پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره مستند Bears

«خرس ها» مستندی امریکایی و محصول سال 2014 است. این فیلم توسط آلستر فوثرگیل و کیت شوبلی کارگردانی شده و جان سی. رایلی نقش راوی آنرا برعهده دارد. فیلم درمورد زندگی یک خانواده از خرس های قهوه ای در منطقه آلاسکا است و رشد این حیوانات را به شکلی دقیق و سرگرم کننده نشان می دهد. «خرس ها» که از تولیدات کمپانی دیزنی به شمار می رود در تاریخ 18 آوریل 2018 در امریکا به نمایش درآمد.

راوی:
جان سی. رایلی
عوامل:
تدوین: اندی نتلی
موسیقی: جرج فنتون

بودجه کلی: $5,000,000
فروش جهانی: $21,300,000

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 89% را بر اساس 56 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7 از 10 است: «مستندی با داستان شیرین و فیلمبرداری ماهرانه که ادامه دهنده مجموعه مستند های باکیفیت کمپانی دیزنی نیچر است». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 68 از 100 را بر اساس نظر 20 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر فیلم «خرس ها»
امسال هم به رسم سالهای اخیر کمپانی دیزنی در روز جهانی زمین از مستند حیات وحش جدیدش رونمایی کرد. «خرس ها» جدیدترین ساخته این کمپانی توسط دو کارگردان کهنه کار سینمای مستند آلاستر فوثرگیل و کیت شوبلی کارگردانی شده و داستان زندگی یک خانواده از خرس های منطقه آلاسکا را روایت می کند. این خانواده شامل یک مادر و دو بچه خرس است که اولین سال زندگی شان را سپری می کنند. در همان نخستین لحظات مستند از زبان راوی می شنویم که تنها نصف توله خرس ها موفق می شوند وارد سال دوم زندگی شان شوند و بقیه تلف می شوند. آوردن این موضوع مقدمه چینی بسیار خوبی برای فیلم است چرا که از این نقطه به بعد بیننده پشت سر هم خطراتی را می بیند که جان توله ها را تهدید می کنند و آنها به کمک مادرشان سعی می کنند بر این مشکلات غلبه کنند. 
کیفیت تصویری و داستانی فیلم بار دیگر کیفیت متفاوت و درجه یک فیلمسازی در کمپانی دیزنی را نشان می دهد. چشم اندازهای طبیعی بسیار خیره کننده و لحظاتی خصوصی از زندگی حیوانات که احساسات مختلف آنها را به نمایش می گذارند همگی گواه توانایی های بالای تیم سازنده این مستند هستند. جنگل های آلاسکا به همراه رودخانه و قله های برفی آن همگی از طریق مسیر سفر این حیوانات به بیننده نشان داده می شوند و بیننده همانقدر که زندگی خرس ها را می بیند می تواند از تنوع طبیعت این مناطق نیز لذت ببرد. فیلمبردارهایی که از حیوانات تصویر برداری کرده اند توانسته اند در فاصله ای بسیار نزدیک رفتار این حیوانات را ضبط کنند و این کار باعث شده بیننده بتواند کوچک ترین حرکات و جزئیات بدن این جانوران حیرت انگیز را ببیند.
یکی از جذاب ترین نکات فیلم تصاویری از پشت صحنه فیلم است که در انتهای آن گنجانده شده و تلاش های تیم سازنده فیلم را نشان می دهد. درمورد زیبایی تصاویر فیلم و کیفیت آنها می توان ساعت ها صحبت کرد اما بهترین کار این است که خودتان آنرا ببینید تا عظمت کار گروه فیلمبرداری این مستند را درک کنید. اما این تصاویر تنها جذابیت فیلم نیستند و باند صوتی فیلم نیز با جزئیات بسیار بالایی طراحی و تدوین شده است. موسیقی متن زیبای جرج فنتون با تصاویر فیلم به خوبی هماهنگ شده اند و جان سی. رایلی توانسته متن فیلم را به شکلی بازیگوشانه و سرگرم کننده روی تصاویر روایت کند. رایلی گاهی از زبان این حیوانات حرف می زند و گاهی سکوت می کند تا بیننده حواسش به خطری جلب شود که در کمین خرس هاست. اینکه مستند به خرس ها شخصیت انسانی بخشیده ممکن است به مذاق بعضی از بینندگان خوش نیاید اما به طور کلی به نفع فیلم تمام می شود چرا که باعث ارتباط عاطفی قوی تر با شخصیت های فیلم می شود و بیننده را به خوبی در حال و هوای فیلم شریک می کند. «خرس ها» با استاندارد تولیدی بالا و روایت جذابش بدون تردید یکی از بهترین آثار مستند کمپانی دیزنی است و می تواند راهنمایی جذاب برای شناخت زندگی این حیوانات خطرناک و در عین حال مهربان باشد. 
نویسنده: کریستی پوچکو
منبع: www.cinemablend.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 78%
نظر مثبت:
یک مستند سرگرم کننده و بسیار زیبا از زندگی خرس ها که هیچ صحنه دلخراشی نداره و با خیال راحت میتونید اون رو با خونوادتون تماشا کنید.
نظر منفی:
تصاویر فیلم فوق العاده چشم نواز هستند اما داستان فیلم جذاب نیست و دادن شخصیت انسانی به خرس ها باعث شده همه چیز مصنوعی و بچگانه به نظر برسه.


جزئیات:
• آلستر فوثرگیل (کارگردان) قبلا مستند «زمین» (2007) را کارگردانی کرده است.
مدیر دوبلاژ : محمد مهدی رستمی 
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به مستند

خرس ها

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این مستند را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری