پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره مستند Virunga

«ورونیا» فیلمی مستند از کشور بریتانیا و محصول سال 2014 است. این فیلم توسط اورلاندو فون آینسیدل کارگردانی شده و موضوع آن مبارزه گروهی از محیط بان های کشور کونگو برای حفاظت از یک پارک ملی می باشد. اولین نمایش این مستند در تاریخ 17 آوریل 2017 و در جشنواره تریبکا انجام شد و پس از آن بلافاصله از طریق سرویس اینترنتی نت فلیکس به نمایش درآمد.

عوامل:
فیلمبرداری: فرانکلین دو
تدوین: کینی برایر، ماساهیرو هیراکوبو، میکا لکینن، پتا ریدلی
موسیقی: پاتریک جانسون


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 100% را بر اساس 21 ریویو بدست آورده که معادل نمره 9/09 از 10 است: «ویرونیا مواجهه طبیعت زیبا با طمع انسان را نشان می دهد و زندگی افرادی را به تصویر می کشد که شجاعانه برای حفظ این طبیعت تلاش می کنند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 95 از 100 را بر اساس نظر 4 منتقد به دست آورده که نشانگر «تحسین جهانی» است.


یادداشتی بر فیلم «ویرونیا»
اکران فیلم جدید اورلاندو فون آینسیدل در جشنواره تریبکا سر و صدای زیادی به پا کرد، این فیلم که در مورد یک پارک ملی مهم در کشور کونگو ساخته شده از همین حالا یکی از بخت های اصلی برنده شدن جایزه اسکار در رشته فیلم مستند به حساب می آید. چیزی که فیلم را تا این حد برجسته کرده توانایی فون آینسیدل و تیم همکارانش در شکل دادن به یک داستان قابل فهم از دل یک ماجرای بسیار پیچیده بوده است. در همان دقایق اولیه مستند بیننده متوجه می شود که فیلم توسط یک داستانگوی بسیار ماهر ساخته شده است. او پارک ملی ویرونیا را از طریق یک مراسم تدفین به بیننده معرفی می کند و تاریخ دردناک کشور کونگو را با چند دقیقه فیلم ساده و درگیر کننده به بینندگان ارائه می دهد، کشوری که منابع طبیعی آن همواره توسط گروه های شبه نظامی و خلافکار غارت شده است.
فیلم به زودی نشان می دهد که یک کمپانی نفتی انگلیس با گرفتن اجازه از دولت کنگو قصد دارد در بخش هایی از پارک ورونیا حفاری انجام دهد. وقتی این قطعه پازل جدید به روایت فیلم اضافه می شود تازه متوجه جایگاه با اهمیت حافظان محیط زیست در این منطقه می شویم، آنها باید هم با نیروهای امنیتی این شرکت مبارزه کنند و هم با شبه نظامیان خطرناکی که در منطقه حضور دارند. شخصیت اصلی فیلم به نام کالمبو در کودکی به ارتش پیوسته است و حالا محافظت از پارک را صرفاً برای نفع شخصی اش انجام نمی دهد. او آرزو دارد یکی از بزرگترین امیدهای اقتصادی کشورش را حفظ کند، چرا که ورونیا می تواند به عنوان یک پارک توریستی مهم مورد استفاده قرار گیرد. فیلم البته تنها به زندگی کالمبو محدود نمی شود و شخصیت های دیگری را نیز نشان می دهد، از جمله آندره باوما که یک مربی پرورش گوریل است و از حیواناتی که از دست قاچاقچیان فرار کرده اند پرستاری می کند. فیلم به خوبی روی مرز مسائل بزرگ و کوچک حرکت می کند و همزمان لحظه ای دید انسانی و اخلاقی اش را از دست نمی دهد. این امر البته تعجبی ندارد چرا که تیمی بسیار خلاق و حرفه ای در ساخت این مستند همکاری کرده اند. ماساهیرو هیروکوبو که قبلا تدوین آثار داستانی مهمی از جمله «رگ یابی» (دنی بویل) را برعهده داشته در اینجا به عنوان تدوینگر در پروژه حضور یافته و باعث شده ریتم تصاویر خشن و جدی فیلم خسته کننده و یکنواخت نشود. این رویکرد انسانی و قابل فهم است که «ویرونیا» را از سایر مستند های مربوط به حفظ محیط زیست جدا می کند؛ فیلم هم موفق شده وقایع مربوط به شخصیت هایش را به شکلی پرجزئیات نشان دهد و هم این کار را به شیوه ای انجام داده که بیننده حس می کند در حال تماشای یک فیلم هیجانی و اکشن است. پرداخت چنین کیفیت غریبی در یک فیلم مستند کار هر فیلمسازی نیست و اورلاندو فون آینسیدل با ساخت این فیلم بار دیگر نشان داده که از برجسته ترین فیلمسازان حال حاضر سینمای مستند بریتانیا است.
نویسنده: استفانو سایتو
منبع: www.moveablefest.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 92%
نظر مثبت:
این فیلم مستند از اکثر آثار اکشن امسال سینمای هالیوود جذاب تره! «ویرونیا» یک فیلم درگیر کننده و بسیار تاثیرگذاره که تا مدت ها ذهنتون رو درگیر خودش می کنه.
نظر منفی:
شخصیت های فیلم همگی انسان های فوق العاده ای هستند و تلاش های اونا قابل تحسینه اما جزئیات تاریخی ای که توی فیلم ارائه شده اشتباهات زیادی دارن که سطح مستند رو پایین آوردند.

جزئیات:
• اورلاندو فون آینسیدل قبلا مستند «کلاهخود های سفید» (2016) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به مستند

ویرونیا

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این مستند را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری