پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره مستند Cave of Forgotten Dreams

«غار رویاهای فراموش شده» فیلمی مستند و تاریخی و محصول سال 2010 است. این فیلم توسط ورنر هرتزوگ کارگردانی شده و متن آن توسط همین کارگردان آلمانی روایت شده است. در این فیلم یکی از غارهای باستانی فرانسه مورد بررسی قرار می گیرد و هرتزوگ در نقاشی های این غار ردپای یک تمدن کهن انسانی را جستجو می کند. «غار رویاهای فراموش شده» در تاریخ 29 آوریل 2011 در امریکا به نمایش درآمد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

راوی:
ورنر هرتزوگ
عوامل:
فیلمبرداری: پیتر زایتلینگر
تدوین: جو بینی، مایا هاوک
موسیقی: ارنست رایسگر

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 96% را بر اساس 128 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/91 از 10 است. همچنین در سایت متاکریتیک فیلم نمره 86 از 100 را بر اساس نظر 34 منتقد به دست آورده که نشانگر «تحسین جهانی» است.

یادداشتی بر فیلم «غار رویاهای فراموش شده»
ورنر هرتزوگ در مستند هایش معمولا گفتار های بسیار طولانی دارد و سعی می کند سوژه های مورد بررسی اش را به فلسفه و موضوعات پیچیده هستی مرتبط کند. وقتی در مستند جدید او به نام «غار رویاهای فراموش شده» شاهد تک گویی او درمورد شباهت تجربه انسانی با تکامل موجودات دریایی هستیم، نمی توانیم از سبک او متعجب باشیم چرا که طبق معمول هرتزوگ توانسته است وجود این گفتار را در فیلمش توجیه کند. او از نریشن طولانی استفاده کرده تا مفاهیمی را به بیننده منتقل کند که بیننده تنها با دیدن تصاویر یا حتی بازدید از غار شووت هم نمی تواند امیدی به دریافت آنها داشته باشد.
هرتزوگ دیوار های این غار باستانی را به بیننده نشان می دهد و از او می خواهد تا در یک تجربه روحی عمیق خودش را به دست افکاری بسپارد که از گذشته های دور تا کنون دائماً با بشر همراه بوده اند. در غار شووت نخستین بقایای به جا مانده از هنر انسان های اولیه وجود دارد که برای ده ها هزار سال از چشم انسان ها پنهان بوده اند و حالا انگار بعد از طی این دوران همچنان می توانند با بینندگانشان ارتباط برقرار کنند. غار اشتیاق انسان های نخستین به خلق را نشان می دهد که انگار آگاهانه سعی کرده اند جاودانگی‎شان را به رخ بکشند. غار شووت که در سال 1994 کشف شده است هیچ بازدید عمومی‎ای تاکنون نداشته و دسترسی به آن تنها برای چند متخصص در امور باستان شناسی آزاد بوده است با این وجود هرتزوگ با داشتن یک اجازه رسمی از دولت فرانسه توانسته به این مکان اسرار آمیز برود و از آنجا فیلمبرداری کند. یکی از نکات مثبت فیلم حضور کاملا حرفه ای تیم سازنده با حداقل نفرات در غار بوده است، این موضوع باعث شده تجربه تماشای فیلم به تجربه واقعی قدم زدن در غار نزدیک تر شود. هرتزوگ سعی کرده سکوت اسرارآمیز این محیط را ضبط کند و آنرا در کنار بحث های تاریخی به بیننده ارائه کند.
در فاصله بین تصاویر گرفته شده از داخل غار، کارگردان سعی کرده تا حد ممکن اطلاعات تاریخی بیننده درمورد این مکان را افزایش دهد. این کار باعث شده با پیشروی فیلم بیننده توجه بیشتری به جزئیات نقاشی ها و دیوار های غار داشته باشد و در این تصاویر به دنبال ارجاعاتی بگردد که حتی رد پای آنها را در هنر مدرن نیز می توان پیدا کرد. به همین خاطر است که توقف دوربین روی بعضی از این دیوارنگاره ها کیفیتی به شدت هیپنوتیک دارد و باعث می شود بیننده مبهوت قدرت این مکان شود. «غار رویاهای فراموش شده» بدون تردید یکی از بهترین آثار مستند ورنر هرتزوگ است و به خوبی توانایی این کارگردان در برانگیختن احساسات تماشاگرانش با ساده ترین تصاویر را نشان می دهد.
نویسنده: مارک دویسیک
منبع: www.markreviewsmovies.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 73%
نظر مثبت:
ورنر هرتزوگ یک بار دیگه نبوغ خودش توی بررسی موضوعات تاریخی رو به رخ کشیده و با این مستند تونسته به بهترین و عمیق ترین شکل آثار باستانی غار شووت رو نشون بده.
نظر منفی:
این فیلم متاسفانه به جای نشون دادن غار شووت و ارائه اطلاعات تاریخی به بیننده، فقط پرحرفی می کنه و کارگردان بیشتر سعی کرده توانایی خودش رو نشون بده به جای اینکه روی سوژه متمرکز بشه.

جزئیات:
• این فیلم پرفروش ترین مستند سال 2011 سینمای امریکا بوده است.
• ورنر هرتزوگ (کارگردان) قبلا مستند «مرد گریزلی» (2005) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به مستند

غار رویاهای فراموش شده

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این مستند را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری