پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Summer of 84

تابستان 84 فیلمی کانادایی در ژانر ترسناک و معمایی و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط فرانسوا سیمارد، آنوک ویسل و یوان کارل ویسل کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا مت لزلی و استفن اسمیت نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به گراهام ورچره، جودا لویس و کیلب امری اشاره کرد. «تابستان 84» در جشنواره ساندنس به نمایش درآمد و سپس در تاریخ 10 آگوست 2018 در امریکا اکران شد که با تحسین منتقدان از بازی ها، کارگردانی و کمدی تلخ فیلم همراه بود.
نویسندگان: 
مت لزلی، استفن اسمیت 
عوامل:
فیلمبرداری: ژان فیلیپ برنیه
تدوین: آستین اندروز
موسیقی: لو ماتوس

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 70% را بر اساس 57 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/2 از 10 است: «تابستان 84 از نوستالژی بینندگان نسبت به دهه 80 استفاده می کند اما به سبک فیلمهای مدرن ژانر ترسناک ساخته شده و موفق می شود بینندگانش را به شدت مضطرب کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 56 از 100 را بر اساس نظر 8 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.
«این فیلم ابتدا به شما اطمینان می دهد که اتفاق بدی نمی افتد و بعد به سرعت شما را به درون دنیای ترسناکش هل می دهد»
- فرد توپل (نیویورک پست)


یادداشتی بر فیلم «تابستان 84»
فرهنگ امروز ما علاقه سیری ناپذیری به نوستالژی دارد و صنعت سینما و تلویزیون سعی می کنند از این علاقه به بهترین شکل استفاده کنند. در این چند سال اخیر چندین فیلم و سریال ساخته شده اند که از حس نوستالژی بینندگان نسبت به دهه های قبل به خصوص دهه 1980 و 1990 استفاده می کنند. آثاری مانند «چیزهای عجیب» ، «خیابان آواز» و «بلوند اتمی» همگی سعی می کنند به اشکال مختلفی به سینما و تلویزیون دهه 80 ارجاع بدهند و بینندگان را وارد فضایی آشنا و در عین حال اسرارآمیز کنند. 
سه کارگردانی که قبلا فیلم «توربوکید» را ساخته بودند حالا یک فیلم ترسناک نوجوانانه جدید خلق کرده اند که از همین الگوی فرهنگی تبعیت می کند. «تابستان 84» داستان معمایی اش را با استفاده از فضای فیلم هایی مثل «آن» پیش می برد و ماجرای نوجوانانی را روایت می کند که دست به حل یک معمای خطرناک می زنند. در اینجا معما به یک قاتل زنجیره ای به اسم کیپ مربوط می شود که مدت هاست پسران نوجوان را شکار می کند و به قتل می رساند. شخصیت اصلی فیلم که دیوی آرمسترانگ نام دارد معتقد است که این قاتل سرشناس پلیسی است که در همسایگی آنان زندگی می کند. دیوی به سرعت گروه دوستانش را برای تحقیق روی پرونده جمع می کند. آنها فوراً شروع به تعقیب و جاسوسی از همسایه شان می کند و همزمان با پیشروی داستان ارجاعات بسیاری به فیلمهای مشهور دهه 80 مثل «گرملین ها» و «جنگ ستارگان» در فیلم گنجانده شده اند. فیلم زمان طولانی ای را صرف این می کند که بیننده اش را متقاعد کند که فیلم در سال 1984 می گذرد و همزمان تلاش زیادی برای تعریف رابطه بین گروه شخصیت های اصلی فیلم نمی کند. این قضیه اندکی به فیلم ضربه می زند و ارتباط عاطفی بیننده با شخصیت ها را دچار مشکل می کند. با این وجود فیلم قرار نیست یک درام عشقی باشد و به همین خاطر چون داستان معمایی اش را درست پیش می برد این مشکلات به چشم نمی آیند. مرحله به مرحله تحقیقات حساس تر می شوند و همزمان خطر آنها برای شخصیت های فیلم بیشتر می شود. در این نقاط حیاتی است که کیفیت بازی بازیگران مشخص می شود و در این فیلم باید گفت بازی ریچ سامر در نقش مکی واقعا دیدنی است. او شخصیت منفی فیلم را با چنان مهارتی بازی می کند که کنجکاوی بیننده را بیشتر تحریک می کند و بیننده را در تعلیق نگه می دارد. 
«تابستان 84» از ماهیت معمایی داستانش بهترین استفاده را می برد و جستجوی شخصیت ها برای سرنخ های مختلف و پرس و جوی دائمی آنها از همدیگر و والدینشان را به شکلی درگیرکننده روایت می کند. کارگردان های فیلم با یک داستان ساده موفق شده اند بینندگان را وادار کنند تا در تمام طول فیلم ماجرا را دنبال کنند و جزئیات آنرا حدس بزنند. این دستاورد به دلیل تسلط آنان روی ژانر هیجانی و معمایی به دست آمده و باعث شده که فیلم به یکی از بهترین و غافلگیرکننده ترین آثار نوستالژیک چند سال اخیر تبدیل شود.

نویسنده: کلوئی لیسون
منبع: www.screen-queens.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 65%
نظر مثبت:
سبک کارگردانی و داستان این فیلم شبیه به سریال «چیزهای عجیب» هست و یه داستان خیلی هیجان انگیز داره که با بازی ها و فیلمبرداری خوب تکمیل شده. در کل فیلم بسیار سرگرم کننده ایه و به خصوص اگه از طرفدارای سنیمای دهه 80 هستید خیلی از دیدنش لذت می برید چون کلی ارجاع به فیلم های محبوب اون دهه داره.
نظر منفی:
داستان فیلم جالبه اما بعضی جاها خیلی غیرمنطقی پیش میره و یه جاهایی هم زیادی کنده. اگه فیلم «آن» یا سریال «چیزهای عجیب» رو دیده باشید مثل اینه که این فیلم رو هم دیدید چون واقعا چیز جدیدی برای گفتن نداره.

دیالوگ برگزیده:
دیوی آرمسترانگ: هر قاتل سریالی‎ای همسایه کسی بوده که متوجه نشده اون داره چیکار میکنه.

جزئیات:
کارگردان های این فیلم قبلا فیلم «توربوکید» (2015) را ساخته اند.
وقتی دیوی کمدش را تمیز می کند می توان پوستری از فیلم «توربوکید» (2015) را در آنجا مشاهده کرد.
اگر به این فیلم علاقه دارید فیلم «آن» (2017) را ببینید.






 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

تابستان 84

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری