پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Vice

معاون فیلمی امریکایی در ژانر سیاسی و زندگینامه ای و محصول سال 2018 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم برعهده آدام مک کی بوده است و از بازیگران مطرح آن می توان به کریستین بیل، ایمی آدامز، استیو کرل و سم راکول اشاره کرد. «معاون» در تاریخ 25 دسامبر 2018 در امریکا پخش شد و به فروش 76 میلیون دلار دست یافت. منتقدان روی بازی عالی بازیگران فیلم هم نظر بودند اما بقیه جنبه های فیلم آنان را به دو گروه سرسخت مخالفان و موافقان تبدیل کرد که عده ای کارگردانی و فیلمنامه مک کی را از بهترین کارهای سال می دانستند و بقیه معتقد بودند این جنبه های فیلم بسیار ضعیف هستند. «معاون» در فصل جوایز بسیار موفق بود و در مراسم اسکار سال 2019 موفق شد 8 نامزدی کسب کند.

نویسندگان:
آدام مک کی

عوامل:
فیلمبرداری: گریگ فریزر
تدوین: هنک کوروین
موسیقی: نیکلاس بریتل

بودجه کلی: $60,000,000
فروش جهانی: $76,000,000



واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 66% را بر اساس 341 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/69 از 10 است: «داستان معاون اندکی پراکنده است اما در نقاط بسیاری درخشان عمل می کند که بازی کریستین بیل یکی از آنهاست». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 61 از 100 را بر اساس 54 46 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
«فیلمی سیاسی که هم خنده های بسیاری می گیرد و هم واقعیت های بسیار تلخی را بیان می کند»
- تاد مک کارتی (هالیوود ریپوتر)


یادداشتی بر فیلم «معاون»
دو دلیل اصلی گرایش مردم امریکا به سیاست مداران افراطی و ضدیت با سیستم حکومتی، یکی جنگ عراق بود که اعتقاد مردم نسبت به کدهای اخلاقی حاکمان و سیاستمداران را از بین برد و دیگری بحران اقتصادی سال 2008 که پایه های قدرت اقتصادی امریکا را به لرزه در آورد. فیلم قبلی آدام مک کی به نام «رکود بزرگ» به موضوع بحران اقتصادی می پرداخت و این موضوع را به شیوه ای بسیار خلاقانه روایت می کرد که باعث شد جایزه اسکار بهترین فیلمنامه را از آن خود کند. حالا فیلم بعدی او به نام «معاون» به موضوع جنگ عراق و نابودی اعتماد مردم به سیاستمداران می پردازد اما به جای تمرکز روی خود جنگ به یکی از بازیگران اصلی آن یعنی دیک چینی می پردازد. بار دیگر مانند «رکود بزرگ» در اینجا هم شاهد بازی های بی نقص استیو کرل و کریستین بیل هستیم و ویژگی های خاص آثار مک کی در این فیلم هم وجود دارند.
فیلم با هرج و مرج کاخ سفید در زمان حمله های 11 سپتامبر آغاز می شود. ما دیک چینی را می بینیم که دستورالعمل های موجود را به خاطر شرایط فوق العاده لغو می کند تا خود تمام قدرت را به دست بگیرد، الگویی که بعدتر بارها در فیلم خواهیم دید. ما سپس به گذشته بر می گردیم و روزهایی از زندگی چینی را می بینیم که او از دانشگاه ییل اخراج شده بود و برای تامین مخارج زندگی اش به تعمیر تیرهای چراغ برق می پرداخت. زندگی دیک در این دوره به گونه ای است که رابطه اش با لین وینسنت (با بازی ایمی آدامز) همسر آینده اش را به خطر می اندازد و او تهدیدش می کند که اگر خودش را جمع و جور نکند دیک را ترک می کند. انگار همین تهدید کافی است تا سفر توقف ناپذیر دیک چینی به سوی قدرت سیاسی شروع شود. کسی که سالهای سال در کاخ سفید حضور داشت و از پست رئیس کارمندان کاخ سفید به وزیر دفاع و سپس معاون رئیس جمهور ارتقا یافت.
بخش هایی که درمورد جوانی دیک هستند اطلاعات شخصیتی مهمی از او را به بیننده منتقل می کنند اما درخشش فیلم از جایی شروع می شود که سوء استفاده او از قدرتش در کاخ سفید نشان داده می شود. مک کی (نویسنده/ کارگردان) تعادل ظریفی را بین جنبه های طنز این اتفاقات و نتایج ویرانگر آن ها برقرار کرده است. روش هایی که دیک چینی توانست به وسیله آنها به چنین قدرتی برسد در فیلم به شیوه ای خلاقانه توضیح داده می شوند و فهمیدن این جزئیات برای بینندگان بسیار جذاب خواهد بود. علاوه بر این بازی کریستین بیل در فیلم به گونه ای است که تمام تمرکز بیننده را به درونیات و رفتار شخصیتش جلب می کند و کوچکترین خود نمایی ای در آن وجود ندارد. او هنگام دریافت جایزه بهترین بازیگری از مراسم گلدن گلوب گفت که از شخصیت شیطان برای بازی در نقش دیک چینی کمک گرفته است، چنین حرفی بی‎راه نیست و دیدن چنین ضدقهرمانی قطعا جذابیت های زیادی برای بینندگان به همراه دارد.

نویسنده: ماکسیمیلیان فون تان
منبع: www.cine-vue.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 59%
نظر مثبت:
فیلم بهترین بازی های سال رو داره و داستان سیاسی خودش رو جوری تعریف می کنه که بیننده متوجه میشه اتفاقای پشت پرده سیاست چقدر ترسناکه، کسایی که عطش قدرت اونها رو به اونجا کشونده و چیز دیگه ای براشون مهم نیست.
نظر منفی:
مشکل فیلم اینجاست که کارگردان بیننده ها رو کم هوش فرض میکنه و مدام توضیحات اضافی بهشون میده. توی فیلم قبلی مک کی این روش بامزه از کار در اومده بود اما اینجا اصلا خوب نیست و باعث میشه بیننده از فیلم فاصله بگیره.

دیالوگ برگزیده:
ناشناس: مراقب آدم ساکت باشید. وقتی بقیه حرف می زنن اون نگاه می کنه. وقتی بقیه عمل می کنن اون برنامه ریزی می کنه و وقتی بقیه در حال استراحت هستن اون کارش رو انجام میده.

جزئیات:
• کریستین بیل برای بازی در این نقش 18 کیلوگرم وزن اضافه کرده و برای آن بیش از هر نقش دیگری تحقیق کرده است.
• با توجه به این دیک چینی همیشه با مشکلات قلبی مواجه بوده، کریستین بیل در بخشی از تحقیقاتش برای نزدیک شدن به شخصیت چینی روش های مقابله با حمله قلبی را یادگرفته بود. وقتی در طول ساخت فیلم آدام مک کی (کارگردان) سکته قبلی کرد این روش ها جان او را نجات داد.
• ایمی آدامز در تمام مدت فیلمبرداری در شخصیتش مانده بود و صدای خاص شخصیتش را حفظ کرده بود.
• کریستین بیل گفته که این اولین باری است که برای تغییرات وزنش از یک دکتر تغذیه مشاوره گرفته است.



همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

معاون

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری