پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Kid

کید فیلمی امریکایی در ژانر وسترن و و بیوگرافی و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط وینسنت دانوفریو کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا اندریو لانهام نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به اتان هاوک، دین دهان و جیک شور اشاره کرد. «کید» در تاریخ 8 مارس 2019 در امریکا به نمایش درآمد.

نویسندگان:
اندریو لانهام
عوامل:
فیلمبرداری: متیو لوید
تدوین: کاترین مک کوری
موسیقی: لاتام گینس، شلبی گینس

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 45% را بر اساس 40 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/37 از 10 است: «کید ماهرانه کارگردانی شده و بازیگران بسیار خوبی دارد اما نتوانسته بین خود و آثار دیگری که به همین ماجرا می پردازند تفاوتی ایجاد کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 51 از 100 را بر اساس نظر 15 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.

یادداشتی بر فیلم «کید»
در جدیدترین ساخته وینسنت دانوفریو به نام «کید» دین دهان به مجموعه بازیگرانی همچون پاول نیومن، روی راجرز و امیلیو استوز اضافه می شود که تا به حال نقش بیلی د کید خلافکار مشهور غرب وحشی را بازی کرده اند. با توجه به اینکه داستان های افسانه ای غرب وحشی هر یک چندین نسخه دارند، فیلم از همان لحظه اول راه خودش را می رود و شیوه داستانگویی آن بیشتر تحت تاثیر سینمای سام پکین پا قرار دارد. در اینجا کید با بچه ای ملاقات می کند که در حال فرار به سمت شهر سانتافه است و همزمان خودش توسط کلانتر پت گرت تعقیب می شود. نتیجه برخورد این دو بسیار دلنشین از کار درآمده است و حتی کسانی که به فیلم های وسترن علاقه ای ندارند نیز می توانند از آن لذت ببرند.
پس از یک معرفی صوتی اولیه بینندگان با شخصیت ریو آشنا می شوند که بزرگترین تصمیم زندگی اش را می گیرد. او می خواهد آزار دیدن مادر به دست پدر بی رحم اش را تمام کند و به خاطر با یک گلوله پدرش را به قتل می رساند. او سپس به همراه خواهرش سارا از شهر فرار می کند تا توسط نیروهای کلانتر دستگیر نشود. آنها می خواهند هر طور شده خودشان را به سانتافه برسانند اما در راه به صورت اتفاقی با بیلی دکید مشهور روبرو می شوند. دار و دسته بیلی توسط کلانتری به نام پت گرت محاصره شده اند و در این شرایط دوستی‎ای بین بیلی دکید و ریو شکل می گیرد که باعث می شود شخصیت ریو رشد کرده و یاد بگیرد باید با عواقب کارهایش روبرو شود به جای اینکه از آنها فرار کند.
بازی دین دهان در فیلم به گونه ای است که باعث می شود خونگرم بودن بیلی دکید بی رحم را کاملا بپذیریم. او با اسیر بودن کنار آمده اما هرلحظه سعی می کند پا به فرار بگذارد. علاوه بر دین دهان بازی اتان هاوک هم در فیلم بسیار تماشایی است. او توانسته سرسختی یک کلانتر پلیس را به شکلی باورپذیر به تصویر بکشد در حالیکه اگر به کارنامه کاری او نگاه کنیم متوجه می شویم تا به حال هرگز نقشی مشابه با این نداشته است. یکی از عوامل اصلی موفقیت فیلم داستان بسیار خوب آن است که با ظرافت های دیالوگ نویسی و شخصیت پردازی، تاثیرگذاری بیشتری نیز پیدا کرده و به چشم اندازی مخصوص به خود درمورد این افسانه غرب وحشی رسیده است. «کید» به طور کلی یک وسترن بی نقص نیست اما وینسنت دانوفریو توانسته با یک داستان مستحکم و گروه بازیگران توانا فیلمی بسازد که این روزها نمونه های مشابه آن در سینما بسیار اندک هستند. فیلمی که موفق می شود خیلی زود با شخصیت های جذابش بیننده را با خود همراه کند و او را در فضای بی رحمانه داستان غرق کند.
نویسنده: جان دفور
منبع: www.hollywoodreporter.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 45%
نظر مثبت:
یک فیلم عالی که داستان و بازی های بسیار خوبی داره و موفق شده ماجرای بیلی دکید رو از دید یه بچه نشون بده. شخصیت های فیلم بسیار خوب نوشته شدن و بیننده میتونه مدت ها به دیالوگ های جذاب فیلم گوش بده.
نظر منفی:
این فیلم از نظر بازی ها کیفیت بسیار خوبی داره اما داستانش بیش از حد کند نوشته شده و اتفاقات زیادی توی اون نمی افته. توی فیلم کلی موقعیت های جذاب وجود داره که هیچ توجهی بهشون نمیشه و رها میشن و به جای اون فیلم روی موقعیت هایی تمرکز می کنه که هیجان کمتری دارن.


جزئیات:
• وقتی ریو از خواب بیدار می شود و بیلی را می بیند نحوه نشستن بیلی و ژست او شبیه به یک عکس مشهور و واقعی از بیلی دکید است.
• کریس پرت، اتان هاوک و وینست دانوفریو هر سه قبلا در وسترن «هفت دلاور» بازی کرده اند.
• وینستنت دانوفریو (کارگردان) قبلا فیلم «به داخل جنگل نرو» (2010) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

کید

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری