پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Pihu

پیهو فیلمی هندی در ژانر درام و محصول سال 2018 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط وینود کاپری انجام شده و از بازیگران آن می توان به میرا ویشواکارما، پررنا شارما و راهول باگا اشاره کرد. «پیهو» در بخش پانورامای جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و سپس از تاریخ 16 نوامبر 2018 در هند اکران خود را آغاز کرد.

نویسندگان:
وینود کاپری

عوامل:
فیلمبرداری: یوگش جاینی
تدوین: ایرن دار مالیک، شیبا سیگال، آرچیت راستوگی
موسیقی: ویشال خورانا


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 67% را بر اساس 9 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/12 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 45 از 100 را بر اساس نظر 4 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.


یادداشتی بر فیلم «پیهو»
فیلم جدید وینود کاپری به نام پیهو زندگی دشوار کودک دو ساله ای را روایت می کند که در میان دعوای همیشگی پدر و مادرش گیر افتاده است. میرا ویشواکارما در فیلم نقش کودکی معصومی را بازی می کند که در فیلم یک روز از زندگی اش را تماشا می کنیم. بازی او در فیلم سطحی بسیار فراتر از بازی های معمول بازیگران کودک دارد چرا که او توانسته به عنوان یک بازیگر کودک لحن و سرعت بازی اش را در تمام طول مدت فیلم حفظ کند. در اوایل فیلم ممکن است حضور یک کودک در مرکز داستان فیلم اندکی عجیب به نظر برسد اما ظرافتی که در بازی ویشواکارما وجود دارد باعث می شود بیننده به سرعت با فضای روایت فیلم ارتباط برقرار کند.
جالب ترین نکته درمورد «پیهو» موقعیت های سخت و اضطراب آوری است که شخصیت هایش را با آن روبرو می کند. جذابیت ذاتی این موقعیت ها باعث می شود کم سن و سال بودن بازیگر اصلی تاثیر بیشتری داشته باشد چرا که بیننده به راحتی می تواند خودش را به جای او تصور کند. کارگردان فیلم با تسلطی که روی جنبه های فنی فیلمش داشته موفق شده فضایی سرشار از عدم قطعیت و اضطراب را در فیلم به وجود بیاورد. فیلمبرداری فیلم برای محیط های داخلی فیلم ممکن است عجیب و غریب به نظر برسد اما به لحن ویژه فیلم بسیار کمک کرده است. صحنه های حضور تنهای دختر در آپارتمان در نیمه دوم فیلم اندکی تکراری می شوند اما حضور همین ترس دائمی در فیلم است که مانع از قطع ارتباط مخاطب با فیلم می شود. یکی دیگر از عواملی که به موفقیت فیلم کمک کرده، تدوین خوش آهنگ و سریع آن است که برخی کمبود های داستانی فیلم را جبران کرده است. «پیهو» داستان مهمی دارد و به وسیله آن دو معضل اجتماعی بزرگ را واکاوی می کند: یکی مسئله خشونت و بدرفتاری خانگی و دیگری موضوع عدم همدردی طبقات مرفه با بقیه اقشار جامعه. جامعه طبقاتی هندوستان در سالهای اخیر بسیاری از ارزش های سنتی اش را از دست داده و تسلیم برخی عادات غربی نادرست شده است، این رفتارها در فیلم به گونه ای نقد شده اند که به داستان و روند طبیعی فیلم آسیبی نمی زنند و با این حال تاثیرگذار هستند.
«پیهو» تمام شرایط یک فیلم ماندگار را دارد، فیلمی که شاید به فروش بالای بعضی آثار سینمای جریان اصلی نرسد اما کیفیت عجیب و داستان خاص اش باعث می شود طرفداران خودش را پیدا کند. کسانی که به سینمای دلهره آور علاقه دارند از فیلم بسیار لذت خواهند برد چرا که فیلم از تکنیک های این آثار به بهترین شکل به نفع داستانش استفاده کرده است. این فیلم را با آثار معمولی سینمای هند اشتباه نگیرید، «پیهو» پدیده ای است که تا مدت ها در ذهن بینندگانش باقی خواهد ماند.
نویسنده: دی پورکایاستا
منبع: www.indiatimes.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 72%
نظر مثبت:
بازیگر کودک فیلم بسیار با استعداده و احتمالا در آینده به یکی از ستاره های سینمای هند تبدیل خواهد شد، علاوه بر این فیلم پر از سکانس های درگیرکننده و دلهره آوره که بیننده رو میخکوب میکنن.
نظر منفی:
بازیگر کودک فیلم عالی بازی میکنه اما تدوین فیلم اونقدر بد انجام شده که بعد از گذشت بیست دقیقه از فیلم حوصله بیننده سر میره، حضور مداوم فیلم توی یک مکان و زمان باعث شده اتفاقات فیلم قابل پیشبینی و دم دستی باشن.


جزئیات:
• برای راحتی کار بازیگر کودک در زمان فیلمبرداری از سه دوربین استفاده شده است.
• نقش پدر و مادر پیهو در فیلم توسط پدر و مادر واقعی میرا ویشواکارما بازی شده است.
• داستان فیلم بر اساس یک ماجرای واقعی نوشته شده است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

پیهو

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری