پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره انیمیشن Allahyar and the Legend of Markhor

اللهیار و افسانه مارخور انیمیشنی پاکستانی در ژانر ماجراجویی و محصول سال 2018 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط عزیر زهیر خان انجام شده و از صداپیشگان آن می توان به آنوم زیدی، ناتاشا هورا عجاز و علی نور اشاره کرد. «اللهیار و افسانه مارخور» در تاریخ 2 فوریه 2018 در پاکستان به نمایش درآمد و با استقبال تماشاگران روبرو شد.

نویسندگان:
عزیر زهیر خان

عوامل:
فیلمبرداری: عاروج عظم
تدوین: محمد عظیم
موسیقی: احمد علی


واکنش منتقدها:
این فیلم بلافاصله پس از انتشار اولین تیزر خود مورد توجه رسانه ها قرار گرفت و پس از اکران، برای داشتن مضامین محیط زیستی توسط منتقدان زیادی تحسین شد. همچنین ساخت آن به دلیل ضعیف بودن سینمای انیمیشن در پاکستان کاری جسورانه به حساب می آید و پیشینه زیادی در این کشور ندارد. ملیحا منگال در نشریه دنیا نیوز فیلم را «یک اتفاق مهم فرهنگی» خواند و نوشت: «این فیلم تا سالها به یک خاطره مشترک برای کودکان پاکستانی تبدیل خواهد شد».


یادداشتی بر فیلم «اللهیار و افسانه مارخور»
اللهیار و افسانه مارخور انیمیشنی ساخته شده در پاکستان است و داستان آن حول زندگی پسری به نام اللهیار می گذرد که از دست یک شکارچی فرار کرده و به یک مارخور کمک می کند تا به خانه اش برگردد. بدون تردید تیم سازنده این فیلم استاندارد های جدیدی برای انیمیشن های پاکستانی تعریف کرده و بقیه شرکت های تولید کننده انیمیشن را مجبور می کند کیفیت محصولاتشان را بالاتر ببرند. قطعا کیفیت این انیمیشن در حد ساخته های پیکسار و دریم ورکس و لایکا نیست اما قدمی بزرگ برای انیمیشن سازی در پاکستان به حساب می آید و باعث رشد آن می شود.
داستان فیلم هم می تواند بچه ها را سرگرم کند و هم بزرگترها را یاد دوران بچگی‎شان بیاندازد. بعضی از شخصیت های فیلم از آثار سینمایی دیگر تاثیر گرفته اند اما این تاثیر به سطح ظاهری محدود می شود و به تقلید منجر نمی شود. به جای تقلید، فیلم شخصیت پردازی مستقل خود را دارد و بیننده را از نظر عاطفی با شخصیت اللهیار و سفر او برای بزرگ شدن پیوند می دهد. شاید تنها مشکل اللهیار نداشتن نقاط ضعف مشخص است که باعث می شود خیلی به یاد ماندنی نشود، با اینحال شخصیت های فرعی فیلم این ویژگی را دارند و تا حدود زیادی نقش خود در داستان را به درستی ایفا می کنند. پیوند عاطفی بیننده با شخصیت اللهیار باعث می شود پیام های مهم فیلم به راحتی به آنان منتقل شوند. پیام هایی که لزوم حفظ محیط زیست و نگهداری از آنرا به نسل بعد یادآوری می کنند و برای تبدیل آن ها به انسان هایی مسئولیت پذیر بسیار مهم هستند. با این وجود فیلم مشکلاتی هم دارد، از جمله اینکه بعضی صحنه ها بدون دلیل خاصی با استفاده از «فید» (تار شدن) به هم متصل شده اند که دلیلی در داستان ندارد و فقط برای راحتی کار از این تکنیک استفاده شده است. یکی دیگر از مشکلات فیلم استفاده از «جایگذاری محصولات اسپانسری» است که در اکثر فیلمهای سینمای پاکستان وجود دارد و به تجربه فیلم لطمه می زند. اما با وجود این مشکلات، «اللهیار و پسر مارخور» یک انیمیشن بسیار سرگرم کننده است که به لطف بازی های خوب صداپیشگان و کیفیت بالای انیمیشن می تواند باعث توجه بیشتر به این رشته فیلمسازی در پاکستان شود.

نویسنده: راهول عجاز
منبع: www.tribune.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
داستان فیلم ساده ست اما خیلی دلنشین و سرگرم کننده تعریف شده و انیمیشن بسیار خوبی هم داره.
نظر منفی:
این فیلم هیچ چیز به یادماندنی ای نداره و داستانش کلیشه ای و قابل پیش بینیه. با اینکه کیفیت انیمیشن فیلم خوبه اما داستانش به اندازه کافی ماجراجویی نداره و شخصیت اللهیار هم خوب پرداخت نشده.


جزئیات:
• عزیز زهیرخان قبلا سریال انیمیشن «بورکای انتقام جو» (2016-2013) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به انیمیشن

اللهیار و افسانه مارخور

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این انیمیشن را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری