پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم UFO

بشقاب پرنده فیلمی امریکایی در ژانر علمی تخیلی و محصول سال 2018 است. کارگردانی و نویسندگی این فیلم توسط رایان اسلینگر انجام شده و از بازیگران آن می توان به گیلیان اندرسون، الکس شارپ و الا پورنل اشاره کرد. «بشقاب پرنده» در تاریخ 4 سپتامبر 2018 از طریق سرویس های پخش آنلاین فیلم به نمایش درآمد.

نویسندگان:
رایان اسلینگر

عوامل:
فیلمبرداری: رایان سامول
تدوین: برندان والش
موسیقی: وست دیلان توردسون

واکنش منتقدها:
فیلم به دلیل اکران محدود نقدهای زیادی دریافت نکرده است اما منتقدانی که فیلم را دیده اند اکثرا بلند پروازی و خلاقیت آن در ژانر علمی تخیلی را تحسین کرده اند و همزمان به برخی جنبه های فنی آن ایراد گرفته اند. نایجل واتسون از نشریه استارباست فیلم را «تلاشی جسورانه برای نشان دادن مفاهیمی تازه در ژانر علمی تخیلی» نامیده و «کیفیت بسیار مناسب شخصیت پردازی» در این فیلم را تحسین کرده است.

یادداشتی بر فیلم «بشقاب پرنده»
فیلم جدید رایان اسلینگر به نام «بشقاب پرنده» درست مانند نامش اثری به ظاهر ساده اما در عین حال بسیار پیچیده و عمیق است که بار دیگر اوج خلاقیت این کارگردان با استعداد را نشان می دهد. فیلم سعی می کند تمام کلیشه های مربوط به ژانر "آدم فضایی ها روی کره زمین" را کنار بگذارد و داستانش را به شکلی خلاقانه و خاص روایت کند. «بشقاب پرنده» قطعا فیلمی برای همه مخاطبان نیست، پیچیدگی و جزئیات زیاد آن بینندگانی که فقط به دنبال صحنه های اکشن هستند را آزرده خواهد کرد اما در عین حال تازگی موضوع آن می تواند برای طیف وسیعی از طرفداران ژانر علمی- تخیلی بسیار جذاب باشد.
فیلم در زمان حال می گذرد و با مشاهده شدن یک بشقاب پرنده در منطقه فرودگاه کنتاکی شروع می شود. صدها نفر از حاضران در صحنه شی بشقاب مانندی را مشاهده می کنند که روی ابرها در حال پرواز است. خبر این اتفاق به سرعت در تمام رسانه ها مطرح می شود و باعث می شود دانشجویی به نام درک اشوارو سعی کند به تحقیق درمورد آن بپردازد. او بلافاصله مشکلات بسیاری را در تفسیر های رسمی از این اتفاق پیدا می کند و سعی می کند به همراه بهترین دوستش به نام ناتالی و دکتر هندریکس گروهی مستقل را برای تحقیق درمورد این پرونده تشکیل دهد. از طرف دیگر نیروهای اف. بی. آی هم به فرماندهی افسر فرانکلین آلس سعی می کنند همزمان هم از این اتفاق سر در بیاورند و هم الکس و گروهش را زیر نظر داشته باشند.
السینگر (کارگردان) در اینجا با بودجه ای کار کرده که برای موضوعش اصلا کافی نبوده است. اما چون خود او فیلمنامه را هم نوشته موفق شده به شکل درخشانی از این محدودیت ها عبور کند و فیلمی درگیرکننده را خلق کند. فیلم سعی نمی کند تصاویر خیره کننده ای ارائه بدهد و به جای این جذابیتش را از بررسی دقیق و جزئی موضوع و اکتشافات شخصیت هایش می گیرد. کسانی که به ریاضیات علاقه دارند قطعا از دیدن فیلم بسیار لذت خواهند برد اما مخاطبانی که علاقه ای به این موضوعات ندارند هم می توانند از تنش شدید فیلم و موقعیت سخت شخصیت ها بسیار لذت ببرند. فیلم تعلیق مناسبی دارد و واقعیت هولناکش را به تدریج افشا می کند و همین باعث می شود بیننده از دیدن فیلم و مفاهیم پیچیده آن خسته نشود. بزرگترین نقطه قوت فیلم شخصیت های پخته و باهوش آن هستند. با وجود اینکه منافع فرانکلین با شخصیت های اصلی فیلم متفاوت است اما او حالت یک ضدقهرمان کلیشه ای را ندارد و خود شخصیتی بسیار دوست داشتنی است. دیالوگ های او با وجود حجم زیادی که دارند بسیار جذاب نوشته شده اند و کمدی کمرنگ موجود در آن باعث شده از یکنواخت شدن آن جلوگیری شود. «بشقاب پرنده» از آن فیلم هایی است که نمونه های مشابه زیادی در سینما ندارد و اگر طرفدار ژانر علمی تخیلی هستید حتما باید آنرا ببینید.

نویسنده: دیوید دوپری
منبع: www.thatmomentin.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
ترکیب دیالوگ و موضوعات پیچیده علمی طوری توی فیلم به کار رفته که نه تنها خسته کننده نیست بلکه باعث جذابیت فیلم شده. اگر به مطالعه و جستجو درمورد موجودات فضایی علاقه دارید این فیلم رو از دست ندید.
نظر منفی:
تلاش این فیلم برای پرداختن به موضوعی که اینقدر جسورانه ست واقعا ستودنیه اما فیلم اصلا نمیتونه برای بینندگان عادی سینما و کسانی که طرفدار ژانر علمی تخیلی نیستن جذاب باشه چون داستانش بیش از حد پیچیده ست.

جزئیات:
• این فیلم بر اساس داستان واقعی مشاهده یک سفینه فضایی در سال 2006 ساخته شده است.
• رایان اسلینگر قبلا فیلم «دیوانگی و نبوغ» (2003) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

بشقاب پرنده

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری