پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Kidnapping Stella

«ربودن استلا» فیلمی آلمانی در ژانر هیجانی و محصول سال 2019 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط توماس سیبن انجام شده و از بازیگران آن می توان به کلمنز اشنیک ، یلا هاسه و مکس فون درگروبن اشاره کرد. این فیلم که بازسازی فیلمی بریتانیایی به نام «گم شدن آلیس کرید» (2009) است در تاریخ 12 جولای 2019 از طریق سرویس نت فلیکس به نمایش درآمد.

نویسندگان: 
توماس سیبن

عوامل:
فیلمبرداری: استن مند
تدوین: رابرت رزاکز
موسیقی: مایکل کام


واکنش منتقدها:
اکثریت منتقدان هیجان بالای داستان فیلم و نفس گیر بودن تدوین آنرا تحسین کرده اند و به باورپذیر نبودن برخی لحظات آن ایراد گرفته اند. راجر مور از نشریه مووی نیشن از 5 ستاره به فیلم 3 ستاره داده و در مورد آن نوشته است: «ربودن استلا از آن فیلم هایی است که اگر دیدن آنرا شروع کنید باید آنرا تا به انتها ببینید، چرا که هیجان فیلم لحظه ای فروکش نمی کند».


یادداشتی بر فیلم «ربودن استلا»
فیلم جدید توماس سیبن به نام ربودن استلا یک اقتباس کاملا وفادارانه از فیلمی بریتانیایی به نام «گم شدن آلیس کرید» است و با ربوده شدن زنی به نام استلا توسط دو خلافکار به نام های تام و ویک شروع می شود. فیلم تا ده دقیقه بعد از این صحنه همچنان هیچ دیالوگی ندارد و با بردن دختر به یک اتاق ادامه پیدا می کند. موسیقی مایکل کام تنش موجود در صحنه را بالا می برد و این شروع طوفانی نوید یک فیلم بسیار جذاب و نفسگیر را به مخاطب می دهد. از این لحظه به بعد بیننده مدام از طریق بازی های بازیگران باید با روحیات آنان آشنا شود و آنها را بهتر بشناسد. تام شخصی آسیب پذیر است که از همان ابتدا نسبت به نقشه شک داشته و رازی را حمل می کند که احتمالا به دلیل آدم ربایی مربوط می شود. 
توماس سیبن که برای کارگردانی فیلم «فاصله ها» (2009) شناخته می شود چندان به رابطه بین تام و ویک علاقه ای ندارد و سعی می کند شکل گیری ارتباط بین تام و استلا را نشان دهد. این کار اهمیت بسیار زیادی در شکل گیری داستان فیلم دارد چرا که باعث می شود مکالمه های کلیشه ای بسیاری از فیلم حذف شوند و شاهد جر و بحث های قابل پیشبینی گروگانگیر ها نباشیم. به جای آن فیلم شخصیت تام و استلا را به شکلی موازی پرداخت می کند و به بازیگران فرصت می دهد تا به آرامی بیننده را وارد موقعیت سخت فیلم کنند. «ربودن استلا» فیلمی نیست که بخواهد وقت تلف کند و عملا هیچ داستان فرعی و اضافی ای در فیلم وجود ندارد. داستان نفسگیر گروگانگیری به شکلی واقعی نمایش داده می شود و هر یک از شخصیت ها مدام در حال تلاش و تقلا برای برتری یافتن بر دیگری هستند. خوشبختانه فیلم خیلی روی جنبه های خشونت آمیز رفتار گروگانگیر ها متمرکز نشده و بیشتر به شیوه ای معمایی ماجرا را پیش می برد. با توجه به محدود بودن تعداد شخصیت ها در صورتی که فیلم میخواست خشونت رفتاری زیادی را از سوی گروگانگیر ها نشان بدهد، تماشای آن سخت می شد اما در حالت فعلی تماشاگر باید سعی کند نقطه های پراکنده داستان را به هم وصل کند تا معمای فیلم قابل حل شود. هرچند داستان فیلم در برخی لحظات کند پیش می رود و شخصیت ها عملا کار زیادی برای انجام دادن ندارند، اما «ربودن استلا» به طور کلی فیلمی است که طرفداران ژانر هیجانی و دلهره آور را حسابی سرگرم خواهد کرد. فصای دلهره آور حاکم بر فیلم هر چند در تمام طول فیلم به شکلی یکدست ایجاد نشده است اما همچنان لحظات اضطراب آور زیادی را در خود دارد و می تواند مخاطبان فیلم را به صندلی هایشان میخکوب کند.

نویسنده: دیوید دوپری
منبع: www.thatmomentin.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 29%
نظر مثبت:
فیلم داستان ساده ای داره اما پر از جزئیات و صحنه های اضطراب آور و نفس گیره. اگه فیلمهای گروگانگیری علاقه دارید این فیلم رو از دست ندید.
نظر منفی:
نسخه بریتانیایی فیلم به نام «گم شدن آلیس کرید» به مراتب بهتره و خیلی جذاب تر ساخته شده. «ربودن استلا» خیلی از جذابیت های اون فیلم رو نداره و خسته کننده از کار دراومده.


جزئیات:
• توماس سیبن قبلا فیلم «استودام» (2013) را ساخته است.


 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

ربودن استلا

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری