پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Highwaymen

راهزن ها فیلمی امریکایی در ژانر پلیسی و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط جان لی هنکاک کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا جان فاسکو نوشته است. از بازیگران این فیلم می توان به کوین کاستنر، وودی هرلسون و کیتی بیتس اشاره کرد. «راهزن ها» در تاریخ 15 مارس 2019 در امریکا اکران شد و مدتی بعد در سرویس آنلاین نت فلیکس به نمایش درآمد.

نویسندگان:
جان فاسکو

عوامل:
فیلمبرداری: جان شوارتزمن
تدوین: رابرت فرازان
موسیقی: توماس نیومن

بودجه ساخت: $49,000,000




واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 57% را بر اساس 135 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/94 از 10 است: «این فیلم داستان مشهور بانی و کلاید را از زاویه دید پلیس های داستان روایت می کند و بازی های دو شخصیت اصلی آن تماشایی هستند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 58 از 100 را بر اساس نظر 28 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.

یادداشتی بر فیلم «راهزن ها»
اگر «راهزن ها» را از روی ظاهر قضاوت کنید احتمالا تصور می کنید با یک فیلم پلیسی کلیشه ای طرفید. جان لی هنکاک (کارگردان) قبلا در ساخت فیلم هایی با محوریت ایالت تگزاس موفق عمل کرده است و حالا با «راهزن ها» دوباره به این ایالت و حال و هوای آن بازگشته است. کوین کاستنر در نقش افسر پلیسی بازی می کند که باید به دنبال دستگیری بانی و کلاید برود. گفته می شود بازیگر بزرگ امریکایی، رابرت ردفورد دوست داشته پیش از مرگش این نقش را بازی کند و بازیگر مکملش پل نیومن باشد، اما مرگ او باعث شد آن پروژه به سرانجام نرسد. داستان بانی و کلاید بسیار مشهور است و تاکنون چندین فیلم و سریال از روی آن ساخته شده است با اینحال در اینجا زاویه دید داستان کاملا تغییر کرده و ما داستان را از دید پلیس هایی می بینیم که برای دستگیری بانی و کلاید وارد عمل می شوند. یکی از عوامل موفقیت فیلم، فیلمبرداری ظریف و مناسب جان شوارتزمن است که فضای خاص تگزاس و مواجهه شخصیت های اصلی با خطر را به شکلی درخشان به تصویر کشیده است.
ماجرای فیلم در سال 1934 و در زمانی اتفاق می افتد که بانی و کلاید خلافکارهای شماره یک امریکا هستند. اوضاع کاملا از کنترل خارج شده و این دو نفر تعداد زیادی از نیروهای پلیس تگزاس را کشته اند، به همین خاطر فرماندار این ایالت دو پلیس کهنه کار و بازنشسته به نام های فرانک همر (کوین کاستنر) و مینی گالت (وودی هرلسون) را مامور دستگیری این دو نفر می کند. این دو پلیس مدتهاست عملیاتی انجام نداده اند و به همین خاطر از روش های قدیمی خودشان برای به دام انداختن خلافکارها استفاده می کنند، آنها به غرایز و روش هایشان اعتماد کامل دارند و تا برقراری عدالت به تلاششان ادامه خواهند دارد.
موفقیت بزرگ فیلم در شخصیت پردازی پلیس ها و مشخص کردن انگیزه های آن هاست. این دقایق ابتدایی فیلم بیننده را کاملا با شخصیت ها و موقعیت آنان همراه می کند. فیلم بلافاصله شروع به حل پرونده نمی کند و مدتی را روی شخصیت "همر" تمرکز می کند که می خواهد مطمئن شود که از پس این پرونده بر می آید. هم کاستنر و هم وودی هرلسون نقش هایی را بازی می کنند که تجربه کافی را در آن دارند و به همین خاطر با احساس راحتی کامل به سراغ نقش هایشان رفته اند. فیلم با تصمیمی هوشمندانه روی داستان شخصیت های مرکزی‎اش می ماند و به تصویر اسطوره ای بانی و کلاید در ذهن جوانان امریکایی نمی پردازد. «راهزن ها» با روایت منسجم و دقیق خود موفق می شود داستان بانی و کلاید را بار دیگر و از زاویه ای کاملا جدید به تماشاگران سینما معرفی کند.
نویسنده: داستین چیس
منبع: www.texasartfilm.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 73%
نظر مثبت:
این فیلم توی دهه 30 اتفاق می افته و تمام جنبه های تاریخی اون دقیق و پرجزئیات هستن. به علاوه داستان فیلم هم جذاب نوشته شده و شخصیت های اصلی اون خیلی دوست داشتنی هستند.
نظر منفی:
تنها مشکل فیلم اینه که یک سوم پایانی اون خسته کننده و طولانی از کار در اومده، چون اکثر مخاطب ها می دونن آخر فیلم چه اتفاقی میوفته این بخش ها باید با ریتم تندتری روایت میشدن.

دیالوگ برگزیده:
مینی گالت: کلاید شاید پادشاه باشه اما من هم افسر پلیس تگزاس هستم.

جزئیات:
• ابتدا قرار بود نقش های اصلی فیلم توسط وودی هرلسون و لیام نیسون بازی شوند اما نیسون بعد از مدتی پروژه را ترک کرد و نقش او به کوین کاستنر رسید.
• جان لی هنکاک (کارگردان) قبلا فیلم «روکی» (2002) را ساخته است.


همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

راهزن ها

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری