پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره مستند Island of Lemurs: Madagascar

«جزیره لمورها: ماداگاسکار» فیلمی مستند و محصول سال 2014 است. این فیلم توسط دیوید داگلاس کارگردانی شده و متن آن توسط مورگان فریمن روایت می شود. فیلم با تمرکز روی زندگی لمورها ساخته شده و تلاش های یک فعال محیط زیست را برای نجات این گونه در حال انقراض نشان می دهد. «جزیره لمورها» در تاریخ 4 آوریل 2014 در امریکا به نمایش درآمد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

راوی: 
مورگان فریمن
عوامل:
فیلمبرداری: دیوید داگلاس
تدوین: بث اشپیگل
موسیقی: مارک ماثرزباگ

فروش جهانی: $13,200,000


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 81% را بر اساس 36 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/62 از 10 است: «جزیره لمورها هم از نظر کیفیت تصویربرداری در سطح بالایی قرار دارد و هم پر از اطلاعات جذاب درمورد این جانوران بی نظیر است». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 66 از 100 را بر اساس نظر 12 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر فیلم «جزیره لمورها: ماداگاسکار»
در روزهایی که کاپیتان امریکا به عنوان آخرین بلاک باستر کمپانی مارول به نمایش درمی آمد، در کنار آن تماشاگران می توانستند بلیط هایی را برای تماشای یک فیلم مستند نیز خریداری کنند. این مستند که با فناوری آیمکس فیلمبرداری و پخش می شود نمونه یک بازاریابی بسیار هوشمندانه بود که به تماشاگران خسته از فیلم های ابرقهرمانی فرصت می داد تا یک مستند حیات وحش با کیفیت و دلنشین را تماشا کنند. «جزیره لمورها» را همان تیمی کارگردانی و فیلمبرداری کرده اند که قبلا مستند زیبای «متولد حیات وحش» را با تکنولوژی آیمکس ساخته بودند. با همراهی یک تیم بسیار حرفه ای از تهیه کنندگان و حضور مورگان فریمن به عنوان راوی، دیوید داگلاس (کارگردان) موفق شده تصاویری بسیار زیبا را از زندگی 
لمورها شکار کند که نه تنها چشم نواز هستند بلکه رابطه زندگی لمورها با انسان ها را نیز نشان می دهند. 
صدای گرم مورگان فریمن بینندگان را با تکامل این موجودات بی نظیر (لمورها) آشنا می کند و به آنها گوشزد می کند که این جانوران بیش از 60 میلیون سال است که روی کره زمین زندگی می کنند. اولین نمونه های آنان در افریقا به وجود آمده اما پس از مدتی گروهی از آنان بقیه جدا شده و به سوی ماداگاسکار رفته اند، این مهاجرت باعث شده آنها در مسیر های جدید و بسیار متنوعی تکامل پیدا کنند. دکتر پاتریشیا رایت راهنمای بیننده به دنیای عجیب لمورها می شود و نشان می دهد که چگونه انسان ها زیستگاه این موجودات را از بین برده اند. نابود شدن جنگل ها و تبدیل آنها به زمین های کشاورزی بزرگترین دلیل انقراض این حیوانات فوق العاده است و اگر اقدامی مناسب برای نجات آنان انجام نشود زمین برای همیشه از داشتن آنان محروم خواهد شد. کارگردان سعی کرده زندگی لمورها را به شکلی کاملا سینمایی تعریف کند و به همین خاطر برای هر یک از آنها یک تم موسیقی و شخصیت درنظر گرفته است. فریمن می گوید لمورهای دم حلقه ای مثل خلافکارها هستند چون برای گیرآوردن غذا دزدی می کنند. موسیقی فیلم به ایجاد فضاسازی و پرداخت این شخصیت های مجزا بسیار کمک کرده است، تمام نماها با وسواس خاصی انتخاب شده و در کنار هم قرار گرفته اند تا تصویری کامل و پرجزئیات را از ماداگاسکار بسازند. چهره بامزه لمورها با حساسیت زیادی شکار شده و کوچک ترین حرکات آنها از دید دوربین پنهان نمانده است. دیوید داگلاس از سالها تجربه کار بر روی مستندهای حیات وحش استفاده کرده و توانسته بینندگان را کاملا به این موجودات نزدیک کند. زیباترین صحنه فیلم جایی است که دکتر رایت با لبخندی بر لب در حال یادداشت کردن است و لمور ها در اطراف او این طرف و آن طرف می روند. این لحظه انگار کل پیام فیلم را درخود خلاصه کرده، اینکه همزیستی انسان با طبیعت کاملا ممکن است و باید در دستور کار دولت ها قرار گیرد.
نویسنده: کریستی پوچکو
منبع: www.cinemablend.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 65%
نظر مثبت:
یک مستند بسیار زیبا درمورد زندگی لمورها و طبیعت بی نظیر ماداگاسکار که به شکل دقیقی زندگی این موجودات رو نشون داده. اگر به مستندهای حیات وحش علاقه دارید این فیلم رو از دست ندید.
نظر منفی:
با اینکه تصاویر فیلم زیبا هستند اما اطلاعات علمی چندانی درمورد این حیوانات داده نمیشه و به همین خاطر بعد از مدتی دیدن حرکات لمورها حوصله بیننده رو سر میبره.

جزئیات:
• دیوید داگلاس قبلا مستند «پانداها» (2018) را ساخته است.

مدیر دوبلاژ : محمد مهدی رستمی 
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به مستند

جزیره لمورها: ماداگاسکار

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این مستند را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری