پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Prospect

چشم انداز فیلمی امریکایی در ژانر علمی تخیلی و محصول سال 2018 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط زیک ارل و کریس کالدول انجام شده و از بازیگران آن می توان به سوفی تاچر، پدرو پاسکال و جی دوپلاس اشاره کرد. «چشم انداز» در تاریخ 5 مارس 2018 در امریکا به نمایش در آمد و با استقبال منتقدان روبرو شد.

نویسندگان:
زیک ارل، کریس کالدول

عوامل:
فیلمبرداری: زیک ارل
تدوین: پاول فرنک
موسیقی: دنیل کالدول


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 89% را بر اساس 45 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/12 از 10 است: «چشم انداز به جای جلوه های ویژه پر هزینه از شخصیت پردازی دقیق و موقعیت های جذاب استفاده می کند و در تعریف کردن یک داستان علمی تخیلی خلاقانه به موفقیت می رسد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 68 از 100 را بر اساس نظر 8 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.


سسیادداشتی بر فیلم «چشم انداز»
فیلم جدید کریستوفر کالدول و زیک ارل داستان ساده ای دارد که در آن یک نوجوان و پدرش به سیاره ای دور افتاده سفر می کنند و مجبور می شوند با آدم های خطرناک آنجا دست و پنجه نرم کنند. اما با وجود این داستان ساده، فیلم محیط این سیاره دور افتاده را به گونه ای پرداخت می کند که به حس و حالی شبیه به فیلم های وسترن می رسد. یکی دیگر از عواملی که باعث واقعگرایی فیلم می شود بازی های پدرو پاسکال و سوفی تاچر است که به گونه ای واقعی و باور پذیر ارائه شده اند.
پدرو پاسکال چند سال پیش با سریال «بازی تاج و تخت» به شهرت رسید و سوفی تاچر در این فیلم اولین تجربه بازیگری اش را از سر گذرانده است. با این وجود بازی های هر دو این بازیگرها در فیلم از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و به گونه ای با هم هماهنگ شده که بیننده می تواند احساسات این دو شخصیت را نسبت به هم به شکلی واضح درک کند. سوفی تاچر موفق شده به خوبی از پس این نقش چالش برانگیز برآید و بازی بسیار روان و باورپذیری را ارائه دهد. برخلاف انبوه فیلم های علمی تخیلی سطحی ای که در سال های اخیر سعی کرده اند از موفقیت فیلم «بین ستاره ای» استفاده کنند، در اینجا شاهد یک داستان بسیار عمیق با دیالوگ های با معنی و موقعیت های پیچیده هستیم. هرچه داستان جلوتر می رود شخصیت تاچر سعی می کند راهی برای خروج از این سیاره پیدا کند و هرچه بیشتر بر این هدف تلاش می کند تنش بین او و پدرش افزایش پیدا می کند. در طول این تلاش ها البته صحنه های تیراندازی و نبردهای بسیاری گنجانده شده اند که از نظر کیفیت اکشن ها و جلوه های ویژه کیفیت بسیار مناسبی دارند. در چنین فیلمی که بودجه زیادی ندارد، کیفیت بازی ها بسیار تعیین کننده هستند و بازی های خوب بازیگران مکمل فیلم نشان می دهد کارگردانان فیلم به این مساله کاملا واقف بوده اند.
ویژگی های علمی تخیلی فیلم بسیار خوب از کار درآمده اند و فیلم موفق شده جهانی را به بیننده عرضه کند که برخلاف فیلم های معمول این ژانر بکر نیست و قبلا توسط انسان ها اشغال شده است. با وجود بودجه پایین کارگردان های فیلم موفق شده اند کاری کنند که این جهان همچنان تازگی و جذابیت خود را برای بیننده حفظ کند و زیادی شبیه به آثار دیگر ژانر علمی تخیلی نشود. «چشم انداز» یکی از معدود فیلم های علمی تخیلی چند سال اخیر است که با وجود خلاقیت های زیاد در داستان و کارگردانی اش توانسته از محدودیت های بودجه اش جان سالم به در ببرد و به فیلمی با ارزش و به یادماندنی تبدیل شود.
نویسنده: نیک اسپاسک
منبع: www.starburstmagazine.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 70%
نظر مثبت:
یک فیلم علمی تخیلی بسیار خلاقانه و سرگرم کننده با بازی عالی پدرو پاسکال. این فیلم از خیلی از فیلمای علمی تخیلی که ده برابر این بودجه دارن بهتر ساخته شده.
نظر منفی:
فیلم کارگردانی خوبی داره اما شخصیت پردازی اون اصلا خوب انجام نشده و علاوه بر این بعضی صحنه های فیلم تار فیلمبرداری شدن و اصلا واضح نیستند.


جزئیات:
• بیشتر جلوه های ویژه فیلم به شیوه غیرکامپیوتری و سر صحنه ساخته شده اند.
• چیزی که باعث جلب رضایت پدرو پاسکال برای بازی در فیلم شده دیالوگ نویسی باکیفیت فیلمنامه آن بوده است.
• این فیلم بر اساس فیلم کوتاهی به همین نام ساخته شده است.
• فیلمبرداری این فیلم در طول 40 روز انجام شده است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

چشم انداز

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری