پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Black 47

سیاه 47 فیلمی ایرلندی در ژانر تاریخی و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط لنس دالی کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا پی جی دیلون، پیرس ریگان، یوجین اوبراین و لنس دالی نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به هیوگو ویوینگ، جیمز فرچویل و جیم برودبنت اشاره کرد. «سیاه 47» در جشنواره فیلم برلین اکران شد و سپس از تاریخ 7 سپتامبر 2018 در ایرلند به نمایش درآمد و مورد توجه منتقدان و تماشاگران قرار گرفت.

نویسندگان: 
پی جی دیلون، پیرس ریگان، یوجین اوبراین، لنس دالی

عوامل:
فیلمبرداری: دکلان کوین
تدوین: جان والترز، جولیان الریکس
موسیقی: برایان بایرن




واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 78% را بر اساس 54 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/75 از 10 است: «سیاه 47 موضوع تلخ و دردناکش را با استفاده از داستان گویی قدرتمند و بازی های عالی به تصویر می کشد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 65 از 100 را بر اساس نظر 46 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
«فیلم به طرز خلاقانه‎ای از داستان قحطی بزرگ ایرلند برای تعریف کردن یک ماجرای انتقام استفاده می کند»
- گلن کنی (نیویورک تایمز)


یادداشتی بر فیلم «سیاه 47»
فیلم جدید لنس دیلی به نام سیاه 47 اقتباسی از یک فیلم کوتاه ایرلندی به نام «رنجر» (2008) است. فیلم حول مردی به نام فینی می گذرد که سرباز ارتش بریتانیا بوده است و حالا از ارتش فرار کرده تا به خانه برگردد اما با بازگشت به خانه متوجه می شود تمام کسانی که می شناخته یا بر اثر قحطی به امریکا مهاجرت کرده اند و یا در حال دست و پنجه نرم کردن با گرسنگی هستند. سال 1847 یک قحطی گسترده و طولانی ایرلند را در بر گرفت، ایرلند از سال 1500 تحت حکومت انگلستان بود اما آمدن قحطی شرایط را بدتر کرد. کلیسای انگلستان در مناطق روستایی ایرلند تنها حاضر بود در قبال ایمان آوردن افراد به مذهب کاتولیک به آنها سوپ بدهد. مادر فینی حاضر نشد این شرایط را بپذیرد و به همین خاطر جان باخت. فینی که شرایط فجیع خانواده اش را می بیند تصمیم می گیرد از کسانی که مقصر این وضعیت هستند انتقام بگیرد. 
با وجود اینکه داستان فیلم درمورد تاریخ ایرلند است اما فیلم بیش از هر ژانری به گونه فیلم های وسترن امریکایی تعلق دارد. احساس وظیفه شخصیت اصلی برای انتقام گیری و دوراهی های اخلاقی ای که سر راه او قرار می گیرند همگی او را به یک شخصیت وسترن تبدیل می کنند. مانند شخصیت کلینت ایستوود در «نابخشوده» و یا جان وین در «جویندگان»، در اینجا هم شاهد شخصیت انتقام جوی تنهایی هستیم که مجبور می شود کارهایی انجام بدهد که تمایلی به انجامشان ندارد اما نمی تواند از آن ها چشم پوشی هم بکند. بازی هیوگو ویوینگ به خوبی این شخصیت را در سکوت به تصویر می کشد و قدرت نگاه های او خشم فروخورده اش را به خوبی به بینندگان منتقل می کند. یکی از ویژگی های مثبت فیلم تصویربرداری زیبای آن است که موفق می شود پس زمینه غم انگیز ایرلند را به زیبایی ترسیم کند. این فیلمبرداری باعث می شود شخصیت فینی را دائما در حال مواجه با وطن نابود شده اش ببینیم. وطنی که او برای خدمت به ارتش استعماری انگلستان آنرا رها کرده و حالا احساس می کند تنها با انتقام می تواند به آن ادای دین کند.
جزئیات تاریخی در این فیلم تنها به نشان دادن قحطی بزرگ محدود نمی شوند، بلکه تمام وسائل صحنه و لباس ها به شکل درستی مربوط به آن دوران انتخاب شده اند. اسلحه ها زمان زیادی برای آماده شدن می خواهند و از این موضوع در فیلم استفاده می شود. علاوه بر این صحنه های اکشن فیلم با انرژی کافی پرداخت شده اند و بیننده را کاملا میخکوب می کنند. شاید وجود اندکی کمدی در فیلم می توانست آنرا حتی از چیزی که هست سرگرم کننده تر کند، اما با توجه به موضوع تلخ فیلم چنین ایرادی نمی تواند خیلی به جا باشد. «سیاه 47» از معدود فیلم هایی است که درمورد قحطی ایرلند ساخته شده و با اینحال این کار را به شکل یک فیلم تاریخی کلیشه ای انجام نمی دهد، فیلم با جسارت دست به ترکیب ژانر درام تاریخی با وسترن می زند و از این آزمون سخت موفق بیرون می آید.

نویسنده: اندی لی
منبع: www.express.co.uk


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 76%
نظر مثبت:
یک فیلم تاریخی تکان دهنده با داستان به شدت جذاب و فضایی که شما رو تا مدت ها تحت تاثیر قرار میده. بازی ها، تصویر برداری، موسیقی و صحنه های اکشن فیلم همگی بسیار با کیفیت هستند. اگر به فیلم های وسترن یا تاریخی علاقه دارید این فیلم رو حتما ببینید.
نظر منفی:
چرا برای همچین فیلمی از بازیگرهای ایرلندی نباید استفاده بشه و به جای اونا کسایی بازی کنن که اصلا نمی تونن لهجه ایرلندی رو درست حرف بزنن؟ این فیلم ادعای وطن پرست بودن داره اما درواقع شخصیت قهرمان ایرلندی رو به شکل یه فرد انتقام جو و خشن نشون میده.

دیالوگ برگزیده:
هانا: این ایرلندی لعنتی بهترین سربازی بوده که تا حالا دیدم. با اینحال هیچوقت برای ملکه نمی جنگید اون فقط به عشق رفیقاش بود که شجاعت به خرج میداد.

جزئیات:
• عبارت «سیاه 47» اشاره به تابستان 1847 دارد که در آن یک قحطی گسترده باعث مرگ صدها هزار نفر در ایرلند شد.
• فیلم به خاطره افرادی تقدیم شده که در اثر قحطی سال 1847 از دنیا رفته اند و یا مجبور شده اند کشورشان را ترک کنند.
• لنس دالی قبلا فیلم «بوسه ها» (2008) را ساخته است.


 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

سیاه 47

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری