پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Mirage

سراب فیلمی اسپانیایی در ژانر معمایی و درام و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط اوریول پائولو کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا پائولو به همراه لارا سندیم نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به آدریانا اوگارته، چینو دارین و خاویر گوتیرز آلوارز اشاره کرد. «سراب» در تاریخ 22 مارس 2019 از طریق سرویس نت فلیکس به نمایش درآمد.

نویسندگان: 
اوریول پائولو، لارا سندیم

عوامل:
فیلمبرداری: خاوی خیمنز
تدوین: ژامه مارتی
موسیقی: فرناندو ولاسکز


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 71% را بر اساس 7 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/81 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 54 از 100 را بر اساس نظر 9 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.


یادداشتی بر فیلم «سراب»
اوریول پائولو استاد غافلگیری های داستانی و کار خلاقانه با داستان های ساده است. آخرین فیلم او به نام «مهمان نامرئی» در چین به فروش خیره کننده 25 میلیون دلاری رسید و به پرفروش ترین اکران خارجی سال گذشته سینمای اسپانیا تبدیل شد. حالا فیلم جدید او به نام سراب داستان مادر و پسری را روایت می کند که زمان آنها را از هم جدا کرده است. این فیلم هم مانند آثار قبلی او پر از پیچیدگی ها و غافلگیری های داستانی است و این بار این ترکیب با حضور سفر در زمان عجیب و غریب تر هم شده است.
سراب که سینمای اسپانیا را پس از مدت ها به سمت داستان های علمی تخیلی برده، پیچیدگی های داستانی جذابی دارد و اگر با داستان فیلم همراه شوید از سفر پرفراز و نشیب و احساسی آن بسیار لذت خواهید برد. به نظر می رسد این فیلم هم مانند اثر قبلی پائولو موفقیت های اصلی اش را در اکران خارجی تجربه کند. ماجرای فیلم در سال 1989 و در زمان وقوع یک طوفان شروع می شود. نیکو پسری گیتاریست است که ناگهان صداهای عجیبی را از خانه همسایه شان می شنود. او به خانه همسایه می رود و جسد زن همسایه را روی زمین می بیند. وقتی نیکو می فهمد مرد همسایه با چاقو در خانه حضور دارد از آنجا فرار می کند اما موقع فرار با یک ماشین تصادف کرده و کشته می شود. سپس ماجرای فیلم در بیست و پنج سال بعد از این حادثه ادامه پیدا می کند. پرستاری به نام ورا که شغلش به عنوان یک جراح اعصاب را رها کرده به همراه همسر و دختر کوچکش به خانه قدیمی نیکو نقل مکان می کند. یک شب که طوفانی مشابه طوفان سال 1989 به شهر حمله می کند، ورا یک تلویزیون را در کمد پیدا می کند و متوجه می شود که تصویر نیکو در آن وجود دارد که از 25 سال قبل با او صحبت می کند. ورا حالا این شانس را دارد که تاریخ را تغییر داده و زندگی نیکو را نجات دهد.
«سراب» از اینکه شبیه به آثار سینمایی دیگر باشد ترسی ندارد و تاثیرگرفتن آن از فیلم های «فرکانس» (2000) و «بازگشت به آینده» (1985) مشخص است. در طول فیلم پائولو ارجاعات کوچکی به این فیلم ها گنجانده تا به این فیلم ها ادای دین کرده باشد و پیدا کردن این ارجاعات برای سینما دوستان می تواند کار بسیار سرگرم کننده ای باشد. فیلم را نمی توان به سادگی به یک یا دو ژانر محدود کرد و این همیشه یکی از جذابیت های سینمای اسپانیا بوده است. از طرفی فیلم یک اثر علمی تخیلی است اما با نگاهی دقیقتر متوجه می شویم که عناصر زیادی از درام های خانوادگی تا معمایی را در خود دارد. معمولا وقتی فیلم ها چنین رویکردی دارند نتیجه یا خیلی آشفته می شود و یا با فیلمی سرزنده و پر انرژی روبرو می شویم و در اینجا اورویل پائولو موفق شده در اکثر لحظات فیلم نتیجه دوم را به دست آورد. «سراب» فیلمی خلاقانه و سرگرم کننده از سینمای اسپانیاست که با داستان پر سرعت و پیچیده اش می تواند باعث تداوم موفقیت های بین المللی سینمای اسپانیا شود.
نویسنده: جاناتان هالند
منبع: www.hollywoodreporter.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 75%
نظر مثبت:
یک فیلم هیجانی که نفس رو توی سینه بیننده حبس می کنه و نمیذاره یک لحظه هم حواسش از دیدن فیلم پرت بشه. داستان فیلم و تعلیق اون فوق العاده ست، مطمئن باشید بعد از دیدن فیلم از کیفیت بالای اون غافلگیر می شید.
نظر منفی:
کارگردانی فیلم خوب انجام شده و داستانش تعلیق زیادی داره اما تصمیم های شخصیت ها قابل باور نیستند و اکثرا تصمیمات اشتباه اونا بدون دلیل قانع کننده ای ارائه میشن.


جزئیات:
• اوریول پائولو قبلا فیلم تحسین شده «مهمان نامرئی» (2016) را ساخته است.



 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

سراب

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری