پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم White Boy Rick

«ریک پسر سفید پوست» فیلمی امریکایی در ژانر جنایی و زندگینامه ای و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط یان دمانژ کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا اندی وایس، بوگان میلر و نوا میلر نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به متیو مک کانهی، ریچی مریت و جنیفر جیسون لی اشاره کرد. «ریک پسر سفید پوست» در جشنواره تلروید به نمایش درآمد و سپس در تاریخ 14 سپتامبر 2018 در امریکا اکران شد.

نویسندگان:
اندی وایس، بوگان میلر، نوا میلر

عوامل:
فیلمبرداری: تات ردکلیف
تدوین: کریس ویات
موسیقی: مکس ریشتر

بودجه کلی: $29,000,000
فروش جهانی: $23,000,000



واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 59% را بر اساس 146 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6 از 10 است: «بازی های خوب گروه بازیگران در این فیلم باعث می شود اشتباهات داستانی آن جبران شود». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 59 از 100 را بر اساس نظر 35 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.

یادداشتی بر فیلم «ریک پسر سفید پوست»
فیلم هایی که درمورد مواد مخدر ساخته می شوند باید خود را برای رقابت با آثار مشابه آماده کنند. ریک پسر سفید پوست که توسط یان دمانژ کارگردانی شده برخلاف آثار معمولی این ژانر دست به خلاقیت‎هایی زده که باعث خاص بودن آن شده اند. فیلم داستان کم تر شنیده شده یک موادفروش نوجوان را تعریف می کند که جوان ترین مامور تاریخ اف بی آی به شمار می رود. ماجرای فیلم بین سالهای 1984 تا 1987 را روایت می کند. ریچارد ورش در طول این سالها از نوجوانی که شاگرد پدرش در اسلحه فروشی بود به یکی از موادفروش های رده بالا در شهر تبدیل شد و سردسته باندی شد که اف بی آی آنرا اداره می کرد. او به سرعت پیشرفت کرد، دوست پیدا کرد و به قدرتمندترین چهره دنیای زیرزمینی دیترویت تبدیل شد. داستان ماجراجویی های او تا به امروز زیاد مشهور نبوده است اما حالا فیلم جدید یان دمانژ این فرصت را برای بینندگان سینما فراهم کرده است تا گوشه ای از زندگی این شخصیت عجیب و غریب را ببینند.
داستان «ریک پسر سفید پوست» چیزی بین یک زندگینامه عادی و درام خانوادگی است. این موضوع باعث شده به طور کلی با داستانی یکدست و منسجم روبرو نباشیم با اینحال باید دقت کرد که همین روایت چند تکه است که به بازیگران اجازه داده از حداکثر توانایی هایشان استفاده کنند. بیشتر بخش های فیلم روی تجارت مواد توسط ریک تمرکز دارد اما گاهی کشمکش های خانوادگی او هم به تصویر کشیده می شود تا تصویر کاملتری از او داشته باشیم. ریچی مریت تغییر و تحول بزرگ ریک در تبدیل شدن به یک موادفروش بزرگ را به شکل درخشانی بازی کرده است و توانسته تمام جنبه های این تغییر را نشان بدهد. با اینکه «ریک پسر سفید پوست» اولین فیلم اوست و نقش او اصلا آسان نیست اما او موفق می شود در میان همه نام های بزرگ فیلم (متیو مک کانهی، بروس درن، پایپر لورین و ...) خودنمایی کند و توانایی هایش را نشان بدهد. یکی دیگر از جنبه های مثبت فیلم بازی بل پاولی در نقش خواهر ریک است که نه تنها اعتیاد شخصیتش را به شکل بسیار درستی بازی می کند بلکه پیوند خواهر و برادری محکم بین خود و ریک را به صورتی نشان می دهد که بیننده کاملا از نظر عاطفی درگیر روابط خانوادگی شخصیت ها می شود.
«ریک پسر سفید پوست» از تمام پتانسیل داستان اش استفاده نمی کند اما این موضوع باعث نمی شود دیدن آن لذت بخش نباشد چرا که فیلم بازی های بسیار درخشانی دارد و یک داستان واقعی را با جزئیات زیادی تعریف می کند. «ریک پسر سفید پوست» از آن زندگینامه هایی است که حتی اگر بارها هم آنرا خوانده باشید باز هم دیدن دوباره آن شما را به وجد خواهد آورد.
نویسنده: مایک ریس
منبع: www.cinemablend.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 50%
نظر مثبت:
داستان واقعی فیلم بسیار جذابه و اگر واقعی نبود شاید خیلی ها اون رو باور نمی کردن. علاوه بر این فیلم بازی های فوق العاده ای داره و به خصوص متیو مک کانهی توی اون عالی بازی می کنه.
نظر منفی:
متاسفانه فیلم به جای اینکه روی تعریف کردن داستان زندگی ریک تمرکز کنه بیشتر وقتش رو به مضمون هایی اختصاص میده که ربطی به ماجرای اصلی ندارن. اصلا مشخص نیست با یک درام خانوادگی طرفیم یا یک فیلم گنگستری و به همین خاطر نمیشه جذب داستان فیلم شد.

دیالوگ برگزیده:
ریچارد ورش: وقتی اولین بار دیدمت فهمیدم که قراره از من هم گردن کلفت تر بشی.

جزئیات:
• فیلمبرداری فیلم دو بار به دلیل وقوع تیراندازی در محله های مجاورِ صحنه ها متوقف شده است.
• ریچارد مریت موقع توافق برای بازی در فیلم از حضور متیو مک کانهی در آن بی خبر بوده است.
• ریچارد مریت جهت آمادگی برای بازی در فیلم، «سرپیکو» با بازی آل پاچینو را تماشا کرده که آن فیلم هم درمورد یک پلیس مخفی است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

ریک پسر سفید پوست

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری