پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Black Tide

حادثه تلخ فیلمی فرانسوی در ژانر جنایی و درام و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط اریک زونکا کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا درور میشانی نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به ونسان کسل، رومین دوریس و سندرین کیبرلین اشاره کرد. «حادثه تلخ» در تاریخ 18 جولای 2018 در فرانسه به نمایش درآمد و مورد توجه منتقدان قرار گرفت.

نویسندگان:
درور میشانی

عوامل:
فیلمبرداری: پائولو کارنرا
تدوین: فیلیپ کوتلارسکی
موسیقی: رمی بوبال

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 92% را بر اساس 12 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/44 از 10 است: «حادثه تلخ به خوبی شخصیت های پیچیده و موقعیت های سنگین‎اش را پرداخت می کند و اجازه نمی دهد سرعت داستانش لحظه ای افت کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 64 از 100 را بر اساس نظر 46 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.


یادداشتی بر فیلم «حادثه تلخ»
فیلم جدید اریک زونکا اقتباسی از رمان درور میشانی به نام «پرونده گم شده» است. فیلمی که به بررسی چند شخصیت پیچیده می پردازد و نشان می دهد آدم ها حاضرند برای محافظت از خودشان به چه کارهایی دست بزنند. جذابیت فیلم در این است که نویسنده از این موضوع واهمه ای نداشته که اکثر شخصیت های داستانش منفی باشند. در اینجا همذات پنداری با مادری که کودکش ناپدید شده آسان است اما فیلم به گونه ای با انتظارات مخاطب بازی می کند که مجبور می شوید تجربه های بقیه شخصیت ها را هم در نظر گرفته و با آنها احساس همدلی کنید.
فیلم تا حد زیادی به بازی ونسان کسل متکی است و او طبق معمول بینندگان را ناامید نمی کند. پیشینه بازیگری کسل بسیار با داستان فیلم هماهنگ است و او به شکل بسیار ظریفی شخصیت اصلی فیلم را بازی می کند. بازی او پیچیدگی شخصیت را حفظ می کند و در عین حال باعث می شود بیننده نقاط ضعف او را به وضوح ببیند. بازیگر مقابل او رومین دوریس هم که در نقش معلم فیلم بازی می کند، در ارائه نقش اش همینقدر موفق است. او شخصیتی مرموز را به گونه ای بازی کرده که بیننده در تعلیق باقی می ماند و مدام احساساتش نسبت به او تغییر می کند. ایجاد هماهنگی بین این دو بازیگر توانایی کارگردان فیلم (اریک زونکا) را نشان می دهد و باعث خلق دیدنی ترین لحظات فیلم می شود. این دو انگار کاستی هایی دارند که تنها در رقابت با همدیگر می توانند آنها را جبران کنند و این مضمون با حال و هوای کلی فیلم بسیار هماهنگ است.
یکی از نکات مثبت فیلم، فیلمبرداری پائولو کارنرا است که با رنگ های خاکستری اش باعث می شود فضای فیلم شکلی غم انگیز و همزمان اسرار آمیز به خود بگیرد. این حال و هوا کاملا به درک بهتر داستان کمک می کند و باعث می شود بیننده به احساس گم گشتگی شخصیت ها بیشتر نزدیک شود. همراه با این فیلمبرداری کارگردانی صحنه ها هم به گونه ای انجام شده که نهایت آزادی عمل را به بازیگران داده است تا بازی هایشان را در هماهنگی با یکدیگر تنظیم کنند، دوربین اختلالی در بازی ها به وجود نمی آورد و بیننده از نزدیک تغییرات شخصیت ها را لمس می کند. «حادثه تلخ» یک درام معمایی و کاملا شخصیت محور است که از ماجرای اسرارآمیزش برای بررسی شخصیت های داستان استفاده می کند و پایانی غافلگیرکننده دارد که باعث می شود خاطره فیلم تا مدت ها در ذهنتان باقی بماند.

نویسنده: امیلی بلک
منبع: www.cinema-crazed.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 62%
نظر مثبت:
یکی از بهترین فیلم های دلهره آوری که این اواخر دیدم. شخصیت های فیلم بسیار خلاقانه طراحی شدن و بازی ونسان کسل فوق العاده دیدنیه.
نظر منفی:
«حادثه تلخ» ایده فوق العاده جذابی داره اما بیش از حد طولانی نوشته شده و پایان بندیش قابل پیش بینیه.

دیالوگ برگزیده:
فرانسوا: وقتی کسی احساس امنیت نکنه امنیت بقیه رو به خطر میندازه.

جزئیات:
• این فیلم بر اساس رمانی از درور میشانی نوشته شده است.
• ابتدا قرار بود ژرار دوپاردیو نقش اصلی فیلم را بازی کند اما پس از مدتی ونسان کسل جایگزین او شد.
• اریک زونکا قبلا فیلم «جولیا» (2008) را ساخته است.


همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

حادثه تلخ

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری