پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم A Twelve-Year Night

شب دوازده ساله فیلمی اروگوئه‎ای در ژانر درام و زندگینامه ای و محصول سال 2018 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط آلوارو برکنر انجام شده و از بازیگران آن می توان به آنتونیو دلاتوره، چینو دارین و آلفونسو تورت اشاره کرد. «شب دوازده ساله» نماینده کشور اروگوئه در جوایز اسکار سال 2019 بود و در تاریخ 20 سپتامبر 2018 در اروگوئه به نمایش درآمد.

نویسندگان:
آلوارو برکنر

عوامل:
فیلمبرداری: کارلوس کاتالان
تدوین: ایرن بلکوا، ناچو روییز کاپیلاس
موسیقی: فدریکو یوسید



واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 80% را بر اساس 15 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/43 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 70 از 100 را بر اساس نظر 6 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.


یادداشتی بر فیلم «شب دوازده ساله»
فیلم تازه آلوارو برکنر به نام شب دوازده ساله درمورد حبس انفرادی است و سعی می کند حس وحشت و سختی های جسمی و روحی این نوع از مجازات را نشان دهد. فیلم ماجرای حبس انفرادی دوازده ساله خوزه موهیکا را روایت می کند که چند سال پس از آزادی اش به یکی از محبوبترین روئسای جمهور تاریخ اروگوئه تبدیل شد. در سال 1973 اروگوئه تحت حکومت یکی از بی رحمانه ترین دیکتاتوری های امریکای جنوبی قرار گرفت و دوران تاریکی در این کشور آغاز شد. اعضای یک گروه چریکی که به نام توپامارو شناخته می شدند توسط حکومت جدید به عنوان خائن معرفی شدند. بعضی از اعضای این گروه که امکان کشتن فوری آنان وجود نداشت به زندان فرستاده شدند و در آنجا با شرایط غیرانسانی ای نگه داری می شدند تا روحیه و توان روانی شان را از دست بدهند. سه قهرمان اصلی فیلم حدود دوازده سال از سلولی به سلول دیگر منتقل شده و تحت بدترین شرایط زندگی کرده اند. هیچ کس حق صحبت کردن با آنها را نداشته و تمام هدف مسئولین دیوانه کردن کامل آنها بوده است.
سلول های خفه و بدون توالت بخشی از استراتژی ماموران رژیم برای آزار زندانیان بوده است. گاهی برخی از نگهبان ها دلشان برای این زندانی ها می سوخته و ته مانده غذایشان را به آنها می داده اند. اما تمام این مشکلات باعث شکست این افراد نشده و آنها همچنان موفق شده اند راهی برای ارتباط با هم پیدا کنند. این کار از طریق ضربه زدن به دیوار ها انجام می‎شده و برای سلامت روانی زندانیان اهمیت فوق العاده ای داشته است. فیلم در نشان دادن تاثیر این شرایط بر شخصیت هایش بسیار موفق عمل کرده و توانسته بیننده را با رنج های این شخصیت های برجسته آشنا کند. دیدن فیلم باعث می شود از دولت های امپریالیست جنایتکار متنفر شوید چرا که بر کسی پوشیده نیست که دیکتاتور های این دوران اروگوئه تحت حمایت مستقیم اربابان امریکاییشان بوده اند.
«شب دوازده ساله» قدرتش را در نشان دادن لحظات کوچک زندگی این سه نفر پیدا می کند. آنها گاهی با نگهبان ها دوست می شوند و گاهی ناگهان مکان زندگی شان تغییر می کند و به زندان دیگری فرستاده می شوند. تمام این لحظات بزرگ و کوچک با نوعی از واقعگرایی به تصویر کشیده شده که باعث می شود احساس کنید با جلورفتن فیلم بیشتر به این شخصیت ها نزدیک شده اید و آنها را می شناسید. یکی از نکات مهم دیگر در فیلم این است که نشان می دهد ناپدید شدن این افراد هرگز به معنای فراموش شدن آنها توسط ملت اروگوئه نبوده است و آنها همیشه یاد این افراد را زنده نگه داشته اند. «شب دوازده ساله» درامی عمیق و بسیار تاثیرگذار است که تا مدت ها ذهنتان را به خودش مشغول خواهد کرد.
نویسنده: روبرت راتن
منبع: www.lariat.org


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 89%
نظر مثبت:
یک فیلم فوق العاده تاثیرگذار که ماجرای مقاومت و ایستادگی سه زندانی سیاسی رو به بهترین شکل نشون داده و تصویر دقیقی از روابط آدم ها توی شرایط سخت دیکتاتوری رو به تصویر کشیده. اگر به فیلمایی علاقه دارید که توی زندان روایت میشن این فیلم زیبا رو از دست ندید.
نظر منفی:
داستان فیلم بسیار تاثیرگذاره اما بازی بازیگران مکمل فیلم خیلی به اون آسیب زده چون تقریبا هیچ کدوم از اونها نتونستن از پس نقش هاشون بربیان و بازی هاشون با لحن کلی فیلم هماهنگی نداره.

جزئیات:
• آلوارو برکنر قبلا فیلم «آقای کاپلان» (2014) را کارگردانی کرده است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

شب دوازده ساله

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری