پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم At Eternitys Gate

بر دروازه ابدیت فیلمی در ژانر زندگینامه ای و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط جولیان شنابل کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا ژان کلود کاریر، لویس کوگلبرگ و جولیان شنابل نوشته اند. این فیلم به سالهای آخر زندگی وینسنت ون گوگ نقاش مشهور می پردازد و از بازیگران آن می توان به ویلیام دفو، روپرت فرند و مدس میکلسن اشاره کرد. «بر دروازه ابدیت» در جشنواره ونیز به نمایش درآمد و سپس در تاریخ 3 سپتامبر 2018 در امریکا اکران شد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

نویسندگان:
ژان کلود کاریر، لویس کوگلبرگ، جولیان شنابل

عوامل:
فیلمبرداری: بنوا دلهوم
تدوین: لویس کوگلبرگ، جولیان شنابل
موسیقی: تاتیانا لیسفسکایا


جوایز:
نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد
نامزد گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اصلی مرد
نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد از جشنواره تورنتو
برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره ونیز
(لیست کامل جوایز)

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 80% را بر اساس 166 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/16 از 10 است: «بر دروازه ابدیت با بازی درخشان ویلیام دفو موفق شده تصویری باورپذیر را از روزهای آخر زندگی ون گوگ ترسیم کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 76 از 100 را بر اساس نظر 34 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.


یادداشتی بر فیلم «بر دروازه ابدیت»
وینسنت ون گوگ هنرمندی کاملا شناخته شده است و زندگی شخصی و به خصوص خودکشی او معمایی است که محل بحث بسیاری از تاریخ نگاران بوده و هست. شهرت او پس از مرگش رقم خورد و از آن موقع تا به حال آثار زیادی به زندگی اسرارآمیز این نقاش بزرگ اختصاص یافته اند. فیلم جدید جولیان شنابل به نام «بر دروازه ابدیت» بدون تردید یکی از بهترین آثار سینمایی‎ای است که تا به حال از روی زندگی ون گوگ ساخته شده است. او برای ساختن فیلمی در مورد ون گوگ بهترین گزینه بوده است چرا که در کارنامه کاری اش آثار بیوگرافیک درخشانی را به ثبت رسانده است. حالا و با این فیلم شنابل یک اثر جدید را به این مجموعه اضافه می کند، فیلمی که از نظر تصویری زیبایی خیره کننده ای دارد و سختی های زندگی هنرمندی را به تصویر می کشد که از دوره خود بسیار جلوتر بوده است. در فیلم جمله ای به یاد ماندنی از زبان ون گوگ گفته می شود: «شاید من برای کسانی نقاشی می کنم که هنوز به دنیا نیامده اند». این جمله شاید کمی عجیب به نظر برسد اما در واقع مورخان معتقدند که ون گوگ تا حدودی به این قضیه آگاه بوده است.
فیلم سفر ونگوگ به آرلس را نشان می دهد. او ابتدا از زیبایی های این شهر کوچک در جنوب فرانسه لذت می برد و این موضوع با فیلمبرداری تماشایی بنوا دلهوم مورد تاکید قرار می گیرد. اما طولی نمی کشد که تنهایی و بیماری های روانی ون گوگ بار دیگر به سراغ او می آیند و او را به افسردگی و اسکیزوفرنی می کشانند. برادر وینسنت به نام تئو، گائوگین را برای همراهی وینسنت به فرانسه می فرستد اما این کار فقط وضعیت را آشفته تر می کند و فایده ای ندارد. هماهنگی بین دفو و ایساک بسیار تماشایی از کار درآمده است. هر دو بازیگر های بزرگی هستند و دیدن رابطه عشق و نفرت آنها در یک فیلم بسیار سرگرم کننده است. فیلم سعی می کند تجربه «ون گوگ بودن» را به بیننده منتقل کند و از این نظر با زندگینامه های معمولی فرق دارد. در صحنه هایی که ون گوگ شروع به نقاشی می کنند زاویه دوربین و کیفیت تصویر به گونه ای است که انگار ما آنچه ون گوگ دیده را تماشا می کنیم.
«بر دروازه ابدیت» یکی از زیباترین فیلم هایی است که درمورد خلاقیت و ذهن انسان هنرمند ساخته شده است چرا که بیماری روانی ون گوگ را سرسری و کلیشه ای پرداخت نمی کند و تصویری دقیق و پرجزئیات را از آن ترسیم می کند که باعث همدلی مخاطب می شود. این فیلم تکان دهنده با بازی بی نظیر ویلیام دفو موفق می شود تصویری شاعرانه و عمیق را از این هنرمند بزرگ ترسیم کند.

نویسنده: لوری کیکتا
منبع: www.filmthreat.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 64%
نظر مثبت:
این فیلم اوج احساسات و رنج ون گوگ رو نشون میده و دیدنش برای هر کسی که به فیلمای زندگینامه ای علاقه داره واجبه.
نظر منفی:
فیلمبرداری و بازی های فیلم عالی هستند اما داستان فیلم تکلیفش روشن نیست و هرگز سرعت مناسبی پیدا نمی کنه.

دیالوگ برگزیده:
وینسنت ون گوگ: شاید خدا من رو آفریده تا برای کسایی نقاشی کنم که هنوز به دنیا نیومدن.

جزئیات:
• پوستر فیلم از روی یکی از آخرین خودنگاره های ون گوگ طراحی شده است.
• این دومین بار است که یک بازیگر برای بازی در نقش ون گوگ نامزد اسکار می شود. قبلا کرک داگلاس در فیلم «تشنه زندگی» (1956) نامزد این جایزه شده بود.
• جولیان شنابل (کارگردان) قبلا فیلم «لباس غواصی و پروانه» (2007) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

بر دروازه ابدیت

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری