پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Senna

«سنا» مستندی بریتانیایی- امریکایی و محصول سال 2010 است. این فیلم توسط آصف کاپادیا کارگردانی شده و موضوع آن زندگی آیرتون سنا یکی از بزرگترین رانندگان فرمول یک تاریخ است. این مستند روی کارنامه حرفه ای این ورزشکار در فرمول یک تمرکز کرده و با استفاده از تصاویر آرشیوی زندگی ورزشی و خانوادگی آیرتون سنا در این دوران را نشان می دهد. «سنا» در تاریخ 7 اکتبر 2010 در بریتانیا به نمایش درآمد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

عوامل:
فیلمبرداری: جیک پولونسکی
تدوین: کریس کینگ، گرگرز سال
موسیقی: آنتونیو پینتو


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 92% را بر اساس 116 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/9 از 10 است: «این مستند حتی برای کسانی که هیچ علاقه ای به مسابقات فرمول یک ندارند هم می تواند بسیار هیجان انگیز و تکان دهنده باشد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 79 از 100 را بر اساس نظر 30 منتقد به دست آورده که نشانگر «تحسین جهانی» است.

یادداشتی بر فیلم «سنا»
زندگی آیرتون سنا از زمان مرگ نا به هنگامش تا به امروز موضوع آثار مستند و داستانی بسیاری بوده است. او که به عنوان یکی از بزرگترین رانندگان تاریخ مسابقات فرمول یک شناخته می شود زندگی پرفراز و نشیبی داشته که حالا در مستند جدید آصف کاپادیا به آن پرداخته شده است. کاپادیا در «سنا» توانسته به روش بسیار درخشانی در داستانگویی مستند برسد؛ روشی که در آن هیچ لحظه ای از زندگی شخصیت اصلی خارج از ترتیب زمانی دیده نمی شود. تصویر هیچ مصاحبه کننده ای در فیلم وجود ندارد و صدای مصاحبه شوندگان تصاویر خام زندگی این ورزشکار بزرگ را روایت می کنند. در فیلم هیچ صحنه بازسازی شده و یا عکسی وجود ندارد و تمام روایت فقط با فیلم های آرشیوی پیش برده می شود. این روند بدون خلل و یکدست از نظر جزئیات آنقدر کامل است که بیننده حیرت می کند که درمورد یک شخصیت این حجم فیلم وجود داشته باشد.
کاپادیا به آرشیوی بسیار بزرگ از فیلم های حرفه ای و خانوادگی آیرتون سنا دسترسی داشته و با استادی تمام از بین آنها دست به انتخاب زده است. اینکه فیلم بیشتر به بخش های مربوط به زندگی حرفه ای سنا می پردازد طبیعی است چرا که هرچه فیلم جلوتر می رود بیشتر متوجه می شویم که برای او اتومبیل رانی بخشی جدایی ناپذیر از زندگی بوده است. با وجود علاقه بیش از حد سنا به اتومبیل رانی او انسانی بسیار با اخلاق و نمونه یک ورزشکار حرفه ای بوده و همیشه به عنوان ورزشکاری بسیار فروتن شناخته شده است. فیلم زندگی حرفه ای سنا در مسابقات فرمول یک را دنبال می کند و مسابقات بسیار تماشایی و اضطراب آور او را نشان می دهد. تصاویر بسیار با کیفیتی که از این مسابقات در فیلم گنجانده شده به همراه طراحی صوتی فوق العاده فیلم باعث می شود شکوه و عظمت پیروزی های سنا بیشتر به چشم بیاید. کسانی که مسابقات فرمول یک را پیگیری می کنند از دیدن صحنه های مسابقات فیلم بسیار سرگرم خواهند شد اما حتی کسانی که هیچ علاقه ای به این ورزش ندارند هم نمی توانند منکر هیجان و اضطراب بالای این تصاویر شوند. رقابت سنا با هم تیمی اش به نام آلن پروست درام جذابی را در فیلم خلق کرده که باعث می شود پیچیدگی های روحی این شخصیت را به بهترین شکل درک کنیم. درمورد آیرتون سنا کتاب های بسیاری نوشته شده اما هیچکدام به اندازه تماشای خود او در قالب این فیلم ها هیجان انگیز نیستند. برزیلی ها که بیشتر با فوتبال شناخته می شوند، به داشتن راننده ای در این سطح افتخار می کنند و او را جزو یکی از بزرگترین ورزشکاران تاریخ کشورشان می دانند. «سنا» مستندی قابل احترام و جذاب است که این شخصیت بزرگ را معرفی می کند و همزمان از بیننده می خواهد به مسیر پرخطری که او برای زندگی اش انتخاب کرده فکر کند.
نویسنده: مارک دویسیک
منبع: www.markreviewsmovies.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 95%
نظر مثبت:
یک مستند بی نظیر درمورد زندگی آیرتون سنا که با جزئیات و دقت بسیار زیادی مسابقات و زندگی شخصی سنا رو نشون میده. صحنه های مسابقه فیلم به اندازه یک فیلم هیجانی اضطراب آور هستند و بیننده رو به صندلیش میخکوب می کنن.
نظر منفی:
این مستند کیفیت تصویر برداری و تدوین عالی ای داره اما انگار توسط یکی از طرفدارای سنا ساخته شده و نه یک آدم بی طرف. فیلم بیش از حد شخصیت آیرتون سنا رو مثبت نشون داده و در حدی زیاده روی کرده که انگار رقیب های اون آدم هایی بدی بودن در حالیکه اصلا اینطور نبوده.


جزئیات:
• این تنها فیلم مستند ساخته شده در مورد آیرتون سنا است که از حمایت و تایید خانواده و اطرافیان او برخوردار است.
• تهیه کنندگان فیلم عمدا آصف کاپادیا را به عنوان کارگردان انتخاب کردند چون می دانستند اطلاعات کمی درمورد مسابقات فرمول یک دارد و می توان مستندی بی طرفانه درمورد این شخصیت بسازد.
• درآمد حاصل از پخش این مستند در برزیل به صورت کامل به خانواده آیرتون سنا اهدا شده است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

سنا

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری