پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم I Am Mother

من مادر هستم فیلمی استرالیایی در ژانر علمی تخیلی و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط گرانت اسپوتور کارگردانی شده و فیلمنامه آن را لوید گرین نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به کلارا روگارد، لوک هاوکر و رز بایرن اشاره کرد. «من مادر هستم» در جشنواره ساندنس به نمایش در آمد و سپس در تاریخ 25 ژانویه 2019 از طریق نت فلیکس پخش شد.
نویسندگان:
لوید گرین
عوامل:
فیلمبرداری: استیو انیس
تدوین: شین لاهیف
موسیقی: دن لاسکومب
واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 90% را بر اساس 68 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/98 از 10 است: «من مادر هستم فیلمی هوشمندانه و پرتعلیق با بازی های بسیار خوب است که هدف های بسیار جاه طلبانه ای دارد و به اکثر آنها می رسد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 62 از 100 را بر اساس نظر 15 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
«من مادر هستم هرگز اجازه نمی دهد تنش داستانی اش لحظه ای افت کند»
- جان اولکسینسکی (نیویورک پست)


یادداشتی بر فیلم «من مادر هستم»
فیلم جدید نت فلیکس از آن نوع فیلم های علمی تخیلی ای است که رویکردی خلاقانه دارند و با نگاه به آینده احتمالی بشر سعی می کنند تخیل بینندگانشان را تحریک کنند . یک فیلم کوچک و کم هزینه که رابطه بین یک مادر ربات و دخترش را بررسی می کند. این دو در یک مرکز تحقیقاتی بسیار پیشرفته زندگی می کنند و مادر مدام وعده می دهد که آنها روزی بیرون از آنجا یک خانواده واقعی تشکیل خواهند داد. تا اینکه سر و کله یک زن اسرارآمیز (هیلاری سوانک) در آنجا پیدا می شود. حالا دختر بین یک دو راهی سخت گیر می کند او نمی داند باید به چه کسی اعتماد کند: اولین انسانی که ملاقات می کند و یا ربات آهنی ای که او را در تمام این سالها بزرگ کرده است. او بین آنچه منطقی است و آنچه احساساتی است گیر می افتد.
چیزی که بسیار به جذابیت «من مادر هستم» کمک کرده این نکته است که ما درمورد دنیای فیلم اطلاعات بسیار کمی داریم و به همین خاطر دقیقا با قهرمان (که او هم چیزی از دنیای بیرون نمی داند) همراه می شویم. این هوشمندی در دوره ای که ژانر علمی تخیلی تا این حد درگیر رویکردهای فرمول وار فیلمسازی شده غنیمت است. این اولین بازی کلارا روگارد (بازیگر نقش دختر) در نقش اصلی یک فیلم است و از همین جا می توان دید که او کاملا برای ایفای نقش های اصلی توانایی کافی دارد. وضعیت شخصیت او در فیلم بسیار بغرنج است اما توانایی بازیگری اش واقعا بیننده را به حیرت وا می دارد.
با اینکه هیلاری سوانک تا حد زیادی تحت تاثیر بازی کلارا روگارد قرار گرفته اما او هم از پس ایفای نقش اش به خوبی برآمده است. بسیار خوب است که بازیگر هایی مثل او هر از گاهی در این فیلم های ارزان قیمت حاضر می شوند تا با آزادی بیشتری استعدادهایشان را به نمایش بگذارند. شخصیت او انگیزه هایی مشکوک دارد و او موفق می شود این تردید را برای بینندگان دو چندان کند. بیننده در شرایطی قرار می گیرد که از خود بپرسد بزرگ شدن توسط یک دستگاه چه حسی دارد یا اینکه یک ربات چگونه می تواند تشخیص بدهد در شرایط سخت چه کسی برای نجات یافتن در اولویت قرار دارد. اگر دوست دارید به این سوالها فکر کنید، من مادر هستم فیلمی ایده آل برای شماست. این فیلم بار دیگر یادآوری می کند که آثار کم هزینه و مستقل ژانر علمی تخیلی می توانند چقدر خلاقانه و خاص باشند. همان شیوه ای که در تلویزیون تا حدودی با سریال «آینه تاریک» به آن بها داده شد و به محبوبیت زیادی هم رسید. فکر کردن به مضامین انسانی در قالب این داستان های کوچک بسیار جذاب است چرا که باعث می شود تخیل بیننده به شدت تحریک شود و حتی از سازندگان فیلم هم بسیار فراتر برود.
نویسنده: سارا ال محمود
منبع: www.cinemablend.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 76%
نظر مثبت:
بدون شک این فیلم از بهترین فیلم های علمی تخیلی امساله چون هم بازی های خیلی خوبی داره و هم موضوعش به شدت هوشمندانه انتخاب شده. اگه از داستانای علمی تخیلی کلیشه ای خسته شدید حتما این فیلم رو چک کنید.
نظر منفی:
با اینکه موضوع فیلم و کشمکش فکری اون جالبه اما حوصله بیننده سر میره چون خیلی جاهای داستان قابل پیش بینیه.

دیالوگ برگزیده:
مادر: این مرکز ساخته شد تا به انسانیت یک شانس دوباره بده، شانسی که با تو شروع میشه دخترم.

جزئیات:
• فیلمنامه این فیلم در بلک لیست 2016 وجود داشته است. بلک لیست مربوط به بهترین فیلمنامه های ساخته نشده هر سال (توسط کمپانی های بزرگ) است و معمولا مورد توجه کمپانی های کوچکتر قرار می گیرد.
• در فیلم ارجاعات بسیاری به فیلم پورتال (2007) وجود دارد.
• این اولین فیلم بلند گرانت اسپوتور است او تا پیش از این به عنوان کارگردان تبلیغات تلویزیونی شناخته می شد.
• اگر به موضوع این فیلم علاقه دارید، حتما فیلم «اکس ماکینا» (2014) را ببینید.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

من مادر هستم

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری