پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Keeper

دروازه بان فیلمی آلمانی- انگلیسی در ژانر ورزشی و زندگینامه ای و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط مارکوس روزنمولر کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا روزنمولر به همراهی نیکلاس شوفیلد و رابرت مارسینیاک نوشته است. «دروازه بان» داستان واقعی زندگی برت تروتمن را روایت می کند و از بازیگران آن می توان به دیوید کروس، فریا ماوور و جان هنشاو اشاره کرد. این فیلم در جشنواره زوریخ به نمایش در آمد و سپس در تاریخ 5 آوریل 2019 در انگلستان اکران شد.

نویسندگان: 
مارکوس روزنمولر، نیکلاس شوفیلد، رابرت مارسینیاک

عوامل:
فیلمبرداری: دنیل گوتشالک
تدوین: الکساندر برمن
موسیقی: گرد باومن



واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 91% را بر اساس 22 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/35 از 10 است. بیشتر منتقدان بازی ها و فیلمنامه فیلم را تحسین کرده اند.
«دروازه بان ادای دین بسیار خوبی به یکی از بهترین بازیکنان خارجی تاریخ فوتبال انگلستان است»
- جیمز کروت (استاف)


یادداشتی بر فیلم «دروازه بان»
دروازه بان یک فیلم تولید مشترک آلمان و بریتانیا در مورد موضوعی آلمانی- بریتانیایی است. این فیلم داستانی زندگینامه ای درمورد برت تروتمن است که در انگلستان به عنوان یکی از دروازه بان های افسانه ای باشگاه منچسترسیتی شناخته می شود. شهرت او به خاطر ادامه دادن بازی در فینال جام حذفی 1956 با وجود شکستگی گردن است اما داستان زندگی او حتی پیش از آن بازی هم پر از مقاومت و شجاعت بوده است: او به عنوان یک زندانی جنگی آلمانی در بریتانیا اسیر بوده و بعد از جنگ با وجود تنفر انگلیسی ها بازی در دسته های پایین لیگ این کشور را شروع کرده و خود را تا دروازه‎بانی منچستر سیتی بالا کشیده است.
مارکوس روزنمایر (کارگردان) داستانی را روایت می کند که در آن فوتبال دشمنان سابق را به دوست تبدیل می کند. زندگی برت تروتمن سرشار از لحظات داستانی جذاب است و بازی آرام اما قدرتمند دیوید کروس در نقش تروتمن باعث می شود فیلم بتواند به راحتی با مخاطبان آلمانی و بریتانیایی ارتباط برقرار کند. چالش اصلی ای که این داستان برای اقتباس سینمایی ایجاد می کند این است که اگر ماهرانه انجام نشود ممکن است اپیزودیک و به صورت قسمت های جدا از هم به نظر برسد. برای جبران این مسئله روزنمولر روی عشق بین برت و مارگارت تمرکز می کند. مارگارت دختر مربی یکی از تیم های محلی است و پس از آزادشدن برت از زندان او را برای دروازه بانی در تیم پدرش با خود می برد. 
شخصیت پردازی برت در اوایل فیلم با صحنه هایی در کمپ اسرا انجام می شود که تفاوت بین نازی ها و سربازان عادی را نشان می دهند، اما شخصیت او در دوران پیش از جنگ و در سالهای اولیه جنگ نمایش داده نمی شود. فیلم به تصویر کنونی او در اواخر جنگ و این توضیح که او از کارهایش پشیمان است، بسنده می کند و این موضوع به نفع فیلم تمام می شود چرا که اگر فیلم به شکلی کلیشه ای به سراغ کودکی او می رفت تا حضورش در ارتش آلمان را توجیه کند آنوقت روایت ورزشی اصلی فیلم اهمیت خود را از دست می داد. برت از کمپ بیرون می آید و توسط خانواده و دوستان مارگارت پذیرفته می شود. بعضی از داستان های فرعی فیلم (مانند خاطره کشته شدن کودکی یهودی که برت را آزار می دهد) آنقدر غنی هستند که خود می توانستند موضوع یک فیلم جداگانه باشند اما به خوبی در روایت کلی فیلم جای گرفته اند. فیلم با استفاده از ترکیب فیلمبرداری با فیلمهای آرشیوی به خوبی بازی های واقعی برت را نمایش می دهد و از لحاظ فنی هم بسیار موفق عمل می کند. به طور کلی«دروازه بان» یک فیلم زندگینامه ای موفق است که داستان زندگی عجیب شخصیت اصلی اش را با مضامینی مانند صلح، پذیرفته شدن در اجتماع و قدرت اجتماعی ورزش پیوند می دهد. 

نویسنده: فیونالا هالیگان
منبع: www.screendaily.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 83%
نظر مثبت:
داستان فیلم خیلی تاثیرگذاره و به شدت گسترده تر از فوتباله. بخش ورزشی فیلم و تصویری که از انگلیس بعد از جنگ ارائه میده از بهترین نمونه هاییه که توی این سالها دیدم.
نظر منفی:
من قبل از دیدن فیلم زندگینامه تروتمن رو خونده بودم، با اینکه این فیلم تصویر واقعی ای زندگی تروتمن ارائه میده اما توی یه بخش هایی کند میشه و جذابیتش رو از دست میده. با این وجود صحنه های فوتبال توی فیلم خیلی خوب ساخته شدن.

دیالوگ برگزیده:
برت تروتمن: ترجیح میدادم این چند سال رو به جای جنگ می تونستم با تو برقصم.

جزئیات:
فیلمبرداری فیلم در شمال ایرلند و نیز جنوب آلمان (در آگسبورگ) انجام شده است.
مارکوس روزنمولر (کارگردان) قبلا فیلم «بهترین شانس» (2014) را کارگردانی کرده است.



 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

دروازبان

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری