پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم BrightBurn

برایت برن فیلمی امریکایی در ژانر ترسناک و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط دیوید یارووسکی کارگردانی شده و فیلمنامه آن را برایان گان و مارک گان نوشته اند. از بازیگران مطرح فیلم می توان به الیزابت بنکس، دیوید دنمن و مت جونز اشاره کرد. فیلم از داستان پیدایش شخصیت سوپرمن برای خلق ماجرایی ترسناک استفاده می کند. اکران فیلم در امریکا در تاریخ 24 می 2019 آغاز شد و بازی الیزابت بنکس در فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. فیلم موفق شد به فروش جهانی 32 میلیون دلاری برسد که با توجه به بودجه 6 میلیون دلاری آن یک موفقیت تجاری به حساب می آید.

نویسندگان:
برایان گان، مارک گان

عوامل:
فیلمبرداری: مایکل دالاتور
تدوین: اندرو آیزن
موسیقی: تیموتی ویلیامز

بودجه کلی: $6,000,000
فروش جهانی: $32,893,421

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 57% را بر اساس 197 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/61 از 10 است: «هرچند برایت برن به اندازه ای که ابتدای فیلم تصور می شود ترسناک نیست اما جایگزین جذاب و متفاوتی برای داستان پیدایش سوپرمن ارائه می دهد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 44 از 100 را بر اساس نظر 31 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.
«هرچند ایده اصلی فیلم خیلی جذاب است اما برایت برن آنقدر نوآوری تصویری و خلاقیت کمدی ندارد که آنرا به سطحی بالاتر از یک فیلم درجه دو برساند»
- فرانک شک (هالیوود ریپوتر)
«این فیلم برای کسانی که میخواهند فیلم های ابرقهرمانی را با چاشنی وحشت تجربه کنند یک غنیمت است و به خاطر همین خاص بودن تازگی خود را تا به انتها حفظ می کند»
- الکس آرابیان (پلی لیست)

یادداشتی بر فیلم «برایت برن»
یک فضاپیمای متعلق به موجودات بیگانه روی زمین سقوط می کند و کودکی رو زمین به جا می گذارد. توری (الیزابت بنکس) و کایل (دیوید دنمن) که مدت ها برای بچه دار شدن تلاش کرده و ناموفق بوده اند بچه را پیدا کرده و او را بزرگ می کنند. وقتی برندن کم کم بزرگ می شود متوجه می شود که توانایی های فوق انسانی دارد. با وجود تلاش های والدین برندن او کم کم شروع به استفاده از قدرت هایش می کند. برایت برن موقعیت اولیه پیدایش سوپرمن را به شکل عکس روایت می کند تا نحوه ساخته شدن یک ضدقهرمان را نشان دهد. تهیه کننده این فیلم جیمز گان برای فیلم های «نگهبانان کهکشان 1 و 2» شناخته می شود و به همین خاطر کاملا با فضای سینمای ابرقهرمانی آشنایی دارد. نویسندگان فیلم مارک و برایان گان از فضای کتاب های کامیک برای خلق یک موقعیت اولیه جذاب استفاده کرده اند و این سوال را مطرح می کنند که چه چیزی معیار اخلاقی یک ابرقهرمان را تعیین می کند؟
بر اساس آنچه که تا به امروز در فیلمهای ابرقهرمانی در مورد پیشینه این شخصیت ها دیده ایم، تاثیرگذارترین عامل تربیت والدین آنهاست. اما توری و کایل والدین بدی نیستند. آنها نهایت تلاششان را می کنند تا محیط پیرامون برندن آرام و سالم باشد. به نظر می رسد ژنتیک فضایی برندن میانه خوبی با انسان ها ندارد و به محض اینکه بلوغ توانایی های او را تحریک می کند، شخصیت واقعی برندن آشکار می شود. کارگردان فیلم دیوید یارووسکی توانایی های برندن را به شکلی افراطی زیاد در نظر می گیرد و به او اجازه می دهد اوضاع را حسابی به هم بریزد. بازی های فیلم به خوبی سطحی بودن بعضی از حوادث آنرا پوشش می دهند. به خصوص بازی الیزابت بنکس در نقش مادر دیدنی است چرا که مبارزه دائمی او با این فکر که فرزندش ممکن اس موجودی شیطانی باشد را به خوبی نشان می دهد.
اجرای برخی صحنه های فیلم می توانست بهتر انجام شود. در فیلم به اندازه کافی ترس های ناگهانی و خشونت گنجانده شده اما برخی از این ترس ها موثر نیستند و مخاطب می تواند آنها را پیشبینی کند. منطق رفتار شخصیت ها از فیلم های ترسناک معمولی پیروی می کند و آنها گاهی برای رساندن فیلم به مرحله بعدی وحشت تصمیم هایی می گیرند که خیلی منطقی به نظر نمی رسند. اما فیلمنامه این ترس های جدا از هم را به خوبی به هم متصل می کند و این کار باعث ارائه داستانی یکدست و منسجم می شود. اگر استفاده فیلم از کمدی خشونت آمیز بیشتر می بود (کاری که در فیلم های تهیه کننده این فیلم جیمز گان معمولا می بینیم) شخصیت های فیلم می توانستند بسیار تاثیرگذار تر عمل کنند. با این حال برایت برن به خوبی ثابت می کند که اگر به ژانر ابرقهرمانی از زوایای جدیدی نگاه شود، می توان آثار تاثیرگذاری را از ایده های آن خلق کرد.

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 67%
نظر مثبت:
همه از دیدن فیلمای ابرقهرمانی خسته شدن، فیلمایی مثل برایت برن که ماجرای این فیلمارو تغییر میدن خیلی جذابن و این فیلم مخصوصا با داستان خوبش از اول تا آخر بیننده ش رو میخکوب میکنه.
نظر منفی:
ایده اصلی فیلم درمورد سوپرمن جذابه اما اونقدر پرورش پیدا نکرده که تبدیل به یه فیلم کامل بشه. هیچ وقتی برای شخصیت پردازی آدم های داستان انجام نشده و تا آخر هیچ حسی بهشون نخواهید داشت. فیلم میتونست با این ایده به جاهای خیلی بهتری برسه اما ترجیح داده یه فیلم متوسط رو به پایین بمونه.

دیالوگ برگزیده:
کایل بریر: فکر کنم برندن یه مشکلی داره اون شبیه ماست اما هیچ شباهتی به ما نداره.

جزئیات:
این فیلم یک نسخه ترسناک از داستان پیدایش سوپرمن است.

صحنه هایی از فیلم که در مدرسه می گذرنند در دبیرستان پاتریک هنری فیلمبرداری شده اند که در فیلمبرداری سریال «اتفاقات عجیب» نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
اکثر لباس های برندن در این فیلم از رنگ های سرخ، آبی و زرد تشکیل شده اند که رنگ های اصلی لباس سوپرمن هستند.
جیمز گان تهیه کننده این فیلم کارگردان فیلم های اول و دوم سری نگهبانان کهکشان است.


همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

برایت برن

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری