پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Glass Castle

قصر شیشه ای فیلمی امریکایی در ژانر درام و محصول سال 2017 است. این فیلم توسط دستین دنیل کرتون کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا کرتون به همراه اندرو لانهام از کتابی به همین نام اقتباس کرده است. از بازیگران فیلم می توان به بری لارسن، وودی هرلسون و نائومی واتس اشاره کرد. «قصر شیشه ای» در تاریخ 11 آگوست 2017 به نمایش درآمد و به فروش 22 میلیون دلار رسید.

نویسندگان: 
دستین دنیل کرتون، اندرو لانهام

عوامل:
فیلمبرداری: برت پالاک
تدوین: نت سندرز
موسیقی: جوئل وست

فروش جهانی: $22,000,000



واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 51% را بر اساس 158 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6 از 10 است: «قصر شیشه ای اشتباهاتی در داستانگویی دارد اما این اشتباهات با بازی های بسیار خوب سه بازیگر اصلی اش جبران می شود». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 56 از 100 را بر اساس نظر 39 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.


یادداشتی بر فیلم «قصر شیشه ای»
سال گذشته فیلمی به نام «کاپیتان فانتاستیک» اکران شد، این فیلم درمورد خانواده ای غیر معمول بود که در آن والدین حضور پر رنگ اما خفه کننده ای در زندگی فرزندانشان داشتند. حالا جدیدترین ساخته دستین دنیل کرتون به نام «قصر شیشه ای» هم به مضمونی مشابه می پردازد با این تفاوت که فیلمی جسورانه تر است و نسبت به «کاپیتان فانتاستیک» لحن جدی تری دارد. رکس (وودی هرلسون) پدری عجیب و غریب است که راه و روش خودش را برای بزرگ کردن فرزندانش دارد و به معیار های پذیرفته شده جامعه توجهی نمی کند. همسر او رز ماری (نائومی واتس) یک هنرمند است و فرزندان آن ها همگی دوست دارند هرچه زودتر بتوانند به شهر بروند تا از دست این پدر خلاص شوند، به خصوص جنت (بری لارسن) که می خواهد یک نویسنده شود. چند سال بعد او موفق می شود این کار را انجام دهد و با مردی به نام دیوید (مکس گرینفیلد) نامزد می شود و تا حد زیادی استقلالش از خانواده را به دست می آورد. اما پیوند های خانوادگی او همچنان بسیار قدرتمند هستند و روی زندگی او تاثیر زیادی می گذارند.
فیلم که بر اساس اتفاقاتی واقعی نوشته شده به سرعت بیننده را وادار می کند تا به ارتباط خود با والدینش فکر کند. اینکه ما در سن پایین آنها را تحسین می کنیم و معتقدیم آنها هیچ خطایی نمی کنند، اینکه با بزرگ تر شدن این خطاها و نقص های آنان را بیشتر می بینیم و آنها را هرچه بیشتر به عنون انسان درک می کنیم. جنت پدرش را به همان صورتی که هست می بیند یک فرد الکلی و شارلاتان که مدام در حال مبارزه با شیاطین درونش است، اما هیچ یک از این مشکلات باعث نمی شوند او عاشق خانواده اش نباشد. بری لارسن در نقش اصلی فیلم این احساسات متضاد را به شکلی درخشان به تصویر کشیده است اما با کیفیت ترین بازی فیلم متعلق به وودی هرلسون است، مسئولیت لحن ویژه فیلم با او است و او به خوبی می داند چگونه کمدی و تراژدی را با هم پیوند بزند. او در همه لحظات فیلم حسی از آسیب پذیری را به شخصیت اش اضافه می کند که باعث می شود بیننده به راحتی با او احساس همدردی کند. در اینجا ضدقهرمانی وجود ندارد،کشمکش فراوانی در طول فیلم دیده می شود و شخصیت ها اشتباهات زیادی مرتکب می شوند اما در نهایت همه آنها را می توان به صورت انسان هایی با نیت خیر درک کرد. 
بهترین نکته درمورد «قصر شیشه ای» این است که روایت خانوادگی اش را برای درگیر کردن بیشتر بیننده به کار می برد. در اینجا بیننده خود به این نتیجه می رسد که انسان های قصه چقدر پیچیده اند و قضاوت فوری در موردشان کار اشتباهی است. عمیق بودن داستان در «قصر شیشه ای» باعث می شود در عین اینکه با شخصیت اصلی همراه می شویم دائم به این فکر کنیم که چه تعداد از تصمیمات او در مورد خانواده اش درست و عادلانه هستند.
نویسنده: استفان پاپ
منبع: www.heyuguys.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 71%
نظر مثبت:
یک فیلم خانوادگی بسیار با کیفیت که داستان تاثیرگذاری داره و بازی وودی هرلسون توی اون فوق العاده ست.
نظر منفی:
«قصر شیشه ای» یک داستان خیلی خاص و جذاب رو به کلیشه ای ترین شکل ممکن تعریف کرده و شخصیت هایی داره که هیچکدوم دوست داشتنی نیستند.

دیالوگ برگزیده:
رکس: کسایی که توی شهر زندگی می کنن آپارتمان های لوکسی دارند اما وقتی به آسمون نگاه می کنن نمی تونن ستاره ها رو ببینن، ما باید دیوانه باشیم که بخوایم جامون رو با اونا عوض کنیم.

جزئیات:
• این فیلم بر اساس داستانی واقعی درمورد خانواده ای نوشته شده که به دلیل فعالیت سیاسی از دست دولت در حال فرار بوده و در فقر زندگی می کرده اند.
• حضور جنیفر لارنس در نقش اصلی فیلم تقریبا قطعی شده بود اما او ناگهان پروژه را رها کرد و بری لارسن جایگزین او شد.
• ابتدا قرار بوده نقش وودی هرلسون را مارک رافالو بازی کند.
• این دومین همکاری بری لارسن با دستین دنیل کرتون (کارگردان) است، آنها قبلا در فیلم «بخش کوتاه مدت شماره 12» با هم کار کرده بودند.
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

قصر شیشه ای

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری