پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Fast Color

رنگ سریع فیلمی امریکایی در ژانر ابرقهرمانی و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط جولیا هارت کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا هارت به همراه جردن هاروویتز نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به گوگو امباتاراو، لورین توسینت و سانیا سیدنی اشاره کرد. «رنگ سریع» در تاریخ 19 آوریل 2019 در امریکا به نمایش درآمد.

نویسندگان:
جولیا هارت، جردن هاروویتز

عوامل:
فیلمبرداری: مایکل فیموناری
تدوین: مارتین پنسا
موسیقی: راب سیمونسن


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 82% را بر اساس 83 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/82 از 10 است: «یک داستان ابرقهرمانی عمیق که با بازی درخشان بازیگر اصلی‎اش موفق می شود خلاقیت ویژه ای را در برخورد با این ژانر تجاری نشان دهد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 64 از 100 را بر اساس نظر 20 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
«یک درام تاثیرگذار با جلوه های ویژه و بازی های عالی که اسیر کلیشه های ژانر ابرقهرمانی نمی شود»
- ریچارد روپر (شیکاگو سان تایمز)

یادداشتی بر فیلم «رنگ سریع»
فیلم «لوگان» در سال 2017 طرفداران ژانر ابرقهرمانی را غافلگیر کرد چرا که داستانی کاملا جدی و پرجزئیات را درمورد شخصیت ابرقهرمان‎اش تعریف می کرد. فیلم از وجود ولورین بسیار سود برده بود اما با آثار ابرقهرمانی دیگر متفاوت بود چرا که داستانش تنها به شکست دادن یک ضدقهرمان سرسخت مربوط نبود و زندگی افرادی را نشان می داد که مجبور بودند با تصمیم های سخت زندگی‎شان کنار بیایند و آنها را جبران کنند. کسانی که از برخورد «لوگان» با ژانر ابرقهرمانی لذت برده بودند، قطعا فیلم جولیا هارت را دوست خواهند داشت. «رنگ سریع» فیلمی ابرقهرمانی است که شخصیت هایش از کتاب های کمیک گرفته نشده اند اما بسیار درگیرکننده و باور پذیر هستند، شخصیت هایی که نیروهایشان فقط جنبه تماشایی ندارند و معنای تازه ای به زندگی آنها بخشیده اند.
داستان فیلم در آینده ای نه چندان دور می گذرد که در آن بشر با کمبود جدی آب روبرو شده است. روث شخصیت اصلی داستان به خاطر قدرت های خارق العاده اش در حال فرار از دست دولت است. او مدت هاست که هیچ استفاده ای از قدرت هایش نکرده و به همین دلیل حمله های صرعی به او دست می دهند که می توانند باعث وقوع زلزله شوند. او پس از مدت ها به همراه دختر خود نزد مادرش برمی گردد و سعی می کند رابطه نابود شده خود با مادرش را ترمیم کند. داستان فیلم به طرز توقف ناپذیری جذابیت خود را حفظ می کند چرا که روث همیشه در حال فرار است و نمی داند به چه کسی می تواند اعتماد کند. با اینکه قدرت های خارق العاده او در داستان به کار گرفته می شوند اما کارگردان به نمایش این نیروها اتکا نکرده و به جای آن از این قدرت ها برای نشان دادن درگیری های عاطفی شخصیت ها استفاده کرده است.
شخصیت پردازی این فیلم به قدری خوب و با جزئیات انجام شده است که طرفداران ژانر ابرقهرمانی را کاملا غافلگیر خواهد کرد. هر سه بازیگر اصلی فیلم بازی های بسیار خوبی ارائه می دهند و این کار بدون هیچگونه خودنمایی یا زیاده روی‎ای انجام شده است. با وجود اینکه فیلم داستان نیروهای خارق العاده شخصیت روث را تعریف می کند اما جولیا هارت (کارگردان) لحظه ای اجازه نمی دهد فضای خودمانی فیلم جذابیت عاطفی خود را از دست بدهد. بیننده با شخصیتی روبرو می شود که به خاطر رفتارهایش در گذشته احساس گناه می کند، وقتی او دچار حمله صرع می شود، زلزله ناشی از آن دیگر یک قدرت مصنوعی و من درآوردی نیست بلکه تجلی درد عاطفی و احساسی او است. برای برخی از بینندگان ممکن است این برخورد خاص فیلم خوشایند نباشد اما کسانی که تنها برای دیدن جلوه های ویژه به سینما نمی روند از دیدن این فیلم بسیار لذت خواهند برد (البته که فیلم جلوه های ویژه بسیار ماهرانه‎ای هم دارد). فیلم های بسیاری درمورد ابرقهرمان هایی ساخته شده که باید دنیا را نجات بدهند اما «رنگ سریع» داستانی بسیار شخصی‎تر را انتخاب کرده و آنرا به شکلی دقیق و تاثیرگذار تعریف می کند.

نویسنده: مت گلدبرگ
منبع: www.collider.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 66%
نظر مثبت:
یه فیلم ابرقهرمانی متفاوت و خلاقانه که داستان خیلی جذابی داره و درگیر کلیشه های سطحی این ژانر نمیشه. اگه از دیدن فیلمای مارول و دی سی خسته شدید این فیلم رو حتما ببینید.
نظر منفی:
با اینکه بازی های فیلم خیلی خوب هستن اما داستان فیلم کند هست و خیلی از کنجکاوی های بیننده رو بی جواب میذاره.
دیالوگ برگزیده:
روث: از همه میشه پنهان شد اما از خودت راه فراری نداری.

جزئیات:
پس از اکران موفق فیلم جولیا هارت و جوردن هاروویتز (نویسنده) تصمیم گرفتند داستان فیلم را توسعه داده و آنرا به شکل یک سریال تلویزیونی درآورند. این سریال قرار است در کمپانی آمازون ساخته شود.
گوگو امباتاراو اولین انتخاب کارگردان فیلم برای بازیگر نقش اصلی بوده و بالافاصله برای بازی در فیلم موافقت کرده است.
جولیا هارت (کارگردان) پس از این فیلم و در سال 2020 فیلم «دختر ستاره‎ای» را ساخته است.


همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

رنگ سریع

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری