین ها (شماره یک) گذشته و او مجبور است با قدیمی شدن مدلش کنار بیاید و با مدل های جدیدتر رقابت کند. مسیری که او برای پیدا کردن دوباره اعتماد به نفسش طی می کند پر از شوخی های جذاب و موقعیت های خلاقانه است. با اینکه سرعت فیلم در اوایل نیمه دوم آن کمی دچار مشکل می شود اما در یک سوم نهایی فیلم داستان به خوبی ادامه پیدا کرده و به گره گشایی ای می رسد که ماجرای لایتینگ مک کوین را به خوبی جمع بندی می کند.
کیفیت انیمیشنِ فیلم در حد و اندازه های نام پیکسار است اما سه بعدی بودن آن چیز خاصی به فیلم اضافه نکرده است. تمرکزی که فیلم روی لایتینگ گذاشته باعث می شود دلتان برای بعضی شخصیت های آشنای دیگر تنگ شود. منظورم البته میتر نیست چون او یک فیلم جداگانه (ماشین ها 2) برای خودش دارد و در طول این سالها مدام در تبلیغات و فیلم های کوتاه پیکسار حاضر بوده است. شخصیت هایی که غیبتشان در بعضی جاهای فیلم بیشتر حس می شود سالی کاررا و بقیه ماشین های "رادیاتورز اسپرینگ" هستند. علاوه بر این فیلم همانطور که پیشتر اشاره شد کمی طولانی به نظر می رسد و این احساس را به وجود می آورد که تدوین گر فیلم دقیقا نمی دانسته چنین داستانی را چطور باید کوتاه کند. 
اوون ویلسون شخصیت لایتینگ مک کوین را آنقدر جذاب بازی کرده که می توانیم مدت ها به تنهایی او خیره شویم. بقیه صداپیشگان هم به خوبی از پس نقش هایشان برآمده اند. به نظر من کروز رامیرز بهترین شخصیتی (غیر از لایتینگ و داک هادسون) است که این سری تا به حال معرفی کرده است و بیننده را برای دیدن فیلمی جداگانه درمورد شخصیت خودش به شدت وسوسه می کند. ماشین ها 3 به آرامی و با استفاده از شوخی های جذاب شما را با شخصیت لایتینگ همراه می کند تا ضربه نهایی اش را وارد کند. اما با وجود همه این بازی های خوب و انیمیشن زیبا فیلم بیش از حد محافظه کارانه ساخته شده است و نمی تواند نسبت به شماره اول این سری نوآوری محسوسی داشته باشد.

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 70% را بر اساس 227 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/1 از 10 است: «داستان ماشین ها 3 به طرز غافلگیرکننده ای قدرتمند است و همراهی آن با انیمیشن فوق العاده زیبای فیلم همراه می شود باعث می شود احساس کنیم این سری همچنان می تواند تا سالها ادامه پیدا کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 59 از 100 را بر اساس نظر 41 منتقد به دست آورده که نشانگر «متضاد با هم و متوسط» است.
«اگر فیلم را با قسمت دوم همین سری مقایسه کنید متوجه می شوید نسبت به آن چقدر بهتر است و در طراحی آن چقدر زیرکانه عمل شده است.»
شارلوت سالیوان (لاندن ایونینگ)
«هم بچه ها و هم بزرگ تر ها در این فیلم پیام های فوق العاده ای در مورد رسیدن به اهداف و ناامید نشدن پیدا خواهند کرد.»
کریستی کرونان (رایزینگ ویسیانس)

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 69%

نظر مثبت:
به نقدهای بدی که روی این فیلم نوشته شده توجه نکنید. این فیلم حرف نداره و بهترین نکته ش اینه که توی اون سن لایتینگ رو بردن بالاتر و این باعث شده که ماشین ها 3 یه پایان خیلی خوب برای فرنچایز ماشین ها باشه. نمیشه یه دنباله راکی رو تصور کرد که راکی توی اون اصلا پیر نشده و همچنان عین فیلم اول همه رو کتک بزنه؟ نه راکی بازنشسته شد و به یه جنگنجوی تازه کار کمک کرد. ماشین ها 3 همچین فیلمیه.

نظر منفی:
اگه به سری ماشین ها علاقه دارید این فیلمو نبینید! فیلمی که توی اون قهرمان اصلی دیگه سریع نیست و همین تمام جذابیت این شخصیت رو از بین میبره. تصور کنید کسی که شماره های قبلی این فیلم رو ندیده نسبت به همچین قهرمان داغونی چه حسی به جز دلسوزی میتونه داشته باشه. طرفدارای ماشین ها که رفتن این فیلمو ببینن رفتن که یه فیلم از لاتینگ سریع و فرز ببینن نه این فیلم افسرده ای که تحویل گرفتن.

نویسندگان: 
کیل موری (فیلمنامه) ، باب پترسون (فیلمنامه) ، مایک ریچ (فیلمنامه)، برایان فی (داستان) ، بن کوین (داستان)

صداپیشگان:
اوون ویلسون، کریستلا آلونسو، کریس کوپر

عوامل:
فیلمبرداری: جرمی لاسکی، کیم وایت
تدوین: جیسون هوداک
موسیقی: رندی نیومن

بودجه کلی: $175,000,000
فروش جهانی: $383,930,656

دیالوگ برگزیده:
سالی کاررا: از شکست نترس. از این بترس که شانسی برای برنده شدن نداشته باشی. تو شانس داری.

جزئیات:
صدای روشن شدن تردمیل در فیلم صدایی است که موقع بالاآمدن کامپیوترهای اپل مکینتاش شنیده می شود. این صدا در انیمیشن «وال.ای» هم موقع بالا آمدن سیستم او پخش می شد.
صداپیشه نقش "راستی" در سال 2014 از دنیا رفت و تهیه کنندگان به جای استخدام یک صداپیشه جدید از آرشیوصداهای او در برنامه رادیویی Cartalk برای ماشین ها 3 استفاده کردند.
یکی از ماشین های مسابقه ای جدید "شماره 31" است که اسپانسرش کمپانی تریپل دنت گام می باشد. همان کمپانی ای که در انیمیشن «از درون به بیرون» (2015) باعث ناراحتی شخصیت خشم می شد.
برای این فیلم 65 نوع ماشین مختلف طراحی شده که از کل تعداد ماشین های طراحی شده در دو فیلم قبلی بیشتر است.
مدیر دوبلاژ : امیرحسین صفائی

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به انیمیشن

ماشین ها 3

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این انیمیشن را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری