پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Mowgli: Legend of the Jungle

«موگلی: افسانه جنگل» فیلمی امریکایی در ژانر ماجراجویی و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط اندی سرکیس کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا کالی کلووز بر اساس کتابی اثر رودیارد کیپلینگ نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به کریستین بیل، کیت بلانشت و بندیکت کامبربچ اشاره کرد. «موگلی: افسانه جنگل» در تاریخ 7 دسامبر 2018 از طریق سرویس نت فلیکس به نمایش درآمد و جلوه های ویژه آن مورد استقبال منتقدان قرار گرفت.

نویسندگان:
کالی کلووز

عوامل:
فیلمبرداری: مایکل سرسین
تدوین: مارک سنگر، الکس مارکز، جرمایا ادریسکول
موسیقی: نیتین ساونی




واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 52% را بر اساس 93 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/5 از 10 است: «موگلی جلوه های ویژه بسیار با کیفیت و پیچیده اش را برای تعریف کردن داستانی ساده و دلنشین مورد استفاده قرار می دهد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 51 از 100 را بر اساس نظر 22 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.


یادداشتی بر فیلم «موگلی: افسانه جنگل»
موگلی داستان مشهوری است که تا به حال چندین اقتباس از آن انجام شده و تقریبا همه با آن آشنایی دارند. کمپانی دیزنی قبلا یک فیلم انیمیشن از این داستان ساخته و در سال 2016 هم یک فیلم غیرانیمیشنی عالی به نام «کتاب جنگل» را درمورد آن اکران کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت. تولید یک اقتباس جدید از این داستان باعث می شود اولین سوال بینندگان این باشد که آیا دلیل قانع کننده ای برای ساخته شدن این فیلم وجود دارد یا نه. پاسخ فیلم به این سوال ساده و موثر است: در اینجا داستان به شیوه متفاوتی روایت شده و لحن واقعگرایانه‎تری دارد که باعث می شود شخصیت موگلی را به شکلی دقیق تر و انسانی تر درک کنید.
پسری کوچک که پدر و مادرش توسط ببری مشهور و قدرتمند به نام شیرخان کشته شده، توسط قبیله ای از گرگ ها بزرگ می شود. او پس از مدتی به یکی از اعضای جنگل تبدیل می شود اما در نهایت مجبور می شود بین ماندن در جنگل و پیوستن به بشریت یکی را انتخاب کند. بزرگترین تفاوت بین این فیلم با اقتباس های قبلی از داستانِ «کتاب جنگل» این است که در اینجا شخصیت موگلی به شکلی جدی تر مورد بررسی قرار می گیرد. در حالیکه نسخه دیزنی از داستان پر از آواز و صحنه های شاد است، در اینجا شاهد بخش های شخصی تری از داستان هستیم و صحنه های اکشن در طول فیلم سعی می کنند اجازه ندهند سرعت فیلم افت کند. در اینجا شاهد صحنه های بیشتری از زندگی موگلی در کنار خانواده عجیبش هستیم و فیلم در همین بخش ها است که بیشترین درخشش خود را دارد. تجربه بالای اندی سرکیس (کارگردان) در کارهای موشن پیکچر باعث شده بازی های بسیار خوبی از بازیگران گرفته شود و این بازی ها به شکل موثری به حرکات شخصیت ها تبدیل شود. این کار به قدری ماهرانه انجام شده که چهره حیوانات واقعا حس دیدن چهره بازیگرها را به بیننده منتقل می کند و باعث می شود بازی آنها در هماهنگی با بازی بسیار باورپذیر شخصیت اصلی قرار بگیرد. تنها مشکل فیلم در بخش هایی از آن است که موگلی از جنگل فاصله گرفته و به روستا می رود، در این بخش ها ناگهان لحن فیلم عوض شده و سرعت آن تغییر می کند. اما حتی مشکلات این قسمت ها هم با بازی خوب بازیگران تا حد زیادی جبران شده است.
بزرگترین موفقیت فیلم در این است که از مواجهه با یک داستان مشهور ترسی نداشته و با اعتماد به نفس کافی آنرا روایت می کند. این کار باعث می شود خلاقیت بیشتری را از گروه بازیگران فیلم شاهد باشیم. بعید نیست این خلاقیت ها مسئولان نت فلیکس را وسوسه کند تا موگلی را به یک مجموعه فیلم تبدیل کنند، چرا که این شخصیت پتانسیل بسیار بالایی برای داستان پردازی دارد. «موگلی: افسانه جنگل» یک بازسازی خلاقانه از داستان موگلی است و می تواند طرفداران این داستان را با جنبه های تازه ای از شخصیت موگلی آشنا کند.
نویسنده: مارک ریس
منبع: www.cinemablend.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 52%
نظر مثبت:
این فیلم جلوه های ویژه و موشن کپچر فوق العاده ای داره و بازی های اون سطح بسیار بالایی دارن. اما جذاب ترین جنبه فیلم اینه که داستان رو به شکلی واقعی و تاثیرگذار تعریف میکنه و سراغ دنیای فانتزی و رنگارنگ دیزنی نمیره.
نظر منفی:
اگر این داستان رو دوست دارید بهتره انیمیشن «کتاب جنگل» (1967) رو ببینید و وقتتون رو با این فیلم حوصله سر بر و عجیب و غریب تلف نکنید. اندی سرکیس توی جنبه های فنی کار کاملا موفق عمل کرده و جلوه های ویژه فیلم فوق العاده هستن اما از نظر داستانی فیلم بیش از حد ضعیف نوشته شده.

دیالوگ برگزیده:
کا: موگلی همه ما موافقیم که تو تنها چیزی هستی که این جنگل هرگز به خودش ندیده.

جزئیات:
• این فیلم قرار بود در سال 2016 پخش شود اما پس از آنکه مشخص شد دیزنی می خواهد نسخه غیرانیمیشنی «کتاب جنگل» را اکران کند، پخش آن به تاخیر افتاد.
• این دومین فیلمی است که اندی سرکیس کارگردانی آنرا برعهده داشته، او قبلا فیلم «نفس» (2017) را ساخته است.
• ابتدا قرار بود الخاندرو ایناریتو فیلم را بسازد اما او پس از مدتی از انجام این کار کناره گیری کرد.
• مشابه فیلم «کتاب جنگل» (2016) در اینجا هم میمون ها و فیل ها صحبت نمی کنند.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

موگلی افسانه جنگل

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری