پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم St. Agatha

«سنت آگاتا» فیلمی امریکایی در ژانر ترسناک و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط دارن لین باسمن کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا اندی دمتریو، شان فلچر، سارا سومتی مایکلز و کلینت سیرز نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به سابرینا کرن، کارولین هنسی و کورتنی هالورسون اشاره کرد. «سنت آگاتا» در تاریخ 8 فوریه 2019 در امریکا به نمایش درآمد و مورد توجه منتقدان قرار گرفت.

نویسندگان: 
اندی دمتریو، شان فلچر، سارا سومتی مایکلز، کلینت سیرز
عوامل:
فیلمبرداری: جوزف وایت
تدوین: برایان اسمیت
موسیقی: مارک سایفریتز

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 64% را بر اساس 25 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/22 از 10 است: «سنت آگاتا از کلیشه های ژانر وحشت مذهبی استفاده می کند تا یک داستان خلاقانه و ترسناک را به طرفداران ژانر وحشت عرضه کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 63 از 100 را بر اساس نظر 4 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.


یادداشتی بر فیلم «سنت آگاتا»
جدیدترین ساخته دارن لین باسمن به نام «سنت آگاتا» فیلمی ترسناک در زیرژانر فیلم های مذهبی است که وحشت آن به نسبت سایر آثار او بسیار درونی تر است و بیشتر به روان شناسی شخصیت اصلی اش بر می گردد. فیلم تا حدود زیادی شخصیت محور است و تنش داستانی اش را حول روابط شخصیت اصلی با افرادی ناشناس بنا می کند که در صومعه با آن ها برخورد می کند. آگاتا که زنی باردار است به تازگی به یک صومعه پناه برده و از اتفاقاتی که در آنجا رخ می دهد بی خبر است. این عدم آگاهی آگاتا تعلیق زیادی را در فیلم ایجاد کرده است که باعث شده کند بودن روایت در یک سوم ابتدایی کاملا جبران شده و در دو سوم بقیه فیلم شاهد افزایش سرعت داستان باشیم. فیلمساز به شکلی هوشمندانه یک سوم ابتدایی را به درگیرکردن بیننده از نظر روانی اختصاص داده و پس از آن رازهای صومعه یکی یکی افشا می شوند و روایت فیلم مدام شکلی هولناک تر به خود می گیرد.
گروه بازیگران فیلم به طور کامل از زنان تشکیل شده و در ترکیب آنان از بازیگران با تجربه و جوان تر استفاده شده است. سابرینا کرن در نقش اصلی فیلم بازی بسیار باکیفیتی را ارائه داده و توانسته معصومیت شخصیت ماری را به شکلی کاملا باورپذیر به تصویر بکشد. هرچه فیلم جلوتر می رود انگار کیفیت بازی او هم بیشتر می شود به طوری که در یک سوم پایانی فیلم بازی بسیار درخشانی را از او شاهد هستیم. در میان بازیگران مکمل فیلم بازی کارولین هنسی از جذابیت زیادی برخوردار است چرا که سعی کرده یک شخصیت ضدقهرمان کلیشه ای را به گونه ای خلاقانه بازی کند. یکی دیگر از بازی های بسیار باکیفیت فیلم که ممکن است مورد بی توجهی قرار بگیرد بازی کورتنی هالورسون است که متاسفانه نقش کمرنگی در فیلم دارد اما در همین زمان کوتاه توانسته بازی بسیار پرجزئیات و جذابی را ارائه دهد. بدون تردید بزرگترین نقطه قوت «سنت آگاتا» همین بازی های با کیفیت است چرا که باعث می شود کارگردان بتواند سبک تصویری اش را با موفقیت به اجرا بگذارد. این سبک خاص شامل نماهایی طولانی است که به خوبی تماشاگر را در فضای صومعه به گردش در می آورد و او را در این محیط ترسناک قرار می دهد. جوزف وایت (فیلمبردار) در تصویر کردن یک فضای خفقان آور و بسته برای صومعه بسیار موفق عمل کرده و ترکیب کار او با بازی های یکدست باعث شده نماهای طولانی فیلم به هیچ وجه مصنوعی و متظاهرانه به نظر نرسند. شاید تنها نقطه ضعف فیلم تدوین ضعیف برخی از صحنه های آن باشد که ریتم کلی سکانس را به هم می زند و انرژی آن را می گیرد. با این وجود داستان جذاب فیلم تا حد زیادی باعث می شود این مشکلات جزئی به چشم نیایند. «سنت آگاتا» فیلمی با فضاسازی قوی و بازی های با کیفیت است که ممکن است از برخی کلیشه ها استفاده کند اما آنها را تنها برای پیشبرد داستان و موقعیت هایش به کار می گیرد.
نویسنده: امیلی بلک
منبع: www.cinema-crazed.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 36%
نظر مثبت:
یک فیلم بسیار اضطراب آور و تماشایی که بازی های خیلی خوبی داره و فضاسازی اون به حدی قویه که باعث میشه کاملا خودتون رو توی محیط فیلم تصور کنید.
نظر منفی:
کارگردانی فیلم و صحنه های ترسناک اون خوب هستند اما داستان هیچ نکته جدیدی نداره و کاملا کلیشه ای نوشته شده.

جزئیات:
• فیلمبرداری این فیلم در طول 20 روز انجام شده است.
• دارن لین باسمن قبلا فیلم «اره 2» (2005) را کارگردانی کرده است.

 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

سنت آگاتا

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری