پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Cold Pursuit

تعقیب سرد فیلمی امریکایی در ژانر اکشن و هیجانی و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط هانس پیتر مولاند کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا فرانک بالدوین نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به لیام نیسن، تام بیتمن و تام جکسون اشاره کرد. «تعقیب سرد» در تاریخ 8 فوریه 2019 در امریکا به نمایش درآمد و به فروش 76 میلیون دلار رسید.

نویسندگان:
فرانک بالدوین

عوامل:
فیلمبرداری: فیلیپ اوگارد
تدوین: نیکلای مونبرگ
موسیقی: جرج فنتون

بودجه کلی: $60,000,000
فروش جهانی: $76,300,000



واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 69% را بر اساس 177 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/19 از 10 است: «تعقیب سرد تمام انتظارات بیننده از یک فیلم انتقامی را برآورده می کند و علاوه بر آن با کمدی تلخ خود به سطحی بالاتر از آثار معمول این ژانر می رسد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 57 از 100 را بر اساس نظر 39 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.


یادداشتی بر فیلم «تعقیب سرد»
تعقیب سرد با یک نقل قول از اسکار وایلد و موسیقی ای شروع می شود که فضا را برای لحن خاص فیلم آماده می کنند. دقایق ابتدایی فیلم مانند یک فیلم هیجانی معمولی شروع می شوند، یک پدر زخم خورده معرفی می شود و جستجوی او برای عدالت را می بینیم. در ادامه یک سری صحنه های قتل نشان داده می شود که به اشکال خلاقانه ای انجام شده اند و می توان گفت بیشتر ژانر انتقام را هجو می کنند و تاثیری کمیک دارند. با اینحال کارگردان فیلم موفق می شود همچنان داستان فیلم را پر از لحظات به یاد ماندنی کند. فیلم به شکل عجیبی سرگرم کننده از کار درآمده و فضای برفی آن بهترین پس زمینه را برای شوخی های خشک و تلخ فیلم فراهم کرده است.
فیلم با یک تراژدی شروع می شود و لحظات ابتدایی آن کاملا جدی هستند اما از جایی که کاکسمن با اولین قربانی‎اش (که گنگستری به نام اسپیدو است) روبرو می شود همه چیز تغییر می کند. از این نقطه به بعد کاکسمن زنجیره تشکیلات مافیا را دنبال می کند و فیلم پر از موقعیت های جذاب و پر از کشمکش می شود. نقش کمدی تلخ فیلم در این جذابیت اساسی است چرا که اگر کمدی هوشمندانه فیلم وجود نداشت، همه این موقعیت ها می توانستند کاملا تکراری به نظر برسند. معرفی شخصیت هایی مثل وایکینگ (با بازی تام بیتمن) و افرادش به شکلی بسیار سرگرم کننده و خلاقانه انجام شده و فیلم را در سطح بالاتری از آثار انتقام معمولی قرار می دهد. بعضی از صحنه های قتل در فیلم همچنان ساده برگزار شده و فاقد خلاقیت لازم هستند اما فیلم به طور کلی این بخش ها را به شکلی درخشان مدیریت کرده و اجازه نمی دهد تکراری به نظر برسند.
لیام نیسون در نقش کاکسمن کاری را انجام می دهد که در سالهای اخیر نشان داده مهارت زیادی در آن دارد. او آرامش چهره اش را حفظ کرده و آتش انتقامش را تنها در لحظات کوچکی بروز می دهد. او تنها یک آدم معمولی است که کشتن گنگسترها کاری بسیار غیرمعمول برایش به حساب می آید با اینحال وقتی احساس می کند چاره ای به جز کشتن این افراد ندارد این مسئولیت را تمام و کمال برعهده می گیرد. «تعقیب سرد» داستان انتقامش را به گونه ای تعریف می کند که قتل ها و کمدی تلخ آن شبیه به آثار برادران کوئن است اما شخصیت پردازی خاص آن باعث می شود از آن فیلم ها متفاوت باشد. این فیلم جزو آثار خاصی است که سالی یکی دو تا بیشتر از آنها تولید نمی شود، ترکیبی سرگرم کننده از قتل، کمدی و انتقام که نشان می دهد چنین داستان هایی هنوز هم می توانند جذابیت های زیادی داشته باشند.
نویسنده: راچیت گوپتا
منبع: www.indiatimes.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 50%
نظر مثبت:
ترکیبی از انتقام، مرگ های خشن و کلی لحظات خنده دار. اگر به فیلمهای تارانتینو یا برادران کوئن علاقه دارید این فیلم رو حتما ببینید چون حسی شبیه به اونها داره.
نظر منفی:
فیلم شروع خیلی خوبی داره اما بعد از مدتی خسته کننده میشه چون داستان جلو نمیره و فیلم بیشتر سعی می کنه جزئیات خنده دار به داستان اضافه کنه. تغییر شخصیت لیام نیسن هم با اینکه خوب از کار دراومده اما بیننده میتونه اون رو کاملا پیشبینی کنه.

دیالوگ برگزیده:
کاکسمن: توی یه رمان جنایی خوندم که قاتل های زنجیره ای قربانی هاشون رو بر اساس چیزایی که تو خواب می بینن انتخاب می کنن. من تازه از خواب بیدار شدم و دقیقا یادمه چی دیدم.

جزئیات:
• این فیلم بازسازی یک فیلم نروژی به نام «به ترتیب خروج از صحنه» (2014) است که فیلمنامه آن توسط کارگردان همین فیلم (هانس پیتر مولاند) نوشته شده است.
• لیام نیسن در یک مصاحبه گفته است که این آخرین نقش او در یک فیلم اکشن خواهد بود.
• فیلمبرداری این فیلم در سال 2017 به پایان رسید اما فیلم تا سال 2019 شرایط اکران را پیدا نکرد.


همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

تعقیب سرد

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری