پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Annabelle Creation

یادداشتی بر فیلم «آنابل: آفرینش»
اریک بارش
آنابل: آفرینش با توجه به موفقیت فیلم احضار 2 در سال گذشته ساخته شد و بدون تردید آخرین فیلم این سری نخواهد بود. از همین حالا زمزمه‌های ساخت یک فیلم جداگانه برای راهبه شیطانی فیلم احضار 2 به گوش می‌رسد. تصویر او در همین فیلم هم به طرز زیرکانه‌ای در یکی از عکس‌های خواهر شارلوت گنجانده شده است.
داستان جیمز وان (نویسنده اصلی مجموعه احضار) حالا با وجود چهار فیلم به سطح جدیدی از تکامل رسیده است (دو فیلم احضار و دو فیلم آنابل). جزئیات این فیلم‌ها با چنان ظرافتی به هم متصل شده‌ اند که انگار وان قصد دارد همچون کمپانی های دی سی و مارول به ساختن یک جهان سینمایی دست بزند. با انجام این کار او و سندبرگ به یک داستان ادامه دار و بی‌وقفه دست پیدا کرده‌اند. داستان ساخته شدن عروسک با چنان خلاقیتی در این فیلم روایت می‌شود که آنابل: خلقت بیشتر از آنکه شبیه به یک پیش‌داستان باشد، شبیه به یک بازسازی دوباره و از اول است. تا وقتی که به گره‌گشایی آخر داستان می‌رسیم و پازل فیلم کامل می‌شود، نمی‌شود حدس زد که اتفاق بعدی چه چیزی است و داستان کجا می‌رود و این بزرگترین نقطه قوت داستان آنابل است. چیزی که به تجربه فیلم کمک زیادی کرده طراحی صوتی آن است. طراحی و میکس صوتی فیلم به گونه‌ای است که بارها از شدت ترس شوکه خواهید شد. طراحی شیطان فیلم و نورپردازی آن باعث می‌شود روی پرده بسیار ترسناک باشد. 
فیلم با وجود همه این نکات مثبت ضعف‌هایی هم دارد. شخصیت‌پردازی افراد داستان می‌توانست از چیزی که می‌بینیم عمیق‌تر باشد. گروه شخصیت‌های فرعی فیلم کمی کلیشه‌ای به نظر می‌رسند، مخصوصا دو دختر بدجنس فیلم که انگار سالهاست روی همه فیلم‌های ترسناک کپی شده‌اند. همچنین یک صحنه در فیلم وجود دارد که در آن جانیس پشت به پشت خواهر شارلوت نشسته و به او اعتراف می‌کند. اعتراف جایگاه ویژه ای در کلیسای کاتولیک دارد با این وجود من تا به حال ندیده‌ام کسی به یک راهبه اعتراف کند. نکته جذابی که فیلم به درستی رعایت می‌کند این است که آنابل یک شی تسخیر شده باقی می‌ماند و خود به یک هیولای متحرک تبدیل نمی‌شود.
کارگردان فیلم دیوید سندبرگ استاد خلق تعلیق است و به خوبی می‌تواند از داستان‌های بسیار ساده برای ساختن ترسناک‌ترین صحنه‌ها استفاده کند. او با یک سیستم بسیار ساده از ترس‌های ناگهانی شروع می‌کند و آنقدر آنرا ادامه می‌دهد که حتی فکر کردن به یک ترس ناگهانی دیگر بیننده را دچار وحشت می کند. فیلم همچنین داستان‌های فرعی‌ای دارد که قابلیت تبدیل شدن به فیلم‌های جداگانه را دارند. به خصوص داستان فرعی جانیس جذابیت زیادی دارد که یکی از دلایل آن بازی بسیار خوب تالیتا بیتمن است. نگاه خیره و سرد او باعث می‌شود از او چشم برندارید. اگر فیلم‌های قبلی این مجموعه را دیده باشید راحت تر با آن ارتباط برقرار می‌کنید اما نیازی به این کار نیست چرا که فیلم به عنوان یک اثر جداگانه کاملا قابل فهم و تاثیرگذار است.

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 70% را بر اساس 183 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/18 از 10 است: «آنابل: آفرنیش فصلی دیگر به مجموعه «احضار» اضافه کرده و بار دیگر ثابت می‌کند عروسک های عجیب و غریب چقدر می‌توانند ترسناک باشند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 62 از 100 را بر اساس نظر 29 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
«این فیلم به لحاظ لحن و استفاده از تاکتیک‌های روانی قدیمی بسیار به فیلم اول احضار نزدیک‌تر است. هیچکدام از فیلمهای آنابل و احضار 2 اینقدر به احضار شباهت نداشتند.»
جاستین لو (هالیوود ریپورتر)
«فیلم با وجود ضعف‌هایش موفق می شود در چندین جای فیلم به خوبی مخاطبانش را بترساند.»
پیتر بروژ (شیکاگو تریبون)

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 67%

نظر مثبت:
یک فیلم ترسناک بسیار خوب که داستانش با عقل جور درمیاد. این فیلم از اولین فیلم آنابل خیلی ترسناک‌تر بود. استفاده از ترس‌های ناگهانی توی اون نسبت به فیلم اول خیلی کم تر شده بود اما فضایی که فیلم میسازه به صندلی میختون میکنه. 

نظر منفی:
این فیلم نشون دهنده وضعیتیه که فیلم ترسناکای الان بهش گرفتار شدن. یه مشت شخصیت سطحی با پرداخت ضعیف و ترس‌هایی که همشون از نوع ترس‌های ناگهانی هستن و نشون میدن که فیلم وقتی برای ایجاد ترس واقعی از طریق شخصیت ‌ها نذاشته و به جاش به این نوع از صحنه‌ها رو آورده که یهو به سمتتون حمله میارن.

نویسندگان: 
گری دوبرمن

عوامل:
فیلمبرداری: ماکسیم الکساندر
تدوین: میشل آلر
موسیقی: بنجامین والفیش

بودجه کلی: $15,000,000
فروش جهانی: $306,515,884

دیالوگ برگزیده:
جانیس: مرا بیامرز پدر که در آستانه گناه هستم.

جزئیات:
بعضی از خبرنگاران ایده فیلم را به یک جشنواره جنجالی ربط می‌دهند. جشنواره‌ای که در آن حق استفاده از ایده فیلم کوتاه برای سه سال در اختیار کمپانی وارنر قرار می‌گرفته و این کمپانی در ازای ایده به شرکت کننده مبلغ ناچیزی پول (حدود صد دلار) و یک ملاقات با کارگردان فیلم (دیوید سندبرگ) می‌داده است.
بازیگری که در فیلم نقش آنابل هیگینز را بازی می‌کند بدلکار بوده و در فیلم‌های دیگر سری «احضار» به عنوان بدلکار ورا فرمیگا ایفای نقش کرده است.
کلبه‌ای که در فیلم استفاده شده همان کلبه‌ای است که در سریال «دنیای غرب» به عنوان خانه دلورس نشان داده شده است.
این اولین فیلم مجموعه «احضار» است که در آن هیچ اشاره‌ای به اد و لورن وارن نمی‌شود.
دیوید سندبرگ (کارگردان) اول تمایلی به کارگردانی فیلم نداشته چرا که به طور کلی از ساخت دنباله برای فیلم‌های ترسناک نفرت دارد. اما وقتی به او گفته شد که فیلمش یک پیش‌داستان مستقل برای مجموعه است، کارگردانی فیلم را پذیرفته است.
اکران فیلم از 9 می به 11 آگوست تغییر کرده تا در رقابت با فیلم «بیگانه: کاوننت» قرار نگیرد.
آلیشیا ولا بیلی (بازیگر نقش ایول مولینز) قبلتر در فیلم «در تاریکی» (2012) با دیوید سندبرگ همکاری داشته است.

مدیر دوبلاژ : امیرحسین صفائی

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

آنابل آفرینش

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری