پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Squad

جرم ستیز فیلمی فرانسوی در ژانر اکشن و محصول سال 2015 است. این فیلم توسط بنجامین روچر کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا فرانسوا لوبیره و تریستان شولمان نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به ژان رنو، آلبان لنوار و کاترین مورینو اشاره کرد. «جرم ستیز» در تاریخ 19 آگوست 2015 در فرانسه به نمایش درآمده است.

نویسندگان:
فرانسوا لوبیره، تریستان شولمان

عوامل:
فیلمبرداری: ژان فرانسوا هنسجنز
تدوین: سباستین دوسینت
موسیقی: لورن پرز
واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 57% را بر اساس 7 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/25 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 50 از 100 را بر اساس نظر 6 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.


یادداشتی بر فیلم «جرم ستیز»
در شهر پاریس عده ای از مجرمان سابقه دار به دزدی از جواهر فروشی ها و بانک ها مشغولند. گروه ویژه ضد جرم مشغول تعقیب این خلافکار هاست اما تغییراتی در اداره پلیس باعث می شود این گروه کنار گذاشته شده و گروه دیگری جایگزین آن ها شود. این تصمیم به مذاق گروه اصلی ضدجرم خوش نمی آید و آنان تصمیم می گیرند به صورت خود سر به دنبال خلافکارها بروند و آنها را متوقف کنند.
جرم ستیز با چند عنوان دیگر هم شناخته می شود، عناوینی مثل «جوخه» و هم چنین «اسنوینی: پاریس» برای بازاریابی فیلم در نقاط مختلف جهان مورد استفاده قرار گرفته اند. این فیلم در واقع اقتباسی از یک فیلم انگلیسی به نام اسوینی است که خود بر اساس سریالی به همین نام ساخته شده است. فیلم اسوینی توسط جان هاج و نیک لاو نوشته شده بود. حالا فرانسوا لوبیره و تریستان شولمان داستان این فیلم را برای ساخت «جرم ستیز» مورد استفاده قرار داده اند و آنرا پر از المان های فرانسوی کرده اند. این المان های فرانسوی در «جرم ستیز» البته تنها محدود به لوکیشن ها و بازیگران نمی شود و منظور من بیشتر سبک اکشن فیلم های فرانسوی در دهه اخیر است که در «جرم ستیز» کاملا دیده می شود. بنجامین روچر موفق شده یک اکشن سرگرم کننده و جذاب از این فیلمنامه اقتباسی بسازد که با بیننده اش صادقانه روبرو می شود و وانمود نمی کند چیز دیگری به جز یک فیلم اکشن خالص است، هیچ پیام عمیق و درس اخلاقی بزرگی در فیلم وجود ندارد و ما قرار است تنها شاهد مبارزه آدم بد ها و آدم خوب ها باشیم.
صحنه های اکشن فیلم بسیار جذاب ساخته شده اند. دلیل اصلی این موضوع این است که روچر (کارگردان) به سبک آثار اکشن دهه های 80 و 90 سعی کرده تا جای ممکن تمام اکشن را به مخاطب نشان دهد، برخلاف فیلم های اکشن ده سال اخیر که مدام با کات های سریع و چرخش دوربین مانع از دیده شدن اکشن می شوند. همچنین شخصیت پردازی فیلم با وجود ساده بودن کاملا شفاف و قابل فهم است، شخصیت ها دقیقا در همان حدی که داستان به آنها نیاز دارد رشد می کنند و بیننده متوجه می شود انگیزه ها و هدف های آنان چیست. یکی از دلایلی که باعث می شود این شخصیت پردازی بتواند در فیلم موثر عمل کند، بازی های خوب بازیگران اصلی فیلم است. ژان رنو بازی درخشانی در فیلم ارائه داده و بازیگران مکمل او هم به خوبی از پس نقش هایشان برآمده اند. شاید بتوان گفت شخصیت های کارتیر و سرج از همه شخصیت های دیگر بیشتر توجه و همدلی مخاطب را با خود همراه می کنند چون هم بهتر نوشته شده اند و هم بازی های بهتری دارند. من فیلم انگلیسی اسوینی را ندیده ام و به همین خاطر نمی توانم «جرم ستیز» را با آن مقایسه کنم، اما به عنوان یک اثر مستقل «جرم ستیز» تمام عناصر یک فیلم اکشن جذاب را دارد و یکی از سرگرم کننده ترین آثار اخیر سینمای فرانسه است.
نویسنده: امیلی بلک
منبع: www.cinema-crazed.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 30%
نظر مثبت:
یک اکشن سرگرم کننده با صحنه های تعقیب و گریز جذاب و بازی خوب ژان رنو.
نظر منفی:
این فیلم صحنه های اکشن خوبی داره اما داستانش با عقل جور در نمیاد و خیلی بد نوشته شده.

جزئیات:
• بنجامین روچر قبلا فیلم «طایفه» (2009) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

جرم ستیز

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری