پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Seven Swords

هفت شمشیر فیلمی هنگ کنگی در ژانر هنرهای رزمی و محصول سال 2005 است. این فیلم توسط هارک تسوئی کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا چی سینگ چئونگ و تین نام چون نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به لئون لای، دانی ین و چارلی یونگ اشاره کرد. «هفت شمشیر» که ادای دین به فیلم «هفت سامورائی» اثر آکیرا کوروساوا است در جشنواره ونیز به نمایش درآمد و سپس در تاریخ 29 جولای 2005 در هنگ کنگ اکران شد.

نویسندگان:
چی سینگ چئونگ و تین نام چون
عوامل:
فیلمبرداری: کانگ کوک مان
تدوین: آنگی لام
موسیقی: کنجی کاوای


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 25% را بر اساس 16 ریویو بدست آورده که معادل نمره 4/75 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 40 از 100 را بر اساس نظر 5 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.


یادداشتی بر فیلم «هفت شمشیر»
داستان آخرین ساخته تسوئی هارک در منطقه ای دور افتاده در شمال غرب چین اتفاق می افتد. در اواخر قرن هفدهم و در دوران شروع سلسله کوینگ امپراطور جدید دستور می دهد تا شورش های مردمی به شدت سرکوب شوند. او دستور می دهد آموزش و تمرین هنرهای رزمی به صورت کلی ممنوع شود و هرکسی از این فرمان سرپیچی کند به قتل برسد. ژنرال سان که یک افسر سابق در دستگاه امپراتوری مینگ بوده است این فرصت را غنیمت می شمارد و سعی می کند برای گرفتن جایزه به شکار افرادی برود که در حال قیام و یا آموزش هنرهای رزمی هستند. با وجود موفقیت ژنرال در اکثر اهدافش او درمورد فردی به نام لائو به موفقیت نمی رسد چراکه او تصمیم گرفته هرطور شده از روستایش که به بهشت هنرهای رزمی معروف است، دفاع کند. لائو به زودی موافقت دو تن از جوانان روستا به نام های یانین و ژیبانگ را جلب می کند تا با او به کوه بهشت بروند و از یک استاد بزرگ کمک بخواهند. استاد چهار نفر از شاگردانش را با وو، فو و هان به روستا می فرستد و همچنین چند شمشیر با ارزش نیز به آنها هدیه می دهد. حالا این هفت شمشیر زن باید در مقابل بی رحمی ژنرال مقاومت کرده و شجاعت‎شان را نشان دهند.
«هفت شمشیر» از همان سکانس اولش نشان می دهد که از نظر کیفیت طراحی اکشن کیفیت بسیار بالایی دارد. ارتش ژنرال با تمام بی رحمی و عظمتش نشان داده می شود و تصاویر بسیار زیبایی از آرایش سربازان به نمایش درمی آید. خوشبختانه فیلم موفق می شود این کیفیت بالا را در ادامه نیز حفظ کند و با صحنه های مبارزه جذابش اجازه ندهد فیلم خسته کننده شود. تنها مشکل فیلم این است که با توجه به اقتباس از رمان سعی کرده اتفاقات خیلی زیادی را پوشش بدهد و به همین خاطر سرعت داستان در برخی بخش های آن بیش از حد زیاد می شود. در جاهایی که فیلم روی داستان اصلی اش تمرکز می کند بسیار سرگرم کننده و خوش ساخت است اما داستان های فرعی فیلم بیش از حد سنگین و پر ماجرا هستند و گاهی حواس بیننده را از ماجرای اصلی پرت می کنند. شخصیت پردازی افراد گروه هفت نفره بسیار خوب انجام شده است و هر یک از این افراد خصوصیت ویژه خودشان را دارند. فیلم سعی کرده صحنه های نبرد را به شکلی واقعی تری نسبت به استاندارد های معمول سینمای اکشن به تصویر بکشد و موفقیتش در این کار را مدیون بازی های بسیار خوب دانی ین و لئون لای است. توانایی های بالای این بازیگران در ارائه نبردهای تن به تن با ارائه لحظات خصوصی تر و جزئیات روانی آنها ترکیب شده است و باعث کامل شدن ساختار داستانی فیلم می شود. «هفت شمشیر» به خوبی فیلم هفت سامورائی نیست اما تحول سینمای رزمی در سالهای اخیر را به خوبی نشان می دهد و موفق می شود جنبه های مختلف داستانش را به شیوه ای بسیار سرگرم کننده و تاثیرگذار تعریف کند.
نویسنده: میشل توماس
منبع: www.futuremovies.co.uk


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 55%
نظر مثبت:
یک فیلم بسیار خوش ساخت و سرگرم کننده با صحنه های اکشن بی نظیر و بازی فوق العاده دانی ین. اگه به فیلمای رزمی علاقه دارید این فیلم رو هیچ جوره از دست ندید.
نظر منفی:
این فیلم میتونست یکی از بهترین فیلمای سال باشه اما داستانش بیش از حد سردرگم و بد نوشته شده و به بیننده اجازه نمیده با شخصیت های فیلم همراه بشه. بیننده مدام بین داستان های مختلف جابه جا میشه و این کار اونقدر ادامه پیدا میکنه که دیگه نمیشه به شخصیت های فیلم و ماجراهاشون توجه کرد.


جزئیات:
• هفت شمشیر اصلی فیلم توسط خود کارگردان طراحی شده اند.
• اولین اکران فیلم در جشنواره ونیز انجام شده است.
• هارک تسوئی (کارگردان) قبلا فیلم «روزی روزگاری در چین» (1991) را کارگردانی کرده است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

هفت شمشیر

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری