پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Guilty

گناهکار فیلمی دانمارکی در ژانر جنایی و محصول سال 2018 است. کارگردانی و نویسندگی این فیلم بر عهده گوستاو مولر بوده و از بازیگران آن می توان به جیکوب سدرگن، جسیکا دینج و عمر شارگاوی اشاره کرد. «گناهکار» در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد و سپس در تاریخ 14 ژوئن 2018 در دانمارک اکران شد. این فیلم نماینده کشور دانمارک در جوایز اسکار سال 2019 بوده است.

نویسندگان: 
گوستاو مولر

عوامل:
فیلمبرداری: جسپر اسپنینگ
تدوین: کارلا لاف
موسیقی: کارل کولمن، کسپر هسلجر

جوایز:
برنده جایزه بهترین فیلم از جوایز سینمایی دانمارک
برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد از جوایز سینمایی دانمارک
برنده جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره ماکائو
نامزد جایزه فیلم منتخب تماشاگران از جشنواره ملبورن
برنده جایزه بهترین فیلم از جشنواره کلرمونت


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 98% را بر اساس 111 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/96 از 10 است: «گناهکار فیلمی هوشمندانه و به شدت درگیر کننده است که از داستان ساده اش بهترین استفاده ممکن را می برد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 83 از 100 را بر اساس نظر 23 منتقد به دست آورده که نشانگر «تحسین جهانی» است.


یادداشتی بر فیلم «گناهکار»
«گناهکار» فیلمی تازه از سینمای دانمارک است که با وجود موضوع نسبتاً ساده اش از نظر عاطفی بسیار پیچیده است و بیننده را از لحظه اول تا آخر روی صندلی اش میخکوب می کند. این فیلم شبیه به فیلم «لاک» (2013) عمل می کند که در آن تام هاردی در تمام طول فیلم با موبایلش صحبت می کند. گوستاو مولر (کارگردان) از همان لحظات اولیه فیلم ما را به یک افسر پلیس معرفی می کند که با او تماسی گرفته می شود، تماسی که از طرف یک زن گروگان گرفته شده و او باید تلاش کند تا این زن را هر چه زودتر از مرگ نجات دهد. هر چه فیلم جلوتر می رود و وقایع بیشتری آشکار می شوند اسگر هولم (با بازی جیکوب سدرگن) نقش های بیشتری پیدا می کند، او که درواقع تنها یک پلیس است حالا باید کار یک مشاور، کاراگاه خصوصی و حتی یک دوست را انجام بدهد تا بتواند کنترل موقعیت را در دست بگیرد. این فیلم بدون اینکه بخش خاصی از وقایع را به بیننده نشان دهد، تخیل او را به کار می اندازد تا برای چیزهایی که از تلفن می شنود تصویرسازی کند. تغییرات داستانی بسیار زیادی در طول فیلم اتفاق می افتند که اجازه نمی دهند موقعیت فیلم حوصله مخاطب را سر ببرد. هرچه فیلم جلوتر می رود زندگی خود اسگار هم بیشتر و بیشتر درگیر این پرونده می شود و این باعث نزدیکی بیشتر مخاطب به قهرمان داستان می گردد.
وقتی فیلم آغاز می شود دوربین به هدست اسگار نزدیک می شود و می بینیم که او با افراد مختلفی که به پلیس زنگ زده اند صحبت می کند. ما حرف زدن او با این افراد را می شنویم اما خیلی زود مشخص می شود که داستان اصلی فیلم درمورد زنی است که گروگان گرفته شده. اسگر باید تکه های اطلاعات را مانند قطعات پازل کنار هم قرار دهد تا بتواند متوجه موقعیتِ پیش‎آمده شود و آنرا حل کند. اما جذابیت داستان وقتی به اوج خود می رسد که مشکلات و وضع روحی خود اسگار هم در فیلم نشان داده می شود و حساسیت آنرا دو چندان می کند. 
مولر به طرز هوشمندانه ای موفق می شود کاری کند که فیلم از نظر صوتی و تصویری خسته کننده و تکراری نباشد. او تصاویر فیلم را تمام مدت جذاب نگه می دارد و این کار را از طریق انتخاب زوایای دوربین متنوع و نورپردازی و فوکوس دقیق انجام می دهد. ما بیشتر زمان فیلم را در حال تماشای صورت و چشم های سدرگن هستیم اما این چشم ها به دریچه ای برای دیدن اتفاقاتی تبدیل می شوند که در آنسوی خط در حال جریان هستند. شدت این اتفاقات در یک سوم پایانی فیلم بسیار بیشتر می شود و در این بخش ها از سکوت استفاده درخشانی شده است. در نهایت بیننده در سکوت باید تصمیم بگیرد که عنوان فیلم (گناهکار) به کدام شخصیت اشاره دارد.

نویسنده: لوییس کلر
منبع: www.urbancinefile.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 88%
نظر مثبت:
این فیلم اجازه نمیده پلک بزنید چون داستانش بی نهایت نفس گیر و تکان دهنده ست. فرقی نمی کنه به چه نوع فیلمی علاقه دارید چون وقتی این فیلم رو شروع کردید نمی تونید تا آخر اون رو تماشا نکنید.
نظر منفی:
توی این فیلم نکات مثبت زیادی وجود داره اما داستان فیلم پر از ایرادات منطقی هست؛ عملیات پلیسی برای آدم ربایی در واقعیت هیچ وقت به این شکل انجام نمیشه.


جزئیات:
• این فیلم نماینده کشور دانمارک در 91مین دوره جوایز اسکار بوده است.
• کارگردان، تهیه کننده، تصویربردار و تدوین گر این فیلم همگی در دوران دانشجویی همکلاسی بوده اند.
• این فیلم اولین بار در جشنواره بروکسل مورد توجه قرار گرفت و از طریق این جشنواره به سایر جشنواره های معتبر راه پیدا کرد.



 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

گناهکار

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری