پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Hold the Dark

«تاریکی را حفظ کن» فیلمی امریکایی در ژانر هیجانی و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط جرمی سالنیر کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا میکن بلیر نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به جفری رایت، الکساندر اسکارسگارد و جیمز بج دیل اشاره کرد. «تاریکی را حفظ کن» در جشنواره تورنتو به نمایش درآمد و سپس در تاریخ 28 سپتامبر 2018 از طریق نت فلیکس اکران شد.

نویسندگان:
میکن بلیر

عوامل:
فیلمبرداری: مگنوس نوردنهوف
تدوین: جولیا بلاک
موسیقی: بروک بلیر، ویل بلیر

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 70% را بر اساس 81 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/42 از 10 است: «تاریکی را حفظ کن فضاسازی سنگینی دارد که باعث می شود داستان آن به موثرترین شکل ممکن عمل کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 63 از 100 را بر اساس نظر 26 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.


یادداشتی بر فیلم «تاریکی را حفظ کن»
جرمی سالنیر تا به حال تنها 4 فیلم ساخته است اما باید او را به عنوان یکی از فیلمسازهایی در نظر گرفت که ترجیح می دهد طیف متنوعی از فضاها را تجربه کند. حالا و در ساخته جدیدش به نام «تاریکی را حفظ کن» او به انسانیت و خشونت موجود در طبیعت انسان پرداخته است. با این که این فیلم بهترین اثر سالنیر نیست اما همچنان موفق می شود سبک کارگردانی خاص سالنیر و تکنیک او را به رخ بکشد. او استاد تصویر کردن خشونت و تلخی شخصیت هایش است و در اینجا این انسان ها را در فضای خشن آلاسکا قرار داده است. با وجود اینکه رنگ های فیلم درخشان و یکنواخت هستند اما انرژی فیلم با شروع جستجوی شخصیت اصلی در جنگل بیشتر و بیشتر می شود. او غریبه ای است که باید یاد بگیرد با محیط پیچیده آلاسکا کنار بیاید و همزمان معمایی پیچیده را حل کند. به همین خاطر فضای فیلم پر از هیجان و اضطراب است و این هیجان هرگز فروکش نمی کند.
بازی جفری رایت در فیلم بسیار باکیفیت است و با بازی درخشان اسکارسگارد پشتیبانی می شود. با این وجود بیشتر بار فیلم همچنان روی دوش جفری رایت قرار دارد و فیلم بیشتر از زاویه دید او روایت می شود. هرچه فیلم جلوتر می رود، بازیگران فرعی بیشتری به داستان اضافه می شوند و داستان فیلم توسعه بیشتری می یابد تا اینکه تمام این داستان ها به شکل قطعات پازل معمای اصلی فیلم را کامل می کنند. اگر فیلم «ویند ریور» (2017) اثر تیلور شریدان را دیده باشید بلافاصله متوجه تشابه آن با «تاریکی را حفظ کن» می شوید. هر دو فیلم درمورد بیگانگانی هستند که برای حل یک معما به منطقه ای یخ زده می روند. اما تفاوت بزرگ دو فیلم در این است که «ویند ریور» رویکردی عادی به ژانر معمایی دارد اما «تاریکی را حفظ کن» با فرمی به شدت جسورانه تر و تجربی ساخته شده است. فیلمنامه میکن بلیر که بر اساس کتابی از ویلیام گیرالدی نوشته شده، سعی می کند بعضی اتفاقات را به دلایل گنگ ماورایی نسبت دهد. به همین دلیل فیلم بیشتر به سوی یک فیلم ترسناک می رود تا یک فیلم کاراگاهی معمولی مثل «ویند ریور».
«تاریکی را حفظ کن» فیلمی نیست که بخواهید بدون توجه آنرا ببینید. بهتر است آنرا در شرایطی ببینید که بتوانید تک تک جزئیات و نماهای آنرا با دقت تماشا کنید، چراکه فیلم به راحتی جواب معماهایش را به شما نمی گوید. حتی پیام کلی فیلم را هم می شود به شیوه های گوناگونی تفسیر کرد اما چیزی که با قطعیت می توان گفت این است که جرمی سالنیر با این فیلم ثابت کرده که سلیقه کاملا ویژه خودش را دارد و او را باید به عنوان یکی از کارگردان های آینده دار سینمای امریکا به حساب آورد.
نویسنده: مایک ریس
منبع: www.cinemablend.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 31%
نظر مثبت:
فضاسازی فیلم و بازی های اون حرف ندارن. بعضی از جاهای فیلم ممکنه شما رو سردرگم کنه اما اگر به جزئیات دقت کنید واقعیت هولناک فیلم خودش رو بهتون نشون میده.
نظر منفی:
این فیلم هم به شدت خسته کننده‎ست و هم شما رو حسابی گیج می کنه. اگر عاشق داستان های معمایی نیستید این فیلم رو نبینید. احساس می کنم فیلم با یک تدوین متفاوت می تونست خیلی بهتر و واضح تر بشه.

دیالوگ برگزیده:
چیون: وقتی ما میمیریم گذشته میمیره. اما وقتی بچه ها کشته میشن فرق می کنه. مردن بچه ها یعنی مردن آینده، بدون آینده هیچ زندگی ای وجود نداره.

جزئیات:
• فیلمبرداری این فیلم در آلبرتا کانادا و به مدت 61 روز انجام شده است.
• این اولین فیلم جرمی سالنیر است که فیلمنامه اش را خودش ننوشته است.
• جرمی سالنیر قبلا فیلم «اتاق سبز» (2015) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

تاریکی را حفظ کن

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری