پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Crawl

خزنده فیلمی امریکایی در ژانر ترسناک و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط الکساندرا آجا کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا مایکل و شان راسموسن نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به کایا اسکودلاریو و بری پپر اشاره کرد. تهیه کنندگی این فیلم برعهده کارگردان برجسته سینمای وحشت، سم ریمی بوده است. «خزنده» در تاریخ 12 جولای 2019 در امریکا اکران شد و به فروش 91 میلیون دلاری رسید. واکنش منتقدان به فیلم مثبت بوده و آن ها به خصوص بازی کایا اسکودلاریو را بسیار تحسین کرده اند.

نویسندگان:
مایکل راسموسن، شان راسموسن

عوامل:
فیلمبرداری: ماکسیم الکساندر
تدوین: الیوت گرینبرگ
موسیقی: مکس آروج، استفن تام

بودجه کلی: $13,500,000
فروش جهانی: $91,500,523



واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 83% را بر اساس 183 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/47 از 10 است: «یک فیلم ترسناک پر از اکشن که سرعت بسیار بالایی دارد و بازی عالی کایا اسکودلاریو در آن باعث می شود یک لحظه هم حواستان از فیلم پرت نشود». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 60 از 100 را بر اساس نظر 31 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.
«خزنده نمونه فیلمی است که داستان ساده ای دارد اما این داستان را بسیار عالی تعریف می کند»
- آنجلیکا باستین (نشریه نیویورک)

یادداشتی بر فیلم «خزنده»
هیلی کلر که شناگری حرفه ای است متوجه می شود که یک طوفان نوع 5 (شدیدترین طوفان) به زودی به فلوریدا می رسد. پدر او (دیو) در مسیر طوفان زندگی می کند و تماس گرفتن با او از طریق تلفن ممکن نیست. هیلی که نگران سلامتی پدرش است فوراً به راه می افتد و به توصیه پلیس برای نرفتن به فلوریدا توجهی نمی کند. او پدرش را بی هوش کف زیرزمین خانه پیدا می کند و متوجه می شود که مورد حمله تمساح هایی قرار گرفته که به خاطر وقوع طوفان به خانه حمله کرده اند. حالا هیلی باید از توانایی هایش در شنا استفاده کند تا خود و پدرش را از این وضعیت نجات دهد.
پرداخت درست رابطه پدر- دختری بین هیلی و دیو باعث می شود به سرنوشت آنها اهمیت بدهید. شخصیت پردازی فیلم هم مثل داستان آن پیچیده نیست اما هیچ نکته ضروری ای را از قلم نمی اندازد و این رمز موفقیت فیلم است. بیننده متوجه می شود چرا این شخصیت ها ارتباطشان خوب نبوده است و همین باعث می شود دیدن تلاش مشترک آنها و فداکاری‎شان برای یکدیگر خوشایند باشد. دلیل دیگر جذابیت فیلم بدون شک به بازی های خوب دو بازیگر اصلی فیلم، کایا اسکودلاریو و بری پپر مربوط می شود. هر دو در نقش هایشان بسیار خوب بازی می کنند و از نظر فیزیکی توانایی انجام این نقش ها را دارند. علاوه بر این نوعی هماهنگی بین آنها وجود دارد که باعث می شود نسبت خونی آنها باور پذیر باشد. با وجود اینکه داستان فیلم ساده است اما فضاسازی درست کارگردان باعث شده احساس وحشتی دائمی در فیلم وجود داشته باشد و تلاش های هیلی و دیو برای زنده ماندن بسیار درگیرکننده از آب دربیاید.
یکی از عوامل اصلی موفقیت فیلم، استفاده عالی از تکنولوژی CGI در آن بوده است. تمساح های فیلم بسیار واقعی هستند و هرگز مصنوعی و کامپیوتری به نظر نمی آیند. این موضوع باعث می شود که تهدید آنها در تمام طول فیلم برای مخاطب ها جدی باشد. فضاهای فیلم به شکلی با زوایا و لنزهای دوربین به تصویر کشیده شده اند که کوچکتر و تنگ تر به نظر بیایند و انگار شخصیت ها را تحت فشار بیشتری قرار می دهند. ترس های ناگهانی فیلم خوب عمل می کنند و هرچند بعضی از آنها تا حدودی قابل پیشبینی هستند بازی خوب بازیگران باعث می شود همچنان درگیر داستان فیلم باقی بمانید. الکساندر آجا (کارگردان) تصمیم نداشته با این فیلم چیز جدیدی به ژانر فیلم های "فاجعه" اضافه کند اما موفق شده فضای ترسناک و پرتنشی بسازد که طرفداران تعلیق و دلهره را حسابی سرگرم خواهد کرد.

نویسنده: اسکات مارکس
منبع: www.sandiegoreader.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 75%
نظر مثبت:
فیلمی که بدون هیچ لحظه اضافه‎ای داستانش رو تعریف می کنه. هر انتظاری که از همچین فیلمی داشته باشید برآورده میشه، از ترس های ناگهانی گرفته تا تعقیب و گریز نفس گیر و البته یه پایان عالی.
نظر منفی:
این فیلم به طور خالص از کلیشه های ژانر وحشت تشکیل شده و هیچ خلاقیتی برای نوشتنش به کار نرفته. داستانش غیرمنطقیه و شخصیت های اون اصلا قابل باور نیستند. فقط کسایی که اونقدر عاشق ژانر وحشتن که از کلیشه های اون هم لذت می برن میتونن این فیلم رو دوست داشته باشن.

دیالوگ برگزیده:
دیو: ما میتونیم این بی‎مغز ها رو شکست بدیم.

جزئیات:
• این فیلم انتخاب کونتین تارانتینو به عنوان فیلم مورد علاقه اش از سال 2019 است.
• این دومین فیلمی است که الکساندر آجا درمورد حمله حیوانات ساخته است. او قبلا فیلم «پیرانها سه بعدی» را ساخته بود.
• نام خانوادگی شخصیت اصلی فیلم کلر است که در زبان آلمانی به معنی زیرزمین است. بخش بزرگی از فیلم در زیرزمین یک خانه می گذرد.
• مهمترین فیلم الکساندر آجا «تنش بالا» (2003) است.



همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

خزنده

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری